گوشی های سال 2020 اپل با مودم های 5G اختصاصی رونمایی خواهند شد؟

شرکت اپل در سال 2019 اعلام کرده بود که تا پایان سال 2020 قصد رونمایی از گوشی های هوشمند با قابلیت پوشش شبکه های اینرنتی نسل پنجم را ندارد. یکی از اصلی ترین دلایل اپل برای چنین تصمیمی عدم فراگیری جامع شبکه های اینترنتی 5G بود. اما همه می دانستند که اپل توانایی بهره بردن از چنین مودم هایی را برای گوشی های هوشمند خود ندارد و به همین دلیل بهانه تراشی کرده است.

بعد از مدت مشخص شد که این شرکت امریکایی با شرکت های سامسونگ و کوالکام برای استفاده از مودم های 5G وارد مذاکره شده و هر دو شرکت از همکاری با اپل سر باز زدند. بعد از اخباری منتشر که گوشی های هوشمند سال 2020 اپل قرار است با بهره بردن از مودم های اسنپدراگون X55 شرکت کوالکام، قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G را نیز خواهند داشت.

تکلیف مودم های 5G شرکت اپل چه خواهد شد؟

اما امروز مطلع شدیم که امکان دارد این قرار داد عملی نشود. دلایل مختلفی برای فسخ این قرار داد وجود دارد. اولین دلیل همان غرور و خاص بودن همیشگی اپل می باشد. این شرکت گویا نمی خواهد که قبول کند بعضی وقت های برای پیشرفت بهتر است تا با برخی از شرکت های دیگر همکاری داشته باشد.

اما دلیل دیگر این اتفاق کمی منطقی تر است. همانطور که گفتیم در مذاکرات اولیه صورت گرفته اپل و کوالکام به توافق نرسیدند. شاید بهتر است بگوییم کوالکام پیشنهاد بسیار سنگینی را برای تامین مودم های 5G گوشی های هوشمند اپل ارائه کرد و همانند ضرب المثل، سنگ بزرگ نشانه نزدن است، اپل نیز قبول به عقد این قرار داد نشد.

حال گویا این شرکت امریکایی مجبور شد که این قرار داد سنگین را قبول کند. گویا قرار دادی به مبلغ 6 بیلیون دلار میان دو شرکت بسته شده و به ازای فروش هر یک از گوشی های هوشمند مجهز شده مودم های 5G، تقریبا 9 دلار به حساب کوالکام واریز خواهد شد. به همین دلایل است که احتمال سرمایه گذاری اپل برای تولید مودم های اختصاصی خود با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G وجود دارد.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !