گوگل مپ بر اساس لوکیشن کاربران، گسترش کرونا ویروس را ردیابی می کند

گوگل مپ بر اساس لوکیشن کاربران، گسترش کرونا ویروس را ردیابی می کند

سرویس نقشه گوگل مپ به تازگی اعلام کرده که بر اساس لوکیشن کاربران و الگوی ترافیک در مناطق عمومی و پر تردد، الگوی گسترش کرونا ویروس را ردیابی می کند. گوگل برای کمک به کادر پزشکی در سراسر جهان، استراتژی جدیدی برای مبارزه با کرونا ویروس در پیش گرفته است.

اپلیکیشن گوگل مپ با استفاده از لوکیشن کاربران و نحوه تردد آنها در معابر عمومی و مقایسه آنها در روزهای اخیر، الگوی منظمی از گسترش کرونا ویروس و ارتباط آن با ازدحام جمعیت به وجود آورده است. از نظر عمل پزشکی ثابت شده که تردد در معابر عمومی، حتی با وجود تمهیدات بهداشتی و رعایت مواردی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، قرار دادن ماسک استاندارد روی دهان و بینی، جلوگیری از تماس فیزیکی و استفاده از محلول ضد عفونی کننده می تواند همچنان خطرناک بوده و احتمال انتشار آن به شکل گسترده را افزایش می دهد.

گوگل این اطمینان را داده که تمامی داده های اپلیکیشن گوگل مپ فقط از گوشی کاربرانی که قابلیت لوکیشن دستگاه خود را فعال کرده اند، ردیابی شده و این داده ها به صورت کاملا ناشناس و بدون دریافت داده های شخصی استخراج شده است. مقامات بهداشتی جهان در تلاش هستند تا نمودار گسترش کرونا ویروس به یک خط صاف تبدیل شده و در نهایت میزان شیوع آن به صفر برسد. هر چند تلاش های فراوانی تاکنون صورت پذیرفته، اما تعداد بسیاری از انسان ها به خصوص هموطنان ایرانی با برپایی تجمعاتی، ریسک ابتلا را افزایش داده اند.

گوگل مپ با استفاده از سرویس لوکیشن گوشی کاربران، تجمعات و میزان تردد و ترافیک در معابر عمومی از جمله خرده فروشی و امکان تفریحی، مواد غذایی و داروخانه ها، پارک ها، ایستگاه های حمل و نقل عمومی، اماکن کاری و مسکونی را مورد ردیابی قرار داده و داده های استخراج شده را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده است. گوگل به صراحت اذعان داشته که داده های گردآوری شده، کمک قابل توجهی در رفتار شناسی کاربران و اتخاذ تصمیمات مهم برای جلوگیری از گسترش COVID-19 موثر واقع شده اند.

پارامتر های مربوط به ازدحام جمعیت و میزان تردد در هر کدام از اماکن ذکر شده، در صورتی که به نرخ منفی نسبت به زمان پیش از شیوع کرونا ویروس تبدیل شود، می تواند به عنوان یک نشانه مثبت ارزیابی شود. داده های گردآوری شده توسط لوکیشن کاربران در اپلیکیشن گوگل مپ نشان می دهد که مردم سراسر جهان دستورالعمل Stay At Home (ماندن در خانه) را جدی گرفته و میزان تردد ها به شدت کاهش یافته است.

هر چند میزان تردد ها در کشورمان نیز به شدت کاهش یافته بود، اما انتشار تصاویری از ترافیک سنگین در برخی خیابان ها و بزرگراه های کلان شهر تهران، نگرانی های فراوانی را به وجود آورده و حتی مسئولین شهری نیز نسبت به حجم تردد غافلگیر کننده، ابراز نگرانی کرده اند. حتی حجم قابل توجهی از مردم که به ناچار باید در محل کار خود حاضر شوند، در سرویس های حمل و نقل عمومی از جمله مترو مشاهده شده است.

گوگل به آن دسته از سینه چاکان حریم خصوصی نیز تذکر داده که هیچ داده ای با ذکر مشخصات شخصی و اطلاعات گوشی کاربران گردآوری نشده و فقط الگوی تردد در اختیار سازمان های بهداشتی قرار گرفته است. گوگل در تلاش است تا لوکیشن کاربران در کشور های بیشتری را ردیابی کند تا داده های عظیم به کنترل سریع تر کرونا ویروس کمک کنند. داده های گردآوری شده به صورت منظم در فاصله زمانی 24 ساعت مورد ارزیابی قرار گرفته و با آمار روزهای گذشته مقایسه می شوند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود