سیستم عامل اختصاصی HarmonyOS هواوی با میت ایکس 2 بصورت رسمی معرفی می شود

تحریم های امریکا بر علیه شرکت هواوی از اواخر سال 2019 میلادی شروع شد و این شرکت چینی با مشکلات بسیار جدی رو به رو شد. اولین مشکل اصلی هواوی از دست دادن بازار فروش کشور های امریکایی و در ادامه از دست دادن بازار فروش برخی از کشور های اروپایی و آسیایی بود. اما مشکلات هواوی با گوگل سبب شد تا این شرکت چینی تصمیم به استفاده از سیستم عاملی اختصاصی HarmonyOS برای گوشی های هوشمند خود بگیرد.

بعد از تحریم های امریکا و کشور های اروپایی، گوگل نیز دست به تحریم هواوی زد. این اتفاق سبب شد تا گوشی های هوشمند هواوی دیگر اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل و پلتفرم GMS را نداشت و حتی برای مدت کوتاهی، اسمارتفون های این شرکت اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نیز نداشتند که البته این ممنوعیت در حال حاضر بصورت موقت برداشته شده.

اما هواوی می داند که امکان دارد هر لحظه، باز هم گوگل اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را به گوشی های هوشمند این شرکت ندهد. در همین راستا هواوی تصمیم گرفت تا سیستم عامل اختصاصی برای اسمارتفون های خود در نظر بگیرد. این سیستم عامل را در حال حاضر با نام HarmonyOS می شناسیم.

سیتم عاملی که هنوز بصورت رسمی برای هیچ یک از گوشی های هوشمند هواوی مورد استفاده قرار نگرفته، اما بصورت آزمایش در اختیار برخی از برنامه نویسان قرار گرفت تا عملکردش ارزیابی شود. بعد از ارائه نسخه آزمایشی بسیاری از برنامه نویسان عملکرد سیستم عامل اختصاص هواوی را بسیار خوب دیدند و حتی برخی از شرکت های چینی فعال در عرصه گوشی های هوشمند هم مشتاق به استفاده از این سیستم عامل اختصاص شدند.

حال با توجه به اخبار منتشر شده، میت ایکس 2 به عنوان جدید ترین گوشی هوشمند انعطاف پذیر این شرکت قرار است از این سیستم عامل اختصاص بهره مند شود. به احتمال زیاد تا چند هفته آینده شاهد رونمایی میت ایکس 2 خواهیم بود و باید منتظر باشیم و ببینیم سیستم عامل اختصاصی هواوی برای اولین حضور خود چه عملکردی را از خودش به نمایش می گذارد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد