طرفداران سه گانه GTA از برخی از تغییرات در ریمستر بشدت ناراضی هستند

همیشه پارامترهای مختلفی برای سنجش خوب یا بد بودن یک فیلم، یک موسیقی، یک بازی رایانه ای و خیلی چیزهای دیگر وجود دارد و در حقیقت بد مطلق و یا خوب مطلق وجود ندارد. صحبت های بالا پیش زمینه ای بود برای بیان خوب و بدی های جدیدترین ساخته راک استار گیمز، یعنی GTA: Trilogy. اول از همه این مطلب را بیان کنم که موفقیت نسخه های سه گانه جی تی ای در دهه ای اتفاق افتاده بود که ایده ها در این سبک تا این حد جاه طلبانه و ناب نبودند و به نوعی می شود گفت که در دوره خود چه از لحاظ ارائه گیم پلی و چه از لحاظ جلوه های بصری کاملا پیشگام بودند. وقتی که از نسخه GTA: Trilogy  رونمایی شد دیدگاه های متفاوتی در ذهن گیمرها صورت گرفت.

خیابان های لس سانتوس در انتظار شما

بعد از اینکه مشخص شد راک استار بر روی GTA: Trilogy کار می کند خیلی از طرفداران این مجموعه با تمام وجود خوشحال شدند. ملاقات دوباره با تامی و سی جی قطعا بسیار لذت بخش خواهد بود، اما همه چیز به مانند گذشته به همان خوبی خواهد بود یا نه؟ حال بعد از گذشت پانزده سال باید ببینیم که راک استار چه برنامه هایی برای GTA Sanandreas دارد. طبق تصاویری که تا بحال منتشر شده شاهد این بودیم که راک استار تغییرات عجیبی در مدل های شخصیت های بازی بوجود آورده است.

البته این تغییرات در جهت بهبود نبوده و بیشتر باعث تخریب ذات و هویت شخصیت های مختلف شده است. تصاویر جدید از GTA: Trilogy حسابی همه طرفداران این مجموعه را حیرت زده کرده؛ البته در جهت منفی. آیا این سه گانه با تغییرات زیادی که در خود می بیند به مانند گذشته خواهد توانست جذابیت ذاتی خود را حفظ کند؟

زمانی بود که شرکت های بزرگ بازیسازی سعی می کردند با ایجاد خلاقیت، نوآوری و جذابیت گیمرها را به سمت خود جذب کنند. ایجاد یک حس نو و دوست داشتنی از مهم ترین هدف های بازیسازها در دهه های قبل بود، برای همین هم خیلی از فارنچایزهای مهم صنعت گیم قدمتی بیش از 10 سال دارند. شرکت Rockstar Games هم با ساخت عنوان هایی بسیار تاثیرگذار حسابی برای خود جایی باارزش دست و پا کرد.

تا بحال خیلی از شرکت های بزرگ بازیسازی سعی کرده اند که عنوانی در سطح و کیفیت بازی GTA تولید کنند، اما Rockstar ثابت کرده که هیچ کس مثل خودش به این فرمول موفق آشنا نیست. آزادی عمل زیاد، ایده های جاه طلبانه و یک گیم پلی اعتیادآور از بازی Grand Theft Auto یک اثر جاودانه ساخته است. موفقیت نسخه های کلاسیک این مجموعه تا سالیان سال در یاد طرفداران باقی ماند و انتظارات را از شرکت راک استار برای ادامه راه بسیار بالا برد. بازی GTA: Sanandreas یکی از محبوب ترین ها در این مجموعه است که بیشتر گیمرها با آن خاطرات خوشی دارند.

راک استار در کنار گیمرها یا رو در روی آنها؟

رسیدن به یک سطح درآمدی خوب و مناسب برای هر شرکت تولیدکننده ای یک ایده آل محسوب می شود، اما رد شدن از حد و مرز نرمال باعث خواهد شد که تولیدکننده از رسالت خود کاملا خارج شود و شاید رضایت مشتری را از دست دهد. شما تصور کنید شرکتی که سه نسل انرژی و اهداف خود را برای سودجویی از طریق GTA V متمرکز کرده می تواند باز هم رضایت مشتری خود را در دست داشته باشد! البته در با کیفیت بودن و ارزش شماره پنجم هیچ شکی وجود ندارد ولی هیچ کس تصورش را نمیکرد که راک استار بجای ساخت شماره ششم به این روش روی بیاورد. جدیدترین عنوانی که راک استار در دست دارد باز هم یک مجموعه بازی قدیمی است، اما عنوان هایی که برای خود ارزش ویژه ای دارند و به نوعی گیمرها بر روی آنها تعصب زیادی دارند.

کیفیت بصری کلی عنوان های سه گانه کاملا بهبود پیدا کرده است اما باید اقرار کنیم که سطح رضایت طرفداران بسیار بالاتر از این حرفها بود. چهره کاراکترهای اصلی دیگر حس و حال قدیم خود را ندارند و حتی تغییرات نا فرمی را در خود می بینند. مساله عجیب تر اینکه راک استار سعی نکرده که کم و کاستی های گیم پلی را هم برطرف کند تا گیمرهای نسل جدید را هم جذب خود کند. تامی باز هم قادر به شنا کردن در آب نیست یا اینکه فیزیک بازی در سان آندریاس همچنان مشکلات خاص خود را دارد و حتی تشدید هم شده است.

اما در نهایت جذابیت ذاتی این تریلوژی در جای خود باقی است و می تواند باز هم تا ساعت ها طرفداران خود را سرگرم کند. آیا شما هم چشم انتظار این سه گانه دوست داشتنی هستید؟

پست های مرتبط

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند

کنسول پلی‌استیشن 5 پرو بهترین سیستم برای اجرای بازی GTA VI در زمان عرضه اولیه خواهد بود

یک تست بنچمارک از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو افزایش محدوده رزولوشن پویا را نشان داد