بهترین راهها برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی Playstation 5

آیا PS5 شما به خودی خود خاموش می شود؟ شما یباید به سرعت به فکر پیدا کردن راه حل باشید چون ممکن است با ادامه پیدا کردن این مساله، سلامت پلی استیشن 5 شما به خطر بیافتد.

خوشبختانه راه هایی برای رفع آن وجود دارد و بدون ترس از این خاموش شدن‌ های تصادفی، از بازی کردن با PS5 لذت ببرید.

چگونه از خاموش شدن تصادفی PS5 خود جلوگیری کنیم؟

شاید برای چند بار اول که PS5 شما خاموش شد، شما تصور نکنید که پای یک ایراد فنی در وسط باشد. باید این را در نظر بگیرید که یک وسیله الکترونیکی حتی کنسول بازی هم می تواند از نقص هایی رنج ببرد که باید برای آن راه حلی پیدا کنید. با ما در ادامه همراه باشید تا سلامت کنسول خودتان را تست کنید.

1- مطمئن شوید که کابل برق PS5 را به درستی وصل کرده اید

قبل از شروع به تغییر تنظیمات، مطمئن شوید که کابل برق را به درستی وصل کرده اید. اگر سیم برق شل باشد، می تواند باعث قطع شدن برق شود که PS5 شما را به اشتباه خاموش می کند. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است از کابل برق آسیب دیده استفاده کنید، و باید سعی کنید آن را تغییر دهید تا ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود یا خیر.

2- PS5 خود را مستقیماً به پریز برق وصل کنید

فرض کنید PS5 را به یک افزونه برق و سایر دستگاه هایی که انرژی زیادی مصرف می کنند وصل کرده اید. این سناریو می تواند منجر به عدم دریافت آب کافی کنسول در صورت نیاز شود و باعث خاموش شدن تصادفی شود.

برای رفع این مشکل، کابل برق PS5 را مستقیماً به پریز برق وصل کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است مشکل از خود پریز باشد و باید کابل برق را به پریز دیگری وصل کنید تا ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر.

3- Firmware PS5 را به روز کنید

گاهی اوقات، یک خاموش شدن سادهPS5  می تواند برای به روز رسانی پلی استیشن 5 شما باشد. با سیستم PS5 آنلاین خود، به Settings > System > System Software > System Software Update and Settings  بروید.

سپس گزینه Update System Software و سپس Update Using Internet را انتخاب کنید. سپس، Update  را انتخاب کنید تا دانلود و نصب آخرین سیستم عامل شروع شود.

4- حالت استراحت را غیرفعال کنید

اگر متوجه شدید که PS5 شما در حالت استراحت خاموش می شود، ممکن است مجبور شوید این ویژگی را خاموش کنید. برای غیرفعال کردن حالت استراحت، به Settings > System > Power Saving بروید.

زمان تنظیم تا زمانی که PS5 وارد حالت استراحت شود را انتخاب کنید و گزینه‌های در حین پخش رسانه و هنگام پخش بازی‌ها را روی حالت استراحت در منوی کشویی مربوطه تنظیم کنید.

هیچ کس نمی داند که چرا PS5 به طور تصادفی در حالت استراحت خاموش می شود، به همین دلیل است که تا زمانی که سونی راه حلی ارائه ندهد، غیرفعال کردن آن تنها راه حل آن است. انجام این کار باعث می‌شود که وقتی به اندازه کافی دور هستید، کنسول به‌طور خودکار وارد حالت استراحت نمی‌شود.

5-  HDMI Device Link را غیرفعال کنید

پیوند دستگاه HDMI PS5 می تواند دلیل خاموش شدن تصادفی PS5 شما باشد. برای غیرفعال کردن این ویژگی، به تنظیمات > سیستم > HDMI بروید. HDMI Device Link را انتخاب کنید و دکمه X را در کنترلر Dual Sense خود فشار دهید تا آن را خاموش کنید.

6- پایگاه داده PS5 را بازسازی کنید

برای بازسازی پایگاه داده  PS5، با خاموش کردن PS5 شروع کنید. در مرحله بعد، باید با نگه داشتن دکمه پاور روی کنسول خود برای حدود پنج ثانیه وارد حالت Safe Mode شوید. در حین انجام این کار، PS5  قبل از ورود به حالت ایمن، دو بار بوق می‌زند.

