پس از ماه ها تردید و انتظار، ویروس کرونا نمایشگاه کامپیوتکس 2020 را تعطیل کرد

پس از ماه ها تردید و انتظار، ویروس کرونا نمایشگاه کامپیوتکس 2020 را تعطیل کرد

پس از ماه ها تردید و انتظار در خصوص تعیین تکلیف بزرگترین رویداد فناوری قاره آسیا، سرانجام اعلام شد که ویروس کرونا موفق به لغو نمایشگاه کامپیوتکس 2020 شده است. در حالی که شایعاتی در خصوص برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس در ماه سپتامبر 2020 به گوش می رسید، اما در نهایت تایوانی ها تصمیم گرفتند برای حفظ سلامت جمعیت کل کشور، این رویداد بزرگ را لغو کنند.

می توان به جرات بیان کرد که نمایشگاه کامپیوتکس 2020 پس از نمایشگاه CES به عنوان دومین رویداد مهم فناوری در جهان شناخته می شود که بسیاری از شرکت های بزرگ جهان را گردهم می آورد. اما شیوع ویروس کرونا و نگرانی بابت حضور جمعیت کثیری از علاقمندان از کشور های مختلف جهان، سبب لغو این رویداد شد. به نظر می رسد که مسئولان تایوانی بهترین تصمیم را برای حفظ سلامت مردم خود اتخاذ کرده اند.

هر چند شرایط در تایوان تحت کنترل است، اما حضور هزاران نفر مهمان خارجی که برای شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس 2020 قصد سفر به تایپه را داشتند، احتمال ابتلا و سرایت شهروندان را به ویروس کرونا افزایش می داد. از این روی تصمیم نهایی بر این شد که رویداد مهم فناوری که هر ساله در شهر تایپه، پایتخت کشور تایوان برگزار می شود، در تصمیمی نادر و در شرایطی اضطراری لغو شود.

به این ترتیب باید یک سال دیگر در انتظار بمانیم تا شاید در سال 2021 شاهد برگزار نمایشگاه کامپیوتکس در کشور تایوان باشیم. پیش از این نیز رویداد های مهم فراوانی از جمله E3 2020 نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شده بود و پیش بینی می شود که این ویروس می تواند رویداد های دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهد.

یکی از مهم ترین رویداد های پیش رو، نمایشگاه CES 2021 است که در ماه ژانویه برگزار می شود و دولت مردان آمریکایی باید تصمیمات لازم را در خصوص برگزاری یا لغو آن اتخاذ کنند. در حال حاضر بیش از 7 میلیون و 726 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان تشخیص داده شده که سهم تایوان فقط 443 مورد تایید شده است. با این حال ساعاتی قبل اطلاعیه رسمی کمیته برگزاری کامپیوتکس مبنی بر لغو این رویداد منتشر شده است.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !