عملکرد بهتر پردازنده میان رده دیمنسیتی 900 مدیاتک در مقابل کوالکام

مدتی است که مدیاتک در عرصه پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی توانسته است عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. چه در زمینه پردازنده های میان رده و پرچمدار، مدیاتک در حال حاضر حرف های بسیاری برای گفتن دارد. یکی از پردازنده های میان رده بسیار خوب این شرکت، دیمنسیتی 900 می باشد که توانسته با توجه به تست های بنچمارک انجام شده، نتایج بسیار خوبی را کسب کند.

دیمنسیتی 900 پردازنده ای با معماری 6 نانومتری می باشد که دو هسته قدرتمند تر  Cortex-A78 با توانایی ارائه فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه انرژی کمتر Cortex-A55 با توانایی ارائه حداکثر فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده میان رده را تشکیل می دهند. در کنار عملکرد قابل قبول، این پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز دارد.

در تست های بنچمارک GeekBench 5 گوشی هوشمند میان رده اوپو رنو 6 5G توانست با بهره بردن از این پردازنده در بخش چند هسته ای امتیاز 2147 و در بخش تک هسته امتیاز 729 را گسب کند. این پردازنده میان رده با کسب چنین امتیازاتی عملکرد بهتری به نسبت پردازنده های میان رده اسنپدراگون 750G و اسنپدراگون 765G را به نمایش گذاشت.

همانظور که در تصاویر مشاهد می کنید، دیمنسیتی 900 به عنوان یکی از بهترین پردازنده های میان رده دنیا توانست عملکرد ضعیف تری به نسبت اسنپدراگون 780G و بهتر از اسنپدراگون 750G و اسنپدراگون 765G به ثبت برساند که نشان از پیشرفت چشم گیر مدیاتک در سالیان اخیر و در زمینه پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی می دهد. البته در بخش پردازنده های پرچمدار هم، پردازنده دیمنسیتی 1200 به عنوان جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده پرچمدار این شرکت توانست عملکرد بسیار خوبی در مقایسه با پردازنده های قدرتمند شرکت های دیگر به نمایش بگذارد.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !