وقتی ژاپنی ها خودروی ژاپنی می خرند

خودروهای ژاپنی در تمام دنیا محبوب هستند. از سدان های با کیفیت تا اسپرت ها و سوپر اسپرتهایی که همه و همه به خوبی در بین خودرو دوستان شناخته شده هستند. در ایران هم همانند دیگر نقاط دنیا، تعداد دوست داران خودروهای ژاپنی کم نیستند. اما در جدیدترین آمارهای به دست آمده از JADA، ده برند برتر فروش خودرو در ژاپن، خودروسازان ژاپنی هستند.

به گزارش بنچیمو؛ شرکت خودرو سازی تویوتا در صدر جدول پر فروش ترین های ژاپن قرار گرفته است. خودروسازی که محصولاتش در دنیا هم با فروش بالایی روبرو هست و بارها سدان کمری و کورولای آن پر فروش ترین خوردو در تمام جهان شد. رتبه دوم مربوط به هوندا است که سدان محبوبی مانند آکورد و سیویک در مدل های مختلف را در سبد محصولات خود دارد. البته تعداد خودروهای محبوب هوندا مانند موتور سیکلت هایش بی شمار است.

رتبه سوم مربوط به شرکت خودروسازی سوزوکی است که نسبت به سال 2018، رشد 1.1 درصدی را تجربه کرده است.شرکت دایهاتسو رتبه چهارم را از آن خود کرده است. خودروسازی که شاید بسیاری با نام آن آشنا نباشند اما باید آن را یکی از قدیمی های صنعت خودروسازی دانست. این خودروساز در سال 1907 کار خود را آغاز کرد و هم اکنون تویوتا با در اختیار داشتن بیش از 50 درصد سهام، بزرگ ترین سهام دار این شرکت است.

رتبه پنجم این جدول مربوط به نیسان است که همه دنیا این شرکت را به خوبی می شناسند. خودروسازی که دست به ساخت هر نوع خودرویی از جمله سدان، کراس اوور، پیکاپ، سوپر اسپرت و … می زند، آن خودرو رنگ و بویی دیگر به خود می گیرد. با این که در بین ژاپنی ها، مزدا بیشترین آمار رشد منفی را از سال 2018 تا 2019 داشته اما همچنان در جایگاه شش این جدول قرار دارد.

سوبارو هم یکی دیگر از اسپرت سازهای ژاپنی است که در جایگاه هفتم قرار گرفته اما در سال جدید با رشد منفی فروش روبرو بوده. میتسوبیشی با رشد فروش در بخش خودروهای سبک و سنگین، جایگاه هشتم را از آن خود کرده است. ایسوزو با رشد فروش بیش از 14 درصد نسبت به سال 2018، سنگین وزن های خود را به خوبی در کشور خودش فروخته است. و اما جایگاه دهم پر فروش ترین برندهای خودروسازی در ژاپن مربوط به شرکت دیگر ژاپنی به نام هینو است. هینو اولین وسیله نقلیه خود را که یک کامیون بود، در سال 1917 تولید کرد. نزدیک به 35 سال بعد اولین خودروی سواری خود را وارد بازار کرد. اما همگان هینو را با خودروهای سنگین تجاری می شناسند. این شرکت در اصل یکی از زیر مجموعه های شرکت تویوتا است.

پس از ده خودروساز برتر این لیست، خودروسازهای دیگری مانند مرسدس بنز، لکسوس، فولوکس واگن و بی ام و، رتبه 11 تا 14 را به خود اختصاص داده اند.

پست های مرتبط

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

کامپیوتکس 2024 : دومین پلتفرم AM5 با چیپست X870E و X870 معرفی شد

کامپیوتکس 2024 : پردازنده های AMD Ryzen 9000 با معماری Zen 5 معرفی شدند