بازیمو: نقدی بر بازی Cuphead به مناسبت انتشار برای پلی استیشن 4

همیشه نوستالژی در هر زمینه ای ارزش های خاص خودش را دارد و حس خوبی را در دل شما زنده می کند، ممکن است این حس با شنیدن یک قطعه موزیک، یا دیدن یک فیلم و یا هر چیز دیگری اتفاق بی افتد. بازی های رایانه ای هم از این مقوله جدا نیستند و گاهی با اشارات کوچکی سعی در برقراری این حس دارند و گاهی وقت ها هم با ایجاد تغییراتی اساسی. بازی Cuphead با انباشته ای از این حس ها پا به دنیای بازی های رایانه ای گذاشته است.

بازی زیبای Cuphead یکی از بازی هایی است که با شیوه ای خلاقانه حس نوستالژی را در دل شما زنده می کند و با ساختاری بنیادی شما را وارد دوره ای ناب می کند که پر از خاطرات است. مهم ترین چیزی که در کاپ هد نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند گرافیک هنری و چشم نواز بازیست. انیمیشن ها فوق العاده زیبا و دیدنی هستند و کاملا به شما حس دیدن یک کارتون دهه سی میلادی را می دهد، پالت رنگی خاص بازی کاملا به شما حس یک اثر کلاسیک را می دهد.

کاراکتر های بازی خیلی دوست داشتنی هستند و به سبک کارتون های دهه سی میلادی طراحی شده اند. داستان سرایی کاپ هد خیلی ساده و سر راست است و چیزی که برای گیمر کشش برای ادامه را ایجاد می کند شیوه بیان داستان است. بازی در مورد کاپ هد است که باید غول های بازی را شکست دهد تا بدهی خود را به شیطان بپردازد.

گیم پلی بازی هم کاملا ساده ولی بسیار آشنا برای طرفداران این سبک بود، بازی کاپ هد با استفاده از مکانیک هایی ساده ولی با نوع چینش اتفاقات خاص و گوناگون در Level Design توانست به اثری اعتیاد آور تبدیل شود. بازی Cuphead در سال 2017 وارد دنیای بازی های رایانه ای شد و بر روی ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر توانست طرفداران زیادی پیدا کند و جوایز زیادی را نصیب خود کند.

بعد از موفقیت های زیادی که بازی کاپ هد بدست آورد این بار مقصد بعدی این بازی کنسول پلی استیشن 4 است، فرصت خوبی فراهم شده است برای دارندگان پلی استیشن 4 و به تازگی بازی Cuphead برای این کنسول عرضه شده است.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد