بازیمو: کنترلر Xbox Series X از بهترین کنترلرهای ایکس باکس است که تا به حال ساخته شده

کنسول ایکس باکس در بدو ورودش به صنعت همیشه سعی در ایجاد رقابت داشته است. از طراحی محصولاتش تا بازی های انحصاری سعی بر این بوده که تلاش کند مسیری جدید را بپیماید. حتی اگر با موج شدیدی از اعتراض مواجه شود. مایکروسافت پس از پرده برداری از کنسول جدید خود Xbox Series X نقد های شدیدی را متحمل شد.

در مقایسه با کنترلر Dual Sense پلی استیشن 5، کنترلر Xbox Series X شاید چندان خلاقانه و ابتکاری نباشد، اما به نظر می رسد کنترلر بسیار خوبی خواهد بود. به دنبال پخش پیش نمایش Xbox Series X دیروز، Jeff Grubb از Venture Beat در مورد کنترل کننده این کنسول اظهار نظر کرد و گفت نگه داشتن آن محکم و آسان است، او احساس می کند که این بهترین کنترل کننده Xbox است که تا کنون ساخته شده است.

کنترل و هدایت کنترلر Xbox Series X متناسب با طیف وسیع تری از اندازه دست ها طراحی شده است و به گفته طراح ارشد ایکس باکس رایان ویتاکر، طراحی جدید D-Pad که البته الهام گرفته از Elite است افزایش چشمگیری در عملکرد خواهد داشت. یکی از زمینه های کلیدی که ما در حال بهبود آن هستیم، متناسب کردن طیف وسیع تری از اندازه دست ها به ویژه دست های کوچکتر است. با قرار دادن دست هایی مشابه دست های یک کودک 8 ساله، متوجه شدیم که می توانیم صدها میلیون نفر دیگر را بدون تاثیر منفی بر تجربه افرادی که دارای دست بزرگتر هستند دسترسی و راحتی را بهبود ببخشیم. ما این کار را با گرد کردن ضربه گیرها، اندکی کاهش و گرد کردن قسمت های اطراف محرک ها و احتیاط گرفتن دستگیره ها انجام دادیم.

D-Pad جدید در مورد افزایش عملکرد و دسترسی به تمام روش های بازی مردم است. امروزه هنگام مشاهده طیف گسترده ای از ژانرهای بازی و سبک های بازی شخصی از D-Pad  به طرق مختلف استفاده می شود به همین دلیل کنترل کننده های Elite ما دارای D-Pad قابل تعویض هستند. برای برخی بازی ها داشتن جهت های واضح با لبه های کاملا مشخص همان چیزی است که گیمرها به آن نیاز دارند و ضربدر برای آن عالی است.

پست های مرتبط

کنسول‌های Xbox Series X/S قادر به حفظ 30 فریم در ثانیه برای بازی Hellblade II نیستند

Larian Studios از افتتاح دفتر جدیدی در لهستان خبر داد

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود