بازیمو: نقدی بر بازی Serious Sam 4 اسلحه مرگبار

زمانی بود که در صنعت گیم شرکت هایی با بازی های پر طرفدار خود پادشاهی می کردند. آنقدر از لحاظ گیم پلی و پرداخت ناب بودند که حتی شرکت های دیگر برای ساخت بازی های خود از آن ها تاثیر زیادی می گرفتند. یکی از ناب ترین عنوان های دو دهه پیش سری بازی Serious Sam  بود، حال بعد از سال ها بازی Serious Sam 4 در آستانه ورود به نسل نهم بازی های رایانه ای پا به میدان خواهد گذاشت.

استودیو Croteam برای اولین بار بازی Serious Sam 4 را در سال 2018 معرفی کرد و تا به حال تریلرهای مختلفی از بازی منتشر کرده. با وجود اینکه بازی همان حال و هوای نسخه های کلاسیک را دارد ولی بازخوردهای مختلفی را از سوی هواداران سری دریافت کرده است. به بهانه نزدیک شدن به انتشار Serious Sam 4 نگاهی کوتاه به مجموعه بازی سام مصمم خواهیم داشت و همچنین عملکرد شماره جدید را تحلیل خواهیم کرد.

اولین بازی Serious Sam در سال 2001 برای کامپیوترهای شخصی منتشر شد و توانست در بین بازی های اول شخص برای خود جایگاه خوبی بدست بیاورد. سری بازی سام مصمم در بین بازی های اول شخص سبک مختص به خود را دارد و جنون دیوانه واری را در دل خود جای داده است.

گیم پلی نفس گیر در کنار دشمنان دیوانه و خلاقانه از خصوصیات سری سام مصمم بوده است. یقینا بهترین بازی در این مجموعه تا به حال شماره اول Serious Sam بوده است و در طول مدت شماره های دوم و سوم را به زوال رفتند. بعد از انتشار شماره اول دو نسخه الحاقی برای بازی اصلی منتشر شد که هیجان و مبارزات را عظیم تر از قبل کرده بود. تنوع محیط ها در این نسخه بسیار زیاد بود از اهرام مصر تا پرسپولیس همه و همه میزبان مبارزات جنون آمیز این بازی بودند.

بازی Serious Sam 2 دوم با تغییراتی اساسی در ظاهر و استایل گرافیکی در سال 2005 منتشر شد و از حیث خلاقیت بهترین در این مجموعه بوده است. شخصیت سام در شماره دوم با دیالوگ های بامزه و اسلحه هایی مرگبار به شما هیجان را وارد می کرد و در کنار آن مراحل بازی طراحی بسیار خوبی داشتند. یکی از جذابیت های شماره دوم اسلحه های خلاقانه و زیبای بازی بود که هم از حیث طراحی و جلوه های بصری بسیار ناب بودند. نقطه اوج بازی مبارزه با غول آخر بسیار بزرگ بازی بود که یادآور روزهای خوب این مجموعه بازی بود.

در سال 2011 بازی Serious Sam 3 برای پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 و PC منتشر شد، بازی در ساعات اولیه ضرب آهنگی بسیار ضعیف را به همراه داشت که باعث شد هواداران کلاسیک کمی دل زده شوند.

داستان سطح پایین هم گریبان گیر شماره سوم شد گرچه بازی های این مجموعه هیچ گاه داستانی غنی نداشته اند. علی رغم پتانسیل بالا Serious Sam 3 نتوانست به جایگاه دل خواه خود برسد. شماره چهارم سام مصمم با هیجان گذشته بازگشته است تا روزهای خوب را تکرار کند ولی شماره چهارم از چند مساله مهم رنج می برد که یکی از آن ها گرافیک بسیار بد و در کنار آن انیمیشن های افتضاح است.

اگر شماره دوم را تجربه کرده باشید طراحی های خلاقانه دشمن ها و مخصوصا اسلحه ها همه را شگفت زده کرده بود ولی متاسفانه Serious Sam 4 کاملا در این زمینه مایوس کننده بوده است. در تریلرها شما اتفاقات و مبارزات را بافاصله زمانی زیادی تجربه می کنید چیزی که گریبان گیر شماره سوم شده بود و به ماهیت این اثر ضربه اساسی وارد کرد.

در نهایت بازی Serious Sam 4 می تواند باز هم به موفقیت دست پیدا کند چون به ریشه های خود وفادار است. بازی Serious Sam 4 از سوی سازنده 39.99 دلار قیمت گذاشته شده و تاریخ انتشار آن برای شهریور ماه اعلام شده است. میزبان Serious Sam 4 کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی خواهند بود.

در پایان سیستم های پیشنهادی برای اجرا بازی را ارائه داده ایم.

 

سیستم پیشنهادی برای اجرا Low Quality:

CPU: Intel CPU Core i5 2500K – AMD CPU Phenom II X4 940

RAM: 8 GB

OS: Windows 10- 64 bit

Graphic Card: Nvidia GeForce 780 -970 -1050 Or AMD Radeon 7950 -280 -470

Diretx: Version 11

Storage: 40 GB Available Space

 

سیستم پیشنهادی برای اجرا High Quality:

CPU: Intel Core i7 4790

RAM: 16 GB

OS: Windows 10- 64 bit

Graphic Card: Nvidia GeForce 1080 – 2060 Or AMD Radeon Vega 64 – 5700

Diretx: Version 11

Storage: 40 GB Available Space

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024