شرکت EA برای ساخت Need For Speed جدید دست بکار می شود

طرفداران بازی های ماشین سواری مخصوصا Need For Speed بازهای عزیز دیگر نگران نباشند چون شرکت EA قصد دارد یک عنوان جدید و فوق العاده را در این مجموعه بسازد. اما چه کسی سازنده این عنوان خواهد بود؟

خیابان های پرهیاهو برای ماشین سواران

سری بازی Need For Speed همیشه طرفداران خاص خود را خواهد داشت چون یک چیز را سخاوتمندانه به علاقه مندانش هدیه داده است، آن هم سرعت جنون آمیز در خیابان های شلوغ است. این سری بازی کار خود را با عنوان Underground به اوج رساند و با عنوان اسطوره ای Most Wanted همچنان جاودانه مانده است. نید فور اسپید کربن نفسی تازه و زنگ تفریحی خوبی بود که عاشقان دریفت را در دره های کربن حسابی سیراب کرد. اما از شماره بعد با Shift که به نوعی شبیه ساز رانندگی بود کم کم داشته های باارزش خود را به فراموشی سپرد.

اشتباها شرکت EA به همینجا ختم نشد و در سال های بعد دست به ساخت نسخه دوم Shift، Unleashed و Payback زد که همگی لکه ای سیاه در کارنامه سفید این فرنچایز بودند. عنوان Hot Pursite که آن را شرکت Criterion Games ساخت بسیار جذاب و همراه با هیجان ذاتی سری بود اما باز هم این برای الکترونیک آرتز کافی نبود. آخرین شماره در این مجموعه یعنی Heat تقریبا باعث افت شدید سطح کیفی این عتوان شد و تمام طرفداران قدیمی را دل آزرده کرد. بعد از شماره آخر دیگر خبری از این عنوان نام آشنای قدیمی نشد تا اینکه شرکت الکترونیک آرتز دوباره تصمیم گرفت شماره جدیدی را در دست توسعه قرار دهد.

این توسعه دهنده قدیمی و بزرگ چند روز پیش بالاخره فاش کرد که قرار است دو شرکت Codemasters Cheshire و Criterion Games را با هم ادغام کند تا مسیر جدیدی در بازیسازی را با آنها آغاز کند. خیلی فوق العاده است که هر دوی این استودیوها برای خود نام و نشان فراوانی دارند و حالا قرار است که با همکاری هم یک عنوان نام آشنا مانند نیدفور اسپید را بسازند.

شرکت EA در سال 2021 با صرف هزینه ای گزاف Codemasters را خریداری کرد، و حالا فقط این شرکت قرار است که با کریتریون گیمز ادغام شود. استودیوی Cheshire هم پس از تعطیلی استودیو Evolution توسط سونی در اوایل سال 2016 به وجود آمد.  کدمسترز هم تیمی را که سری  MotorStorm و DriveClub را توسعه داده بود، استخدام کرد و خود را به Codemasters Cheshire  تبدیل کرد. در سال 2020، تیم چشیر بازی Dirt 5 را منتشر کرد که به گفته بسیاری از منتقدان شبیه نسخه مدرن MotorStorm بود و به عنوان یکی از بهترین بازی‌ها برای نمایش سخت‌افزار جدید پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس در آن زمان نام بردند.

همه چیز بر روی کاغذ بسیار جذاب و امیدوار کننده می رسد فقط باید EA هوشمندانه عمل کند. حالا به نظر می رسد که EA قصد دارد نید فور اسپید را به روزهای اوج خود بازگرداند، فقط امیدوار هستیم که از ایده های جواب پس داده خود بخوبی استفاده کند نه از شیوه های نوین جذب مخاطب و خلاقیت های بی مورد.

نظر شما چیست؟ آیا عنوان جدید NFS می تواند باز هم به روزهای اوج خود بازگردد؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024