آیا پرچمداران جدید خانواده میت 40 به سیستم عامل اختصاصی هواوی مجهز می شوند ؟

این روز ها شرکت هواوی با مشکلات بسیاری به دلیل تحریم های صورت گرفته از سمت امریکا دست و پنجه نرم می کند. تحریم امریکا بر علیه هواوی نه تنها سبب شد تا هواوی دیگر بازار فروش کشور های امریکایی را از دست دهد، حتی از سمت گوگل نیز تحریم شد و خظر عذم اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید نیز گوشی های هوشمند این شرکت را تهدید می کند. اما برای رفع این مشکل هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را رونمایی کرد و هنوز بصورت رسمی هیچ کدام از گوشی های هوشمند این شرکت، از چنین سیستم عاملی بهره مند نشده اند.

تحریم امریکا تنها شروع کار بود و بعد ها هواوی از سمت بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز تحریم شد. اما گوگل نیز این شرکت معتبر چینی را تحریم کرد. در ابتدا گوگل اعلام کرد که گوشی های هوشمند هواوی از این پس حق استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نخواهند داشت. البته در نهایت بصورت موقت این تحریم برداشته شده ولی هنوز هم برخی از جدیدترین پرچمداران و گوشی های هوشمند میان رده این شرکت اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را ندارند.

اما بی شک هواوی می داند که هر لحظه ممکن است تحریم های گوگل بر علیه این شرکت سفت و سخت تر شود. در همین راستا شاهد معرفی سیستم عامل اختصاصی این شرکت با نام HarmonyOS بودیم. این سیستم عامل در ابتدا برای بر روی گوشی های هوشمند و محصولات دیگر این شرکت مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج خوبی را نیز از خود به نمایش گذاشت.

اما هنوز بصورت رسمی هیچکدام از اسمارتفون های هواوی به این سیستم عامل اختصاصی مجهز نشده اند. حال مطلع شدیم که گوشی های هوشمند خانواده میت 40 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت قرار است از سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS 2.0 بهره مند شوند. پیش بینی می شود بعد از خانواده میت 40، گوشی های هوشمند خانواده میت 30 و همچنین هواوی پی 40 به این سیستم عامل اختصاصی مجهز شوند.

هرچند هنوز مشخص نیست که آیا در کنار سیستم عامل اندروید، میت 40 در مدل های دیگری به سیستم عامل HarmonyOS مجهز خواهند شد یا نه. مشکل دیگر هواوی برای رونمایی جدیدترین پرچمداران این شرکت در بخش پردازنده بود. با قطع همکاری TSMC با هواوی، دیگر این شرکت معتبر چینی دیگر قادر نخواهد بود تا پردازنده اختصاصی Kirin خود را تولید کند. هرچند گفته می شود که گوشی های هوشمند خانواده میت 40 به جدیدترین پردازنده این شرکت، یعنی Kirin 9000 مجهز می شوند.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !