مرورگر گوگل کروم مانع تشخیص حالت ناشناس توسط وبسایت‌ ها می‌شود

گوگل روز گذشته اعلام کرد برخی وب سایت‌ها به علت وجود نقصی در مرورگر گوگل کروم قادر به شناسایی فعال شدن حالت مخفی بودن این مرورگر بوده اند، اما نقص مذکور برطرف شده است

حالت ناشناس مرورگر کروم یا New Incognito به یک حافظه ی پنهان در کروم اشاره دارد. حالت خصوصی new Icognito برای کاربران قابلیتی مهم و اساسی است مخصوصا افرادی که نمی خواهند دانلودها و صفحات مورد علاقه شان در گوگل توسط افراد دیگر شناسایی شود. این حالت مانع از لو رفتن اطلاعات افراد می شود. یکی از مکان هایی که بسیار مورد استفاده و استقبال افراد می شود استفاده از این حالت در کافی نت ها و مکان هایی ست که شما از مرورگر سیستم خود استفاده نمی کنید.با این حالت با خیال راحت می توانید به صفحات مورد علاقه خود رفته و اطلاعات مورد نیاز خود را از آنها استخراج نمایید بدون اینکه در حالت cache مرورگر باقی بماند. البته تمام تغییرات ذخیره شده در بوک مارک ها و تنظیمات عمومی Google Chrome در حالت ناشناس همیشه ذخیره می شود.

به گزارش خبرگزاری  بنچیمو به نقل از دیجیتال ترندز، کروم دارای یک حالت مخفی کاری موسوم به Incognito است که در صورت فعال شدن وب سایت‌های مختلف نمی‌توانند تاریخچه فعالیت‌ها و وبگردی‌های کاربران را ردگیری کنند و همین امر به حفظ امنیت و حریم شخصی کاربران کمک می‌کند.

وجود یک نقص در بخش فایل سیستم API مرورگر کروم موجب می‌شد تا وب سایت‌ها بتوانند افرادی را که قابلیت وبگردی ناشناس را فعال کرده اند، شناسایی کنند. اما گوگل می‌گوید در نسخه ۷۶ مرورگر خود که هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد چنین اشکالی وجود ندارد.

گوگل هدف از این اقدام را احترام به حریم شخصی کاربران و امکان استفاده محرمانه از وب و فضای مجازی اعلام کرده است. اما چنین کاری به خصوص به ضرر سایت‌های خبری تمام می‌شود که بعد از مطالعه چند مقاله رایگان از کاربران برای خواندن دیگر مقالات اضافی پول دریافت می‌کردند. زیرا بدین شیوه شناسایی هویت کاربران برای سایت‌های خبری ناممکن شده و آنها هر بار تصور می‌کنند با کاربر جدیدی روبرو شده اند.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد