تغییرات نسخه جدید پلی استیشن 5 با کد CFI-11XX کاملا به ضرر خریدار

سونی معمولا بعد از تولید یک کنسول جدید، نسخه ای بهبود یافته را روانه بازار می کند تا باگ ها یا مشکلات موجود را برطرف سازد اما به نظر می رسد تغییرات جدید در پلی استیشن 5 نه تنها آن را بهتر نکرده است بلکه یک قدم به عقب برداشته تا ضررهای خود را جبران کند.

سونی بارها گفته است که تولید پلی استیشن 5 همواره با ضرر همراه بوده اما پس از مدتی دیگر از ضرر دهی آن صحبتی نکرد. آن طور که مشخص شده است، این شرکت سعی دارد تا سود دهی کنسول نسل 9 خود را بیشتر کند. بر این اساس تغییرات ساختاری در پلی استیشن 5 دیده می شود که تنها به نفع سونی است نه خریداران.


چگونه M.2 SSD را به پلی استیشن 5 اضافه کنیم؟ کدام SSD برای PS5 مناسب است؟


آخرین تغییرات صورت گرفته بروی پلی استیشن 5 مربوط به سیستم خنک کننده این کنسول است. چنالنچه به تصویر زیر نگاه کنید به سرعت متوجه می شوید که هیت سینک کوچکتر از نسخه پایه شده است و بلاک مسی هم ابعادی بسیار کمتر پیدا کرده است. حتی ضخامت هیت پایپ ها هم نسبت به نسخه پایه کمتر شده است. حتی جالب تر می شود زمانی که بدانید فن سیستم خنک کننده هم دارای ساختاری ضعیف تری است. این تغییرات در حدی گسترده بوده است که وزن نسخه جدید پلی استیشن 5 را 300 گرم کمتر کرده است.

جالب است بدانید دمای خروجی از کنسول بین 3 تا 5 درجه داغ تر است که نشان می دهد تراشه PS5 بسیار داغ تر از این حرف ها است. البته هنوز بررسی تخصصی در این خصوص منتشر نشده اما بسیار تعجب آور بود که چرا سونی بجای افزایش قدرت سیستم خنک کننده که در نهایت باعث افزایش طول عمر کنسول می شود، چنین سیتم خنک کننده ضعیفی را در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که کد دستگاه PS5 در زمان معرفی CFI-1XXX بود و کد دستگاه اصلاح شده CFI-11XX است.

پست های مرتبط

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

کنسول Nintendo Switch 2 از بازی‌های زیادی پشتیبانی خواهد کرد

بازی Prince of Persia: The Lost Crown احتمالاً برای مک، آیپد و آیفون پورت شود