خانواده ردمی نوت 10 معرفی شدند / میان رده هایی قدرتمند

بالاخره بعد از شایعاتی که پیش از رونمایی رسمی این گوشی های هوشمند در چند روز اخیر شاهد بودیم، بالاخره شیائومی جدیدترین گوشی های هوشمند خود را در قالب خانواده ردمی نوت 10 و چهار گوشی هوشمند میان رده معرفی کرد. میان رده هایی که در مقایسه با اسمارتفون های میان رده شرکت های دیگر مشخصات قدرتمند و حتی پرچمدار گونه ای را با خود  به همراه داشتند.

ردمی نوت 10 پرو

با قدرتمند ترین گوشی هوشمند این خانواد یعنی، ردمی نوت 10 پرو شروع می کنیم. همانطور که اشاره کردیم، در برخی از موارد، مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند میان رده، چیزی کم از یک پرچمدار ندارند.

نوت 10 پرو هم به صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع امولد مجهز شده که از جمله قابلیت های قدرتمند این صفحه نمایش می توانیم به توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز اشاره کنیم. برای طراحی صفحه نمایش هم شاهد حضور ناچ بسیار جذاب اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در قسمت پشتی هم چهار سنسور دوربین برای این گوشی میان رده در نظر گرفته شده که حرف های بسیاری مخصوصا در زمینه سنسور دوربین اصلی برای گفتن دارد. یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 سامسونگ ISOCELL HM2 به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم این اسمارتفون به پردازنده میان رده اسنپدراگون  732G کوالکام به همراه رم های 6 و 8 گیگابایتی مجهز شده است. باتری 5020 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 33 واتی شارژ سریع از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند. این گوشی هوشمند قرار است با قیمت پایه 279 دلاری برای مدل 6/64GB روانه بازار های جهانی شود.

ردمی نوت 10

مدل استاندارد شاید به نسبت مدل پرو به مشخصات فنی ضعیف تری مجهز شده باشد، اما باز هم در مقایسه با اسمارتفون های میان رده شرکت های دیگر، مشخصات قدرتمند و بسیار خوبی را با خود به همراه داشته. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.43 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع سوپر امولد مجهز شده است.

همانطور که میبینیم، همانند گوشی های هوشمند پرچمدار، این گوشی میان رده به پنل سوپر امولد صفحه نمایش مجهز شده است و نکته جالب تر اینکه این صفحه نمایشی توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1100 نیت (شمع در متر مربع) را نیز خواهد داشت.

طراحی صفحه نمایش هم تفاوتی با مدل پرو ندارد و بار دیگر از ناچ  اینفینیتی O استفاده شده است. بریدگی دایره ای شکل ناچ هم در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در نمای پشتی هم شاهد قرار گیری چهار سنسور دوربین می باشیم که یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 118 درجه ای در کنار سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین این گوشی میان رده را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری هم این اسمارتفون به پردازنده میان رده اسنپدراگون 678 کوالکام با معماری 11 نانومتری به همراه رم های 6 و 4 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی مجهز شده است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 33 واتی مجهز به شارژ سریع که توانایی شارژ 100 درصدی را در مدت زمان 74 دقیقه ای دارد، از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند.

ردمی نوت 10 اس

این گوشی هوشمند میان رده به مشخصات قدرتمندی مجهز شده است. باز هم طراحی مشابهی با مدل پرو و استاندارد شاهد بودیم و در نمای رو به رویی این گوشی میان رده به صفحه نمایشی 6.43 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع سوپر امولد مجهز شده و توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1100 نیت را نیز دارد.

در بخش طراحی هم ناچ اینفینیتی O در نظر گرفته شده که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای داده است. در قسمت پشتی هم شاهد قرار گیری چهار سنسور دوربین می باشیم که این گوشی به نسبت مدل استاندارد، به سنسور دوربین اصلی قدرتمند تری مجهز شده است.

یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین چهارگانه این اسمارتفون میان رده را تشکیل می دهند.

در بخش مشخصات سخت افزاری اما این اسمارتفون به پردازنده ضعیف تری به نسبت مدل استاندارد و پرو مجهز شده. شیائومی برای نوت 10 اس پردازنده میان رده و ارزان قیمت هلیو G95 شرکت مدیاتک با معماری 12 نانومتری را در نظر گرفته است.

رم های 6 و 8 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی به همراه باتری مناسب و قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی و باز هم شارژر 33 واتی مجهز به شارژ سریع از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده برای نوت 10 اس می باشند.

ردمی نوت 10 5G

اما نوت 10 5G تنها گوشی هوشمند میان رده این خانواده می باشد که توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی پر سرعت نسل پنجم یا همان 5G را دارد که دلیل حضور پردازنده میان رده و جدید دیمنسیتی 700 5G با معماری 7 نانومتری شرکت مدیاتک می باشد.

این گوشی هوشمند اما به صفحه نمایشی 6.5 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع IPS LCD (سه عضو دیگر این خانواده همانطور که اشاره کردیم، به پنل سوپر امولد و امولد صفحه نمایش مجهز شده بودند) مجهز شده.

اما در زمینه طراحی صفحه نمایش تفاوتی را شاهد نبودیم و باز هم از ناچ اینفینیتی O استفاده شده. بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش هم سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

در نمای پشتی سه سنسور دوربین متشکل از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند.

از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می توان به رم های 4 و 6 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی، باتری با میزان ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 18 واتی مجهز به شارژ سریع اشاره کرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !