شرکت CD Projekt RED کلاهبرداری کرد

واقعا شرکت سی دی پراجکت رد با ساخت بازی Cyberpunk 2077 وارد دردسر بزرگی شد، ای کاش که سری بازی The Witcher را ادامه می داد و داشته های خود را در این مسیر کنار نمی گذاشت. این بازی به دلیل مشکلات فراوان نتوانست به برنامه هایی که در سر داشت دست پیدا کند. مساله این است که برای ساخت این عنوان شکست خورده سرمایه ای عظیم بکار گرفته شده و حالا CD Projekt RED باید پاسخگوی عملکرد خود به دیگران باشد.

شهر شب مشکل ساز شد

همانطور که می دانید بازی سایبرپانک 2077 حدود یک سال پیش بعد از مدت زمان زیادی عرضه شد، ولی اگر بخواهیم خوب به این مساله بپردازیم این بازی برای بهینه سازی حداقل 1 سال دیگر زمان احتیاج داشت. باگ های سرسام آور و ویران کنننده به بدنه گیم پلی آسیب زیادی وارد کرده بود و حتی تجربه آن را مختل کرده بود. تمام این مشکلات باعث شد که تعداد مرجوعی این بازی هر روز زیاد و زیادتر شود، نقدهای منفی هم باعث شد که اعتبار این شرکت به خطر بیافتد.

در این بین نسخه های PS4 و Xbox One از مشکلات بیشتری رنج میبردند، بهینه نبودن این عنوان از یک طرف و توان سخت افزاری پایین این دو کنسول در قبال سایبرپانک این مشکل را بیشتر از بقیه نسخه ها تشدید می کرد.

همه این مشکلات دست به دست هم دادند تا سهام این شرکت به یکباره سقوط کند، چند سرمایه گذار شکایتی مفصل را علیه CD Projekt RED تنظیم کردند و این شرکت را متهم به کلاهبرداری و ضرر به سرمایه گذاران کرده است. همین مساله هر دوطرف را به پای میز مذاکره کشاند تا شاید به توافقی مفید برسند.

فریب در پشت ظاهری خوب

ناگفته نماند که این اتفاق در CD Projekt منجر به کاهش قیمت سهام این شرکت شد. در نتیجه، سرمایه گذاران گرد هم آمدند تا علیه این استودیو لهستانی شکایت کنند و آنها را متهم به دروغ عمدی در مورد کیفیت Cyerpunk 2077 کردند. به گفته سرمایه گذاران این شرکت لهستانی بصورت آگاهانه همه را به سمت سقوط سرمایه شان روانه کرده است.

شرکت CD Projekt RED برای خود اعتبار زیادی را کسب کرده بود و ای کاش که مراحل پولیش سایبرپانک را با ظرافت انجام می داد تا در این دردسر گرفتار نشود، یا حتی انتشار بازی را باز هم به تعویق می انداخت تا حداقل بتواند عنوانی در سطح کیفی نرمال بسازد.

بزرگترین مشکلی که با سایبرپانک داشتید چه بوده است؟ آیا این عنوان می تواند روزی به سطح کیفی نرمالی دست پیدا کند؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024