شیوع گسترده کرونا ویروس نمایشگاه Computex 2020 را تعطیل می کند؟

شیوع گسترده کرونا ویروس نمایشگاه Computex 2020 را تعطیل می کند؟

کرونا ویروس به عنوان یک بیماری تنفسی کشنده که تا کنون کشورهای مختلف جهان را درگیر کرده، احتمال تعطیلی نمایشگاه Computex 2020 را به دلیل نزدیک بودن با مرکز شیوع بیماری افزایش داده است. کرونا ویروس که از منطقه ووهان چین شیوع پیدا کرد و به بسیاری از کشور های جهان نیز گسترش یافت، فاصله ای 943 کیلومتری با یکدیگر دارند و ارتباط میان آنها فقط از طریق پرواز هوایی یا سفر با کشتی امکان پذیر است.

مجموعه برگزار کننده نمایشگاه Computex 2020، با وجود شیوع و گسترش کرونا ویروس و فاصله نزدیک کشور چین و تایوان، احتمال لغو نمایشگاه را بسیار ناچیز دانست و اعلام کرد که برنامه ریزی ها در خصوص برگزاری نمایشگاه پابرجاست. در بیانیه ارسال شده توسط TAITRA در تاریخ 4 فوریه آمده است:

در پاسخ به شیوع جهانی Novel Coronavirus (2019-nCoV یا ووهان پنومونی) ، دولت تایوان اقدامات جامعی را برای محافظت از سلامت مردم در برابر شیوع جهانی انجام داده است.کلیه برنامه ها و فعالیت های برگزار شده توسط TAITRA برای بازدید کنندگان بین المللی با رعایت کامل و دقیق مقررات بهداشت و ایمنی انجام می شود و هیچ گونه خطری برای نمایشگاه ها و مکان های ملاقات در تایوان ایجاد نمی شود.

در سال 2003 که سارس بخش عمده ای از منطقه را درگیر خود کرده بود، تعداد 346 نفر در تایوان به این بیماری مبتلا شده بودند و به دلیل گسترش آن، نمایشگاه کامپیوتکس آن سال از ماه ژوئن به ماه سپتامبر منتقل شد. اما در حال حاضر فقط 11 مورد ابتلا به کرونا ویروس در تایوان مشاهده شده که اوضاع برای آنها تحت کنترل است.

این موضوع که نمایشگاه کامپیوتکس 2020 تحت تدابیر شدید بهداشتی برگزار شود، دور از ذهن نیست و دلیل آن وجود تعداد 1000 غرفه و بیش از 8000 بازدید کننده رسمی است. به طور حتم مسئولان برگزار کننده نمایشگاه و مسئولان بهداشت تایوان، تدابیری اتخاذ کرده اند که با اطمینان از برگزاری Computex 2020 در زمان مقرر و بدون نگرانی از کرونا ویروس خبر داده اند.

پیش از اتخاذ این تصمیم، گزینه هایی مانند محدود کردن مقیاس نمایشگاه و ممنوعیت حضور شرکت های چینی در نمایشگاه Computex 2020 به دلیل گسترش کرونا ویروس از این کشور مطرح شده بود که توسط دولت و مسئولان بهداشت تایوان مورد بررسی قرار گرفتند. با وجود تایید برگزاری نمایشگاه کامپیوتکس، بسیاری از رویداد های مهم منطقه از جمله کنفرانس کارآفرینی Alibaba JumpStarter و نمایشگاه بازی های رایانه ای تایپه لغو و حتی مدارس تایوان نیز تا 25 فوریه غیر فعال شدند.

در چین هیچ نشانه ای از کند شدن شیوع بیماری وجود ندارد و شمار تلفات کرونا ویروس به زودی به 500 نفر خواهد رسید که بسیار یشتر از 349 نفری است که در هنگام شیوع سارس در سال 2003 درگذشتند. آمارهای جدید کمیسیون بهداشت چین در روز چهارشنبه نشان داد که 65 نفر، فقط در روز سه شنبه جان باختند و 3887 نفر دیگر نیز آلوده شده اند. تاکنون 24324 نفر به کرونا ویروس آلوده شده اند که به دلیل گسترش آن در مناطق مختلف جهان، نگرانی گسترده ای برای مسئولان بهداشت جهانی به وجود آورده است.

کنگره جهانی موبایل MWC 2020 که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار می شود، بر اساس اعلام مسئولان برگزار کننده، بدون ترس از گسترش کرونا ویروس در موعد مقرر دایر می شود. هر چند پیش از این دو کمپانی LG و ZTE به دلیل ترس از شیوع بیماری کرونا از حضور در MWC 2020 امتناع ورزیدند.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد