هرآنچه باید از هواوی میت 30 پرو بدانیم

بالاخره انتظار ها به سر رسید و هواوی میت 30 پرو به همراه میت 30 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت بصورت رسمی رونمایی شدند. در این مقاله قصد داریم تا به مشخصات فنی قددرتمند در نظر گرفته شده برای میت 30 پرو بپردازیم. از جمله مشخصات قدرتمند این گوشی هوشمند به سنسور های دوربین اصلی و نیز پردازنده قدرتمند آن اشاره کرد.

مشخصات هواوی میت 30 پرو

طراحی

بدون اغراق باید گفت که به نسبت گوشی های خانواده میت 20، به عنوان پرچمداران سابق این شرکت، میت 30 پرو و میت 30 از طراحی زیبا تری بهره برده اند.

در قسمت پشتی این گوشی، شاهد استفاده از چهار سنسور برای دوربین های اصلی می باشیم. برای اولین بار هواوی در تاریخ گوشی های هوشمند خود از معماری دایره ای شکل برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند بهره برده است.

برای صفحه نمایش نیز به نسبت قبل شاهد استفاده از ناچی با ارتفاع کمتر اما عرض بیشتری می باشیم. این بار هواوی از طراحی خاصی برای صفحه نمایش این پرچمدار بهره برده، نام این صفحه نمایش “Horizon Display” است که در قسمت های کناری با انحنای نزدیک به 90 درجه ای حاشیه های این گوشی را نیز در بر گرفته.

چنین صفحه نمایشی سبب شده تا دکمه های فیزیکی از حاشیه های این گوشی هوشمند حذف شوند و جای خود را به دکمه های مجازی بدهند. چنین طراحی را پیش از این در ویوو نکس 5G شاهد بوده ایم.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.53 اینچی اولد Horizon Display با انحنای زیبای 88 درجه ای در قسمت حاشیه های کناری در نظر گرفته شده. استفاده ار چنین صفحه نمایشی سبب شده تا قابلیت پرکاربرد سنسور حسگر اثر انگشت را در خود جای دهد.

این صفحه نمایش رزولوشن 1176×2400 پیکسلی را ارائه خواهد کرد. استاندارد HDR10 را نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین

اصلی ترین و قدرتمند ترین قابلیت در نظر گرفته شده برای میت 30 پرو، سنسور های دوربین اصلی آن می باشد. این بار هواوی قصد دارد تا مکان اول بهترین گوشی هوشمند از نظر سنسور دوربین اصلی را از سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس پس بگیرد.

یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال به همراه سنسور TOF، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه این پرچمدار قدرتمند را تشکیل می دهند.

سنسور های اصلی و نیز تله فوتو این گوشی هوشمند به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند. سنسور فوق عریض این گوشی از چنین قابلیتی بهره مند نشده.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و هواوی با انتخاب سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته. باید منتظر بود و دید آیا میت 30 پرو امتیاز بهتری را به نسبت گلکسی نوت 10 پلاس از وب سایت معتبر دگزومارک کسب خواهد کرد یا خبر.

باتری و پردازنده

در پرچمداران جدید هواوی شاهد استفاده از پردازنده 7 نانومتری و جدید Kirin 990 بوده ایم. هواوی اولین بار در گوشی های خانواده میت 20 بود که از پردازنده Kirin 980 بهره برده بود و حال نیز برای اولین بار از پردازنده Kirin 990 برای گوشی های خانواده میت 30 خود بهره برده.

این بار NPU داوینچی برای AI یا همان هوش مصنوعی در نظر گرفته شده. برای پردازنده گرافیکی نیز Mali-G76 MP16 در نظر گرفته شده. یک مدل 5G نیز برای پردازنده این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است.

گوشی های سری میت همواره از باتری های قدرتمندی بهره برده اند، این بار نیز باتری 4500 میلی آمپری برای گل سرسبد گوشی های هوشمند هواوی در نظر گرفته شده است.

اما یکی از اصلی ترین قابلیت های در نظر گرفته شده، شارژر قدرتمند 40 واتی مجهز به شارژ سریع به همراه شارژر وایرلس 27 واتی مجهز به شارژ سریع برای این گوشی هوشمند می باشد.

رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا حداکثر میزان 256 گیگابایت از دیگر مشخصات سخت افزاری در ظنظر گرفته شده می باشند.

قیمت و دیگر مشخصات

مدل 5G این گوشی با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی با قیمت 1100 یورو روانه بازار خواهد شد و مدل 5G این گوشی با قیمت 1200 یورویی پیش فروش خود را آغاز خواهد کرد.

از دیگر قابلیت های جدید در نظر گرفته شده، پشتیبای صفحه نمایش این گوشی هوشمند از قلم هوشمند M_pen هواوی می باشد. میت 30 در چهار رنگ متنوع زیبا روانه بازار خواهد شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد