کاهش فروش گوشی های هوشمند بدلیل کرونا ویروس / فروش بهتر اپل به نسبت هواوی

شیوع کرونا ویروس سبب شد تا بسیاری از رویداد های جهانی عرصه تکنولوژی لغو شود که اصلی ترین آن ها نمایشگاه MWC 2020 بارسلونا بود که بعد از حاشیه های بسیار لغو شد. اما شاید مهمتر از لغو چنین نمایشگاه هایی برای شرکت های عرصه گوشی های هوشمند، میزان فروش محصولات آن ها در شرایط فعلی می باشد. در همین راستا شرکت تحقیقاتی ounterpoint Research آمار جالبی از ماه فوریه امسال در مقایسه با ماه فوریه سال گذشته ارائه کرده.

کرونا ویروس کاهش 14 درصدی فروش را با خود به همراه داشت

با توجه به آمار ارائه شده توسط این شرکت تحقیقاتی، فروش گوشی های هوشمند در ماه فوریه سال 2020 به نسبت ماه فوریه سال 2019 با کاهش 14 درصدی مواجه بود. بیسشترین آمار ضرر های ناشی از کاهش فروش گوشی های هوشمند در سطح جهانی به شرکت های چینی و مخصوصا هواوی اختصاص داده می شود.

با شیوع کرونا ویروس که ابتدا از چین شروع شد، فروش گوشی های هوشمند در این کشور با کاهش بی سابقه 38 درصدی مواجه شد. هرچند فعلا این ویروس کشنده توسط شرکت چین کنترل شده و بار دیگر پیش بینی می شود فروش گوشی های هوشمند در این کشور روند صعودی پیدا گند.

البته آمار منتشر شده نشان می دهد که در این روز ها آمار خرید های اینترنتی گوشی های هوشمند در چین روندی صعودی را در پیش گرفته. با توجه به آمار کلی منتشر شده از کل فروش گوشی های هوشمند در بازار جهانی سامسونگ باز هم با فروش 21.9 درصدی در رتبه اول و اپل با فروش 14.4 درصدی به همراه هواوی با فروش 13.2 درصدی در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

در آمار کلی فروش گوشی های هوشمند جهانی، هواوی توانسته است تا فروش بهتری را به نسبت گوشی های هوشمند اپل به خود اختصاص دهد اما در این بحران جهانی و با توجه به اینکه چین منشا کرونا ویروس بوده، هواوی با ضرر جدی در فروش رو به رو شد.

بعد از این سه غول قدرتمند عرصه گوشی های هوشمند، شیائومی و اوپو بیشترین میزان فروش در بازار جهانی را به ترتیب به خود اختصاص داده اند.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود