کالبدشکافی دوربین چرخان گوشی هوشمند زنفون 6: نوآوری به سبک ایسوس

کالبدشکافی دوربین چرخان و منحصر به فرد جدیدترین گوشی ایسوس توسط کانال مشهور JerryRigEveryThing صورت گرفته است.

حذف ناچ یا حفره از نمایشگرها یکی از چالش های امروزی سازندگان گوشی های هوشمند است. آنها باید فکر تازه ای برای مکان قرارگیری دوربین سلفی دستگاه ها بکنند. این چنین شد که در گوشی های جدید از مکانیزم پاپ آپ یا دوربین بالا جهنده استفاده شد.

شکل بالا آمدن دوربین سلفی در این مدل دستگاه ها گاها با هم متفاوت هستند. ایسوس در زنفون 6 از سیستم چرخان برای دوربین سلفی این گوشی جذاب استفاده کرد. در واقع خبری از دوربین سلفی مجزا نیست. در پشت دستگاه یک ماژول دوگانه متشکل از یک لنز عریض 48 مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED دوگانه قرار گرفته است.

هنگامی که کاربر دوربین سلفی را اجرا کند، این لنز دوگانه با چرخشی به بالای دستگاه میآید و عملکرد آن به دوربین ثانویه تغییر میکند. بدین ترتیب میتوان انتظار تصاویر سلفی باکیفیت دوربین اصلی را از این دستگاه انتظار داشت. مطمئنا برای بسیاری از کاربران جالب است که از سیستم به کار رفته و عملکرد این دوربین آگاه شوند.

در کالبدشکافی دوربین چرخان این دستگاه این موضوع مشخص شده است. همان طور که انتظار میرفت، با وجود مکانیزم دوربین چرخان کار تعمیر دستگاه به خصوص در برخی قسمت ها بسیار سخت شده است. به واسطه وجود کابل ها، کانکتورها، پیچ ها، واشرها، چرخ دنده و دیگر قطعات، با مکانیزم پیچیده ای روبرو هستیم که طبیعتا احتمال خرابی آن نیز بالاست.

در واقع با یک سیستم نه چندان تمیز و به اندازه کافی برهم ریخته مواجهیم. پس از پایان کالبدشکافی دوربین چرخان زنفون 6 و بسته شدن دوباره دستگاه، شاهد عدم عملکرد دوربین دستگاه هستیم که باعث نااامیدی هر چه بیشتر از سیستم دوربین چرخان این گوشی هوشمند میشود.

منبع: JerryRigEveryThing

پست های مرتبط

گوشی Vivo X200 اولین پرچمداری خواهد بود که از تراشه Dimensity 9400 بهره می‌برد

سامسونگ از گوشی گلکسی M35 5G رونمایی کرد

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