وقتی سیستم در حالت استراحت است، نمی‌ توانید از کنترلر خود به صورت بی ‌سیم استفاده کنید، بنابراین کنترلر Dual Sense را با استفاده از کابل USB-C به PS5 متصل کرده و آن را روشن کنید. از لیست گزینه های موجود، Rebuild Database  و سپس OK را انتخاب کنید. حالا منتظر بمانید تا پایگاه داده بازسازی شود.

7- مشکلات داغ شدن بیش از حد PS5 را برطرف کنید

اگر PS5 شما بیش از حد گرم می شود، می تواند خود را خاموش کند تا از آسیب دیدن قطعات داخلی آن محافظت کند. هنگامی که بیش از حد گرم می شود، به احتمال زیاد یک پیغام خطایی دریافت خواهید کرد که به شما می گوید “PS5 خیلی داغ است. PS5 خود را خاموش کنید و صبر کنید تا دما پایین بیاید.” همانطور که اخطار می گوید، فقط کنسول را خاموش کنید، بگذارید خنک شود، و همه چیز خوب است.

گاهی اوقات، ممکن است هشداری مبنی بر داغ شدن بیش از حد کنسول دریافت نکنید و متوجه شوید که PS5 به طور تصادفی خاموش می شود. با این حال، اگر کنسول هنگام لمس بسیار داغ است، فن صدای زیادی را قبل از خاموش شدن ایجاد می کند، یا مشکلات عملکردی مانند افت فریم غیرقابل توضیح یا اشکالات گرافیکی را تجربه می کنید، همچنان می توانید متوجه شوید که مشکل داغ شدن بیش از حد است.

1- با اطمینان از تهویه مناسب PS5 به روش های زیر می توانید اکثر این مشکلات را برطرف کنید:

2- اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز دریچه های هوای PS5 را مسدود نمی کند، زیرا انسداد دریچه های هوا می تواند جریان هوای داخلی آن را مختل کند.

3- کنسول را روی فرش یا کاناپه قرار ندهید. مطمئن شوید که در یک منطقه باز و روی سطحی است که خنک است و گرما را جذب نمی کند، مانند سطح چوبی، کاشی یا سنگ.

4- اگر می خواهید کنسول را به صورت عمودی قرار دهید، مطمئن شوید که پایه پلی استیشن 5 را وصل کرده اید تا مطمئن شوید که دریچه های پایینی جریان هوای کافی دارند.

5- از یک قوطی هوای فشرده برای پاک کردن گرد و غبار (یک گیره گرمای معروف) و سایر زباله ها از دریچه های هوا استفاده کنید.

6- در حالی که در حال کار هستید، می توانید فن را نیز تمیز کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند و گرد و غبار داخل بدنه PS5 به گردش در نمی آید. ممکن است در ابتدا برداشتن صفحات و فن برای تمیز کردن خوب آن ترسناک به نظر برسد، اما آسان‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم فکر می‌کنند.

چه زمانی باید برای رفع مشکل با سونی تماس بگیرید؟

اگر پلی استیشن 5 شما پس از امتحان راه حل های بالا همچنان خاموش می شود، ممکن است شما یکی از معدود بدشانس هایی باشید که کنسول معیوب دارید. بهترین راه حل شما این است که با پشتیبانی مشتریان پلی استیشن تماس بگیرید تا بتوانید واحد خود را برای تعمیرات بفرستید. با این حال، قبل از ارسال آن، مطمئن شوید که PS5 هنوز تحت گارانتی است و به هیچ وجه آسیب فیزیکی ندیده است.

اگر PS5 دارید که به‌طور تصادفی خاموش می‌شود، امیدواریم مراحل عیب‌یابی ذکر شده در بالا به شما کمک کند مشکل را برطرف کنید. به این ترتیب، می توانید بدون نگرانی از خاموش شدن آن در هر لحظه، به لذت بردن از PS5 خود برگردید. و اگر نه، همیشه می ‌توانید برای رفع مشکل یا در بدترین حالت، جایگزینی با سونی تماس بگیرید.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024