بازی DIRT 5 اثر استودیو Codemasters در انتظار کنسول های بازی نسل نهم

بازی DIRT 5 اثر استودیو Codemasters در انتظار کنسول های بازی نسل نهم

سری بازی های اتومبیل رانی متعدد استودیو Codemasters همواره مورد توجه گیمرها قرار می گیرند و این بار نوبت به رونمایی از بازی DIRT 5 به عنوان یک اثر تکراری و یکنواخت رسیده است. سری بازی های DIRT همواره به دلیل بهره مندی از جدیدترین تکنیک های گرافیکی و ارائه عملکرد بهتر با استفاده از کارت گرافیک های AMD مورد توجه قرار می گیرند و در سال های اخیر نیز بسیاری از تکنولوژی های گرافیکی AMD توسط این بازی معرفی شدند.

بازی DIRT 5 جدیدترین اثر استودیو Codemasters است که زمان انتشار آن نیز مشخص شده و برای پلتفرم های مختلف از جمله ایکس باکس، پلی استیشن، کامپیوتر شخصی و گوگل استادیا عرضه می شود. داستان بازی علاوه بر مسابقات رالی شامل حرکات نمایشی و مراحل فانتزی می شود که پیش از این نیز در نسخه های پیشین دیده بودیم.

نکته جالب توجه در خصوص بازی DIRT 5 تردید در ارائه آن برای کنسول های نسل هشتم است و کدمسترز قصد دارد تا عنوان جدید خود را برای کنسول های نسل نهم از جمله ایکس باکس Series X و پلی استیشن 5 به صورت بهینه سازی شده عرضه کند. به این ترتیب می توان نسبت به جزییات گرافیکی آن امیدوار بود و به احتمال فراوان شاهد جلوه های بصری بی نظیر خواهیم بود.

پیش از این در خصوص عملکرد بهتر سری بازی های DIRT در کارت گرافیک های AMD سخت گفتیم و با توجه به اینکه کنسول های نسل نهم نیز از سیستم روی یک چیپ AMD بهره می برند، از نظر قدرت گرافیکی و جزییات می توان در انتظار یک بازی بی نظیر بود. در بخش داستانی یا همان Career از صدای هنر پیشه های مشهوری از جمله Troy Baker و Nolan North استفاده شده و مراحل متنوع و جذابی برای این بخش در نظر گرفته شده است.

از جمله بهترین آثار Troy Baker می توان به صدا پیشگی کاراکتر Joel در بازی The Last Of Us Part II اشاره کرد و Nolan North نیز به عنوان صدا پیشه کاراکتر Nathan در بازی Uncharted شناخته می شود. به این ترتیب Codemasters در بازی DIRT 5 ماجراجویی های فراوانی انجام داده تا یک عنوان بی نظیر را ارائه دهد.

در این بازی 70 نقشه و مسیر مختلف وجود دارد که همه آنها از مسیرهای واقعی الگو برداری شده اند. به عنوان مثال می توانید به رودخانه یخ زده شرق نیویورک، معادن سنگ مرمر ایتالیا و Favelas برزیل سفر کنید و مهارت رانندگی خود را در این جاده ها محک بزنید. شرایط آب و هوایی پویا و هشت نوع حالت مختلف مسابقه از جمله شرایط بارانی، گل آلود، برفی، جاده یخ زده و مسیر پوشیده از شن بازی DIRT 5 به شمار می روند.

استودیو Codemasters قصد دارد تا بازی جدید DIRT 5 را در ماه اکتبر سال 2020 برای کنسول های نسل نهم از جمله ایکس باکس Series X و پلی استیشن 5، کامپیوتر های شخصی و سرویس آنلاین GOOGLE STADIA منتشر کند. با اعلام استودیو سازنده، در صورتی که نسخه بهینه سازی شده DIRT 5 را برای Xbox One با استفاده از سرویس Xbox Smart Delivery خریداری کنید، در ادامه می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی، نسخه بهینه سازی شده و اختصاصی برای کنسول بازی XBOX Series X را دریافت کنید.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود