دوربین GoPro HERO10 Black با قابلیت ضبط در دقت 5K و نرخ 60 فریم در ثانیه

تا کنون شایعه های زیادی در خصوص جدیدترین دوربین سری HERO Black یعنی GoPro HERO10 Black منتشر شده است اما اکنون مشخصات رنگ واقعیت به خود گرفتند که نشان از تغییرات اساسی در ساختار و ضبط ویدیو در جدیدترین اکشن کمرا گوپرو دارد.

شرکت GoPro به عنوان رهبر بازار دوربین های اکشن، دهمین نسخه از محصول شاخص خود یعنی  Hero10 Black را معرفی کرد که ادعا می کند ویدیوهایی با دقت 5.3K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط می کند و برخی از ویژگی های بارگذاری جدید را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در مقایسه با دوربین ورزشی GoPro Hero9 Black که در سال 2020 راهی بازار شد، نسخه جدید تغییرات زیادی به عنوان بهبود در عملکرد را تجربه می کند که تمرکز آن بروی تجربه بهتر خروجی فیلم و عکس و رابط کاربری است نه ظاهر دوربین. بسیاری از ویژگی های جدیدی که در GoPro Hero10 Black مشاهده می شود به لطف پردازنده GP2 جدید است. در واقع این پردازنده جایگزین GP1 می شود که از زمان Hero6 Black مورد استفاده قرار می گرفت.

یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته، تعداد فریم های ویدیویی در وضوح تصویر مختلف است. دوربین جدید Hero10 Black می تواند در رزولوشن 5.3K ضبط ویدیو را با نرخ 60 فریم در ثانیه نسبت به 30 فریم در ثانیه نسخه هیرو 9 بلک انجام دهد. همچنین ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه (نرخ 60 فریم در ثانیه در هیرو 9 بلک) و ویدیوهای 2.7K با نرخ 240 فریم در ثانیه (نرخ 120 فریم در ثانیه در نسخه قبلی) ضبط شود.

دوربین GoPro Hero10 Black به صورت فیزیکی با استفاده از کابل ارائه شده به تلفن هوشمند متصل می شود که به کاربران امکان می دهد محتوای ضبط شده را مستقیماً به برنامه Quik GoPro منتقل کنند. این موضوع دقیقا یکی از مشکلات نسخه های قبلی بود که خوشبختانه در این نسخه به آن توجه شده است.

پردازنده جدید GP2 همچنین تثبیت کننده ویدیو HyperSmooth 4.0 را در اختیار دارد که در حال حاضر تا محدوده شیب 45 درجه را هم می تواند برای حذف لرزش تصویر پردازنش کند. همچنین بهبود عملکرد در نور کم و رابط کاربری بسیار سریعتر یکی دیگر از قالبیت های دوربین جدید است که در دوربین های قبلی چندان جالب نبود. شرکت GoPro می گوید پردازنده GP2 جدید همچنین الگوریتم های ویدئویی بهبود یافته ای را با نقشه برداری در لحظه و کاهش نویز سه بعدی فعال می کند.

برای عکس های ثابت Hero10 Black می تواند با دقت 23 مگاپیکسل تصویر برداری کند و عکس هایی با دقت 19.6 مگاپیکسلی را از فیلم ها بگیرد. این یک جهش مهم نسبت به Hero9 Black است که در نهایت دقت در تصاویر خروجی را بیشتر می کند.

شاید بزرگترین شگفتی در نسخه جدید این باشد که چگونه Hero10 Black به سایر دستگاه ها متصل می شود. وقتی Hero10 Black در حال شارژ شدن است، به طور خودکار جدیدترین فیلم را در یک حساب ابری مربوط به GoPro بارگذاری می کند، اگرچه این پلتفرم نیاز به اشتراک ماهانه یا سالانه دارد. اما ویژگی جدید برای Hero10 Black این است که گوپرو به صورت فیزیکی و با یک کابل به یک گوشی هوشمند متصل می شود. در جعبه این دوربین ورزشی یک کابل وجود دارد که به کاربران امکان می دهد فیلم را مستقیماً در برنامه Quik GoPro بارگذاری کنند، که می تواند به صورت رایگان استفاده شود. البته انتقال داده را به صورت بی سیم هم می توان انجام داد اما سرعت انتقال کابل بسیار بیشتر است.

دوربین GoPro Hero10 می تواند از لوازم جانبی GoPro Hero9 استفاده کند که نشان از تشابه فیزیکی هر دو دوربین دارد. حتی همان صفحه LCD رنگی نصب شده در جلو با اندازه یکسان همچنان مشاهده می شود اگرچه حساسیت لمسی آن بهبود پیدا کرده است. خوشبختانه GoPro Hero 10 Black دارای باتری بزرگ و کارآمدی است که نیار به تجهیزات جانبی برای افزایش آن را کم می کند. تفاوت های فیزیکی در هر دو دوربین اندک است اما نسخه جدید کمی سبک تر شده. وزن هیرو 10 بلک 153 گرم است در حالی که هیرو 9 بلک دارای وزن 158 گرم است. قیمت این دوربین بدون اشتراک سالانه 400 دلار و با اشتراک سالانه 500 دلار اعلام شده است.

نیکلاس وودمن، بنیانگذار و مدیر عامل GoPro می گوید: “دوربین Hero10 Black بدون توجه به قیمت یکی از چشمگیرترین دوربین ها در جهان است.” “به تیم محصول و مهندسی تبریک می گویم که چنین نسخه شایسته از دوربین Hero را ارائه کردند.”

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

پست های مرتبط

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت