راه های موثر برای حل مشکل Crashing بازی Civilization VI

اگر که مشغول بازی Civilization VI هستید احتمالا با مشکلات مختلفی روبرو شده اید، که یکی از آنها مشکل Crashing است که حالا ما راه حل های موثر را برای حل آن ارائه خواهیم داد. فقط قبل از انجام هر یک از اصلاحات زیر، مطمئن شوید که رایانه خود را دوباره ری استارت کنید و جدیدترین به روز رسانی ها و وصله ها بر روی آن نصب شده است.

نگاهی به Civilization VI

افرادی مانند Sid Meiers تواسنته اند که یک سبک را دچار تحولاتی کنند و استانداردهایی را بوجود بیاورند که تا سالیان سال همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. جدیدترین عنوان در این مجموعه، بازی Civilization VI هم توانسته با ادامه دادن راه اجداد خود به موفقیت های خوبی برسد. بازی Sid Meiers Civilization VI در سال 2019 توسط Firaxis توسعه پیدا کرد و برای رایانه های شخصی منتشر شد. شماره ششم به شما اجازه می دهد که به عنوان یک تمدن، با همسایه های خود در تعامل باشید، تصمیم های دیپلماتیک بگیرید و حتی وارد نبرد شوید. خودتان را برای ساختن یک تمدن باستانی پیشرفته آماده کنید.

مرحله اول: یکپارچگی فایل های بازی را بررسی کنید

اگر از Steam استفاده می کنید، می توانید به راحتی فایل های بازی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با فایل های روی سرور مطابقت دارند. اعتبار سنجی فایل های بازی در Steam باعث می شود که هیچ خرابی وجود نداشته باشد و مشخص می شود که فایل ها همه خوب هستند.

نکته: نحوه بررسی صحت فایل های بازی

1. Steam را باز کنید و روی Library کلیک کنید

2. روی بازی کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید

3. تب Local Files را انتخاب کنید

4. روی Verify Integrity of Game Files کلیک کنید

مرحله دوم: بازی را بدون مود بازی کنید

اگر از مود استفاده می کنید، بازی را بدون هیچ گونه بازی انجام دهید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر. در واقع مودها یکی از دلایل رایج از کار افتادن Civ 6 هستند حتی زمانی که برای سایر کاربران کار می کنند. اگر مشکل برطرف شد، باید کمی از آزمون و خطا استفاده کنید تا ببینید کدام یک باعث ایجاد مشکل شده است.

مرحله سوم: نسخه DirectX را بررسی کنید

Civilization 6 برای اجرای صحیح به DirectX 11 یا بالاتر نیاز دارد وگرنه با مشکل مواجه خواهد شد. برای اینکه ببینید در حال حاضر کدام نسخه را اجرا می کنید، dxdiag را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کرده و آن را اجرا کنید. DirectX 12  در حال حاضر جدیدترین نسخه قابل نصب است. درایور کارت گرافیک را به روز کنید، چون به روز رسانی درایورهای گرافیک کارت گرافیک اغلب می تواند به حل مشکلات خرابی کمک کند.

حتی اگر درایور صحیح را نصب کرده باشید، ممکن است به روز رسانی جدیدی وجود داشته باشد که مشکل را برطرف کند. بهترین راه برای به روز رسانی درایور این است که به وب سایت سازنده بروید و جدیدترین نسخه را دانلود کنید.

اگر نمی دانید کدام کارت گرافیک را دارید، Device Manager را در نوار جستجو تایپ کرده و آن را انتخاب کنید. در قسمت Display Adapter کارت ویدیویی که نصب کرده اید لیست می شود

مرحله چهارم: رزولوشن ویدیو و نرخ تازه سازی پایین تر

کاهش رزولوشن ویدیو و نرخ تازه ‌سازی می‌تواند به کارت ویدیویی که بیش از حد بارگیری می ‌شود و خراب می ‌شود کمک کند. سازندگان کارت گرافیک معمولا نرم افزار مدیریت ویدئوی خود را دارند یا می توان از تنظیمات پیش فرض ویندوز نیز استفاده کرد.

میزان پایین ‌تر تنظیم گزینه‌ها متفاوت است و گاهی اوقات برای انجام درست تنظیمات نیاز به کمی آزمون و خطا دارد. اغلب بهتر است کارت خود را در گوگل جستجو کنید و برای بهترین تنظیمات از طریق انجمن ها مطالعه کنید.

برای تغییر رزولوشن و تنظیمات تازه ‌سازی، روی قسمت خالی روی دسکتاپ کلیک راست کنید که گزینه‌های ویدیویی موجود را نشان می‌دهد. در قسمت Display Settings گزینه ای برای تنظیم وضوح ویدیو وجود دارد. تنظیمات پیشرفته نمایشگر گزینه ای برای کاهش نرخ تازه سازی خواهد داشت.

مرحله پنجم: از حالت پنجره به جای تمام صفحه استفاده کنید

اجرای بازی  در حالت Windowed می تواند فشار روی کارت گرافیک را کاهش دهد. کلید میانبر و گزینه های جابجایی بین حالت تمام صفحه و حالت پنجره بسته به نحوه انجام بازی متفاوت است. حالت Windowed ممکن است به خوبی یک صفحه تمام صفحه نباشد، اما گاهی اوقات می تواند تمدن 6 را فعال کند و از کار افتادن آن جلوگیری کند.

مرحله ششم: بازی را Uninstall و دوباره نصب کنید

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید ولی به نتیجه ای دست پیدا نکردید، حذف نصب و نصب مجدد اغلب می تواند کارها را دوباره به کار بیندازد. اگرچه پاک کردن کلی بازی می تواند تمام داده های شما را از بین ببرد، ولی اغلب کار خود را درست به سرانجام میرساند.

پس از حذف، مطمئن شوید که پوشه را در ویندوز حذف کنید، زیرا اغلب فایل  ‌هایی را در خود نگه می ‌دارد که پس از نصب مجدد دوباره بارگذاری می‌شوند.

در پایان باید به شما عزیزان بگویم که نصب بازی بر روی رایانه های شخصی اغلب با مشکلات عجیبی مواجه می شود که شما نباید از این بابت ناراحت باشید. اگر بتوانید بازی تمدن 6 را به درستی نصب کنید و آن را اجرا نمایید، می توانید به تجربه ای لذت بخش دست پیدا کنید.

آیا تابحال با خراب شدن Civilization 6 مشکلی داشته اید؟ آیا در این مقاله توانستید راه حل مناسب را پیدا کنید؟

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد