گلکسی Z فولد 2 نسل جدید گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ معرفی شد

سامسونگ گلکسی Z فولد 2

سامسونگ در مراسم رونمایی از جدیدترین پرچمداران سری نوت خود، یعنی گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا پرده برداری کرد. اما در انتهای این رویداد آنلاین، سامسونگ همگان را غافلگیر کرد و از جدیدترین گوشی انعطاف پذیر خود، یعنی گلکسی Z فولد 2 پرده برداری کرد. این در حالی بود که پیش بینی شده بود سامسونگ تاریخ دیگری را برای رونمایی رسمی این گوشی انعطاف پذری در نظر بگیرد.

سامسونگ با معرفی اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود، یعنی گلکسی فولد، با مشکلات بسیاری مواجه شده بود. مشکلات به وجود آمده برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند خاص سبب شد تا سامسونگ فروش این اسمارتفون خاص را متوقف کند و بعد از برطرف کردن مشکلاتش دست به رونمایی دوباره آن زد.

مشخصات سامسونگ گلکسی Z فولد 2

حال سامسونگ با کوله باری از تجربه، گلکسی Z فولد 2 را بصورت رسمی معرفی کرد. این بار سامسونگ به تجربه کاربران خود بسیار اهمیت داده و برخی نکات ریز و مهم را برای این گوشی انعطاف پذیر جدید خود در نظر گرفته است. برای مثال یکی از انتقاداتی که از سوی کاربران وجود داشت، صفحه نمایش ثانویه کوچک سامسونگ گلکسی فولد بود.

این بار سامسونگ با توجه به این تجربه کاربری، در حالت تاشو، صفحه نمایش بسیار بزرگتر به نسبت نسل اول، در نظر گرفته است که هیچ چیزی کم از یک گوشی هوشمند معمولی ندارد. در حالت تاشو صفحه نمایشی 6.2 اینچی در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را خواهد داشت.

این صفحه نمایش به ناچ بسیار زیبای اینفینیتی O مجهز شده است. در بریدگی دایره ای شکل ناچ، که در قسمت مرکزی بالای صفحه نمایش قرار گرفته، شاهد حضور سنسور 10 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی می باشیم. در کل باید گفت در حالت تاشو شما با یک پرچمدار معمولی رو به رو هستید.

اما در حالت غیر تاشو، این بار هم سامسونگ دست به پیشرفت زده و صفحه نمایشی بزرگتر را به نست نسل اول در نظر گرفته. سامسونگ گلکسی Z فولد 2 به صفحه نمایشی 7.6 اینچی مجهز شده (گلکسی فولد به صفحه نمایشی 7.3 اینچی مجهز شده بود). این صفحه نمایش با چنین ابعادی توانایی ارائه نرخ بروزرسانی فوق العاده 120 هرتز را نیز خواهد داشت.

طراحی قسمت پشتی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، تقریبا شبیه به طراحی می باشد که گلکسی نوت 20 از آن بهره برده بود. اما سنسور های دوربین قسمت پشتی، شبیه به سنسور های دوربین سامسونگ گلکسی اس 20 می باشد.

یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی انعطاف پذیر را تشکیل می دهند

شگفتی دیگر این گوشی خاص، پردازنده در نظر گرفته شده برایش می باشد. قدرتمند ترین و جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 پلاس، گلکسی Z فولد 2 را همراه می کند. بهره بردن از چنین پردازنده قدرتمندی سوای سرعت بالای که برای این گوشی به ارمغان می آورد، سبب می شود تا گلکسی Z فولد 2 توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز داشته باشد.

از نکته های جالب توجه دیگر پوشش شبکه های اینترنتی 5G، توانایی پشتیبانی از باند ها 6GHz و mmWave می باشد. از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می توان به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 25 واتی مجهز به شارژ سریع اشاره کرد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !