GPD Win 4 یک کنسول دستی قدرتمند به سبک PSP

شرکت Shenzhen GPD Technology به خاطر مینی پی سی های جیبی عجیب و غریب معروف است و در حال حاضر در حال کار بر روی یک کنسول دستی جدید است. هدف GPD Win 4 پیشی گرفتن از Steam Deck با ویژگی های قدرتمند و طراحی نمادین است.

تعداد رقیب ها زیادتر می شود

تا یک دوره زمانی خاص کمپانی های کمی در عرصه تولید کنسول های دستی فعالیت داشتند. می توانیم شرکت Sony را یکی از معروف ترین آنها نام ببریم چون با عرضه نسخه های مختلف از PSP باعث رشد و شکل گیری قوی این بازار شد. البته رقیب های بزرگ دیگری هم وجود دارند که یکی از آنها شرکت Valve است.

شرکت Valve با Steam Deck یک هیاهوی واقعی ایجاد کرده است، اما تنها گزینه در بخش مینی پی سی نیست. اخیراً جایگزین قدرتمندتری با Ayaneo 2 معرفی شد و اکنون نیز اخباری از GPD منتشر شده است. این شرکت چینی برای GPD Win 4  مانند  Ayaneo به Ryzen 7 6800U متکی است که شامل Radeon 680M به عنوان iGPU است.

صفحه کلید فیزیکی پشت نمایشگر

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات این پلتفرم بازی وجود ندارد، اما می توان حداقل 16 گیگابایت رم LPDDR5 و حداقل 256 گیگابایت حافظه انبوه PCIe 4.0 را انتظار داشت. صفحه نمایش IPS  باید شش اینچ مورب داشته باشد و دارای وضوح 1920 × 1080 پیکسل باشد. یک صفحه کلید زیر صفحه کشویی برای آن پنهان شده است، البته این اطلاعات طبق تصاویر و عکس های رندر لو رفته مشخص شده است.

یک سال و نیم از انتشار GPD Win 3 می گذرد، بنابراین تیم چینی زمان زیادی برای بهبود و تماشای بازار داشته است. این پلتفرم گیمینگ دارای GPD Win 3 دارای یک CPU Intel Core i7-1165G7 و یک پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe با 16 گیگابایت رم LPDDR4x-4266 بود.

در صورت عدم اعلام رسمی، در حال حاضر مشخص نیست که این کنسول دستی چه زمانی و با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد. مدل قبلی در حال حاضر با قیمت های مشخص شده با 1200 یورو معامله می شود.

بهترین کنسول دستی از نظر شما چیست؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024