نگاهی به قابلیت های دوربین گوگل پیکسل 5

بالاخره گوگل پیکسل 5 به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت بصورت رسمی معرفی شد و به تمام شایعاتی که در موردش منتشر شده بود پایان داد. اگر بخواهیم واقع بینانه نگاهی داشته باشیم، باید بکوییم که توقع داشتیم پیکسل 5 با مشخصات فنی قدرتمند تری رونمایی شود. حتی در برخی از موارد مشخصاتی در حد و اندازه های یک گوشی هوشمند میان رده شاهد بودیم که قیمت ارزان در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند هم یکی از دلایل اصلی رخ دادن چنین اتفاقاتی است. حال نگاهی خواهیم داشت به قابلیت های سنسور های دوربین گوگل پیکسل 5.

مشخصات سنسور های دوربین پیکسل 5

همانطور که گفتیم انتظار داشتیم که پیکسل 5 از مشخصات فنی قدرتمند تری مخصوصا در بخش سنسور های دوربین بهره مند شود. اما باز هم چندان تغییر جالبی را ندیدیم.

برای دوربین سلفی شاهد حضور سنسور 8 مگاپیکسلی بودیم که در بریدگی دایره ای شکل ناچ که در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش حضور داشت، قرار گرفت. این سنسور توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080 پیکسلی و نرخ 30 فریم در ثانیه را خواهد داشت.

برای سنسور های قسمت پشتی اما اتفاق جالبی رخ داد. تا به امروز پرچمداران گوگل هیچگاه به سنسور فوق عریض مجهز نشده بودند و برای مثال پیکسل 4 ایکس ال در قسمت پشتی از یک سنسور اصلی و سنسور تله فوتو بهره برده بود. این بار اما پیکسل 5 در کنار سنسور اصلی، یک سنسور فوق عریض را نیز با خود به همراه دارد. البته دیگر خبری از سنسور تله فوتو نیست.

در بخش پشتی، یک سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با زاویه دید 107 درجه ای و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 که در بریدگی مربعی شکلی قرار گرفته اند، سنسور های دوربین دوگانه پیکسل 5 را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی در کنار مجهز شدن به قابلیت لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS، توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت و خبری از ضبط ویدئو با کیفیت 8K نیست.

قابلیت های سنسور های دوربین گوگل پیکسل 5

همانطور که مشاهده کردید، سنسور اصلی 12.2 مگایکسلی همان سنسوری می باشد که پیش از این گوشی های هوشمند خانواده پیکسل 4 و حتی پیکسل 3 نیز از آن بهره برده بودند. هرچند قابلیت های نرم افزاری جدید در نظر گرفته شده سبب شد تا امیدوار باشیم که این بار سنسور های دوربین پیکسل 5 عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت.

در همان ابتدا به سراغ اصلی ترین قابلیت سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی می رویم. این سنسور توانایی ثبت تصاویر پرتره آن هر در حالت شب یا همان night mode را دارد. گوگل از نمونه تصاویر ثبت شده در این حالت پرده برداری کرد و باید گفت که واقعا شاهد تصاویر با خروجی خوب و جذابی بودیم.

البته پیش بینی می شود که تمام این اتفاق به وسیله نرم افزاری های در نظر گرفته شده برای این سنسور امکان پذیر شده. در میان گوشی های هوشمند، کمتر سنسوری را دیده بودیم که توانایی ثبت چنین تصاویری داشته باشد و اگر این تصاویر به صورت نرم افزاری ثبت شده باشند، این اولین بار خواهد بود که  سنسور دوربین پیکسل 5 به چنین تکنولوژی مجهز شده است.

البته حالت دیگری نیز با نام Portrait Light نیز برای این سنسور در نظر گرفته شده که به شما کمک می کند تا در نور زیاد که به جسم مورد نظر تابیده شده، براحتی تصاویر پرتره با کیفیتی را ثبت کنید. برای مثال یکی از مشکلا ثبت تصاویر پرتره در حالتی بود که پس زمینه آسمان آبی و روشن بود و کمی دراین بخش سنسور ها به زحمت می افتادند. حال با قابلیت Portrait Light دیگر این مشکل برای سنسور های دروبین پیکسل 5 رخ نخواهد داد و حتی شما بصورت دسمی نیز می تواند پس زمینه تصویر خود را بوکه کنید.

همانطور که اشاره کردیم، سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت. مجهز شدن به قابلیت OIS یا همان لرزشگیر اپتیکال نیز کمک شایانی به هرچه بهتر شدن کیفیت ضبط ویدئو می کند.

در کنار این قابلیت ها، ضبط ویدئو در حالت سینماتیک (Cinematic) برای این سنسور در نظر گرفته شده که توانایی ضبط ویدئو با نرخ 60 فریم در ثانیه و حالت اسلوموشن جذابی را نیز با خود به همراه دارد. در ویدئو بالا می توانید نمونه ای از این حالت فیلمبرداری را مشاهده کنید. به هر حال باید منتظر بود و دید در تست وب سایت معتبر دگزومارک، سنسور های دوربین گوگل پیکسل 5 چه عملکردی را در میان پرچمداران قدرتمند دیگر از خود به نمایش خواهند گذاشت.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد