پردازنده AMD Ryzen 9 7950X با خنک کننده مایع معمولی چهار رکورد جهانی ثبت کرد

پردازنده پرچمدار 16 هسته ای 7950X از خانواده Raphael برای شکستن رکوردهای جهانی نیازی به خنک کننده های عجیب و غریب ندارد. در مجموع، اکنون چهار رکورد توسط این پردازنده شکسته شده است که برای به اشتراک گذاشتن نتایج از AMD چراغ سبز دریافت کرده. این واقعیت که هر چهار رکورد جهانی با آخرین پرچمدار تیم قرمز شکسته شده اند، قابل توجه نیست، اما این واقعیت که هیچ کدام از نیتروژن مایع برای خنک سازی استفاده نکرده و تنها به خنک کننده مایع سیکل بسته اکتفا کرده اند مطمئناً قابل توجه است.

چهار رکورد شکسته شده AMD Ryzen 9 7950X توسط Sampson و blueleader با چهار مادربرد مختلف صورت گرفته است. مادربردی همچون MSI MEG X670E ACE رکورد 7ZIP را جابجا کرده، مادربرد ASRock X670E Taichi رکورد Cinebench R23 را جابجا کرده، مادربرد ASUS ROG Crosshair X670E رکورد Cinebench R15 را شکسته است و مادربرد AORUS X670E X treme رکورد Cinebench R20 را تغییر داده است.

اما همانطور که در ابتدا مطلب گفته شد، این رکورد شکنی ها با خنک کننده مایع سیکل بسته Corsair H115i انجام شده است. این موضوع نشان می دهد ساختار بسیار حرفه ای پردازنده های رایزن 7000 تیم قرمز، چنان بهینه عمل می کند که بدون نیتروژن مایع هم می توان به برترین های دنیا غلبه کرد.

بر اساس داده‌های Benchmate، پردازنده‌ها با فرکانس 5.4 تا 5.5 گیگاهرتز در تمام هسته‌ها با دمای بین 87 تا 108 درجه سانتی‌گراد کار می‌کنند. داده ها همچنین نشان می دهد که Ryzen 9 7950X با حداکثر توان 226 وات تا 244 وات کار می کند، بنابراین در محدوده حداکثر مجاز برای سوکت AM5 قرار دارد.


پردازنده های AMD Ryzen 7000 به طور رسمی معرفی شدند + قیمت و عملکرد


طبق شایعات، AMD ممکن است تحریم رسانه ها برای انتشار عملکرد رایزن 7000 را در 26 سپتامبر، یک روز قبل از عرضه رسمی و یک روز قبل از معرفی پردازنده های Raptor Lake اینتل، لغو کند.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !