مک بوک گیمینگ به پردازنده و کارت گرافیک نسل جدید AMD مجهز می شود

مک بوک گیمینگ به پردازنده و کارت گرافیک نسل جدید AMD مجهز می شود

در حال حاضر قدرتمندترین دستگاه های مک به کارت گرافیک AMD مجهزند، اما به نظر می رسد که اپل در برنامه تولید مک بوک گیمینگ به ترکیب پردازنده و کارت گرافیک AMD به صورت همزمان فکر می کند. پیشرفت های اخیر AMD در تولید کارت گرافیک و به خصوص پردازنده های جدید سبب شده تا اپل به صورت جدی به بهره گیری از قطعات این کمپانی فکر کند.

در سال های اخیر، مک بوک های قدرتمند اپل همواره به کارت گرافیک AMD مجهز شدند، اما به کارگیری همزمان پردازنده و کارت گرافیک این کمپانی تاکنون انجام نشده بود. در شرایطی که اینتل در زمینه پرازنده به توفیق چندانی دست نیافته و تمرکز خود را روی تولید کارت گرافیک مجزا و بهبود واحد گرافیکی مجتمع معطوف کرده، مک بوک گیمینگ اپل به احتمال فراوان از وجود محصولات اینتل بی بهره خواهد بود.

مدتی قبل خبری در خصوص تولید مک بوک گیمینگ منتشر شده بود و با توجه به تلاش های اخیر اپل در تولید محصولات بسیار قدرتمند از جمله مک پرو، تولید یک لپ تاپ گیمینگ از سوی اپل چندان دور از ذهن نیست. به تازگی فایل به روز رسانی macOS Catalina 10.15.4 Beta توسط اپل منتشر شده و در رشته کد های آن نام چند APU جدید AMD به چشم می خورد.

همه این موارد سبب شدند تا احتمال تولید مک بوک گیمینگ با بهره گیری از ترکیب پردازنده و کارت گرافیک AMD افزایش یابد. هر چند پیش بینی می شود که اپل سفارش یک APU قدرتمند را به AMD بدهد، اما به طور حتم APU نمی تواند جایگزین مناسبی برای کارت گرافیک مجزا به شمار آید.

با توجه به بررسی دقیق رشته کدهای موجود در آپدیت جدید macOS 10.15.4 Beta نام برخی از مدل ها از سری Picasso، Raven، Raven و Renoir مشاهده شده است که احتمال استفاده از آنها روی مک بوک پرو و مک بوک ایر های نسل جدید را افزایش می دهد. به طور حتم به کارگیری APU های جدید ای ام دی در مک بوک ایر و مک بوک پرو های به نسبت ارزان می تواند کارایی قابل توجهی ارائه دهد.

اما به کارگیری AMD APU در یک مک بوک گیمینگ راهکار مناسبی به شمار نمی رود. همانطور که پیش از این اشاره شد، اپل در ساخت برخی از محصولات قدرتمند خود مانند Mac Pro، Mac Book Pro 16 inch و iMac Pro از کارت گرافیک های قدرتمند AMD استفاده کرده بود، اما تاکنون اثری از ترکیب پردازنده و کارت گرافیک AMD در محصولات این برند مشاهده نشده بود.

پیش بینی می شود که اپل در کنفرانس سالانه خود یعنی WWDC 2020 از مک بوک گیمینگ خود با قیمت نجومی 5000 دلار رونمایی کند که به مجموعه کاملی از سخت افزار AMD مجهز خواهد بود. قیمت اعلام شده توسط اپل، بدون احتساب مالیات است و کاربران باید بابت این رقم نجومی، مالیات بپردازند که سبب افزایش چشم گیر قیمت مصرف کننده می شود.

با توجه به اینکه قیمت پردازنده و کارت گرافیک AMD همواره از نمونه های مشابه اینتل و انویدیا ارزان تر بوده، احتمال کاهش قیمت اندک برای مک بوک گیمینگ وجود دارد. در حال حاضر پردازنده های AMD با وجود قیمت بسیار کمتر نسبت به نمونه های اینتلی، کارایی به مراتب بهتری را ارائه می دهند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود