شاهکاری دیگر به نام فورزا هورایزن 5 – بازی Forza Horizon 5 بهترین جهان باز این عنوان

بازی های سری فورزا را باید یکی از بهترین ها در سبک Arcade دانست. جهانی باز مملو از هیجان و گیم پلی ناب از ویژگی های فورزا هورایزن است که در نسخه فورزا هورایزن 4 به اوج خود رسیده بود. اما اکنون پس از 3 سال نسخه جدیدی از این بازی با عنوان فورزا هورایزن 5 در رویداد مایکروسافت در E3 2021 به نمایش در آمد که نظر گیمرها و منتقدان را به خود جلب کرد.

قطعا فورزا هورایزن 5 یکی از بهترین اتفاقات رویداد مایکروسافت در E3 2021 بود. فورزا هورایزن 5 به عنوان یک شاهکار جهان باز توسط Playground Games ساخته شده و دنیای جدیدی را در مکزیک روایت می کند. در این رویداد اطلاعات جدیدی از بازی به دست آمد که نشان از پیشرفت ساختار همراه با فناوری های جدید بصری دارد.

بر اساس این اطلاعات منتشر شده فورزا هورایزن 5 در کنسول ایکس باکس سری ایکس با دقت 4K و نرخ 30 فریم در ثانیه اجرا می شود. این اجرا برای ایکس باکس سری اس در دقت 1080 پیکسل و نرخ 30 فریم در ثانیه انجام می شود. قابلیت Ray tracing در این بازی تنها برای بخش Forzavista وجود دارد. اما مهمترین ویژگی فورزا هورایزن 5 توجه به جزئیات است.

همانطور که پیش تر بیان کردیم، جهان این بازی در مکزیک روایت می شود. چشم اندازهای گسترده با جزئیات عالی، آسمان بی نظیر و جهان باز شما را در هورایزن جدید غرق می کند. بیابان های زنده، جنگل های سرسبز، شهرهای تاریخی، سواحل بکر، دره های وسیع و فصل های مختلف با ماموریت های شگفت انگیز، شما را به کشف دنیای Forza Horizon 5 دعوت می کند.

فیزیک خودروها در این نسخه بهبود پیدا کرده و همچون گذشته شاهد لیست بلندی از خودروهای محبوب جهان هستیم. بجز جهان باز و جزئیات خیره کننده، ساختن تیم با دوستان و شخصی سازی خودروها به جذابیت بصری گیم پلی فورزا هورایزن 5 افزوده است.

فورزا هورایزن در PC

مانند گذشته بازی های ایکس باکس بروی پلتفرم دیگر مایکروسافت یعنی ویندوز قابل اجرا است. فورزا هورایزن 5 هم برای اجرا در کامپیوتر نیازی به سیستم های عالی ندارد هرچند وجود Ray tracing ثابت می کند که بهترین گزینه کارت های جدید RTX 30 انویدیا و RX 6000 ای ام دی است. با این وجود حداقل مشخصات اعلام شده برای اجرا فورزا هورایزن 5 بروی کامپیوتر چندان چشم گیر و قدرتمند نیست.

سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 15063.0 یا بالاتر
پردازنده: Intel i3-4170 3.7Ghz یا Intel i5 750 2.67Ghz
رم: 8 گیگابایت
گرافیک: NVidia 650TI یا AMD R7 250x
DirectX: نسخه 12
شبکه: احتیاج به اتصال به اینترنت با پهنای باند بالا
فضای ذخیره سازی: 80 گیگابایت فضای مورد نیاز

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024