نگاهی به مشخصات و قابلیت های سامسونگ گلکسی واچ 3

یکی دیگر از محصولات جذاب و پر طرفداری که در مراسم Galaxy Unpacked معرفی شد، جدیدترین ساعت هوشمند این شرکت، یعنی گلکسی واچ 3 بود. سامسونگ این بار در حوزه سلامت گام های بلندی برداشته تا گجت پوشیدنی جدید خود را با دستاوردهای بیشتری روانه بازار کند.

طراحی و ساختار

بجز ساعت های هوشمند اپل، سامسونگ را باید تنها تولیدکننده ساعت های هوشمند دانست که اهمیت زیادی به کاربردی بودن ساعت در استفاده های روزمره می دهد. به نوعی گلکسی واچ و اپل واچ تنها رقیبان جدی یکدیگر در زمینه ساعت های هوشمند هستند. اما اینک جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی واچ 3 چه تغییراتی دارد؟

سامسونگ گلکسی واچ 3 در دو نسخه 41 میلی متری و 45 میلی متری با بدنه ای ساخته شده از استیل ضد زنگ روانه بازار می شود. در واقع گلکسی واچ 3 در سه رنگ بندی Mystic Bronze / Mystic Black / Mystic Silver و سه مدل بند مختلف طراحی شده است.

اما یکی از مهمترین عوامل جذابیت گلکسی واچ 3 به نسبت رقیبان و حتی نسخه های قبلی گلکسی واچ، باریک شدن بدنه نسخه جدید است. به نوعی با 14 درصد باریک شدن، 8 درصد ابعاد کوچکتر و 15 درصد وزن کمتر به نسبت ثابت مانند ابعاد نمایشگر، گلکسی واچ 3 را باید مشابه ترین تجربه کاربری در برابر ساعت های آنالوگ دانست.

از این رو به نظر می رسد قدرتمندترین و جدی ترین رقیب اپل واچ های جدید، گلکسی واچ 3 باشد. ساعت سامسونگ گلکسی واچ 3 در کنار خود دو دکمه جانبی دارد که بر خلاف ساعت هایی مانند گلکسی گیر اس 3، دکمه ها کاملا شبیه نسخه های مکانیکی یا آنالوگ هستند و حس بهتری را به شما منتقل می کند. با بدنه ای بیرون آمده و بهتر است بگوییم محافظ، دو دکمه جانبی در گلکسی واچ 3 از هم فاصله گرفته اند.

همچون ساختار همیشه سامسونگ، فریم بالای ساعت چرخان ست تا چرخش در بین نرم افزارها و رابط کاربری راحت تر باشد. در واقع در بین تمام ساعت های هوشمند، ساعت های سامسونگ تعامل بهتری برای جابجایی در بین نرم افزارها و محیط رابط کاربری دارند. از دکمه های جانبی گرفته تا فریم چرخان و نمایشگر لمسی.

نرم افزار و سلامت

اما گلکسی واچ 3 چه تفاوتی با نسخه های پیشین دارد. از نظر ظاهری این تفاوت چندان نیست اما زمانی که به نرم افزارها و حوزه سلامت می رسیم، تفاوت ها دو چندان می شود. به طبع مهمترین عامل برای خرید یک گجت هوشمند، قابلیت های در نظر گرفته شده برای آن می باشد. سامسونگ این بار تمام تلاش خود را کرده تا قابلیت های سلامت جدیدترین و کاربردی تری را برای این ساعت هوشمند در نظر بگیرد. بی شک سامسونگ نمی خواهد در این بخش از رقیب سنتی خود یعنی اپل عقب بماند.

گلکسی واچ 3 می تواند 40 فعالیت ورزشی و بدنی را ردیابی کند. در بین این 40 مورد، 7 مورد آن به صورت خودکار فعال می شود و 33 مورد آن به عنوان حرکات ورزشی باید از سمت کاربر فعال شود. در زمان فعالیت هم تمام آنالیزهای حرکتی و سلامتی در لحظه ارائه می شود.

بجز GPS داخلی و سنسور ضربان قلب، ساموسنگ اینبار سنجش اکسیژن موجود در خون را هم بررسی می کند. همچنین مواردی دیگری مانند ردیابی خواب و ECG داخلی یا نظارت بر فشار خون از مهمترین فعالیت های اخیر سامسونگ در حوزه سلامت ساعت های هوشمند است. قابلیت ECG تا به امروز نشان داده است که تا چه اندازه می تواند برای سلامت ما کاربردی و موثر باشد.

اولین بار اپل از چنین قابلیتی برای ساعت های هوشمند خود بهره برده بود. قابلیت ECG در هر لحظه فعالت قلب شما را بر اساس ضربان چک می کند و اگر مشکلی را احساس کند پیغام های اخطار را ارسال می کند. اپل برای کارایی موثر تر این قابلیت، آزمون های بسیاری را انجام داد و با پزشکان معتبر بسیاری همکاری کرد تا بالاخره توانست نتیجه مطلوب را بدست آورد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا گلکسی واچ 3 نیز می تواند بخوبی از عهده این کار بر آید یا خبر.

در این مراسم سامسونگ تاکید ویژه ای بر نرم افزار کنترل کیفیت خواب گلکسی واچ 3 داشت. این قابلیت چندان جدید نیست، اما سامسونگ ادعا داشته که از این پس، قابلیت کنترل خواب گلکسی واچ 3 بسیار قدرتمند تر شده و با بررسی خواب، به شما کمک می کند تا کیفیت خواب شما بهبود یابد.

سخت افزار و توانایی

مدل 45 میلی متری به صفحه نمایشی 1.4 اینچی و مدل 41 میلی متری به صفحه نمایشی 1.2 اینچی مجهز شده اند. هر دو صفحه نمایش از پنل سوپر امولد بهره برده اند و توانایی ارائه رزولوشن 360×360 را نیز خواهند داشت.

این ساعت هوشمند به پردازنده اختصاصی اگزینوس 9110 سامسونگ مجهز شده. از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می توان به رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 8 گیگابایتی اشاره کرد.

برای مدل 45 میلی متری باتری 340 میلی آمپر ساعتی و برای مدا 41 میلی متری باتری 247 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. سیستم عامل تایزن 5.5 نیز این گجت های هوشمند جدید را همراهی می کند.

قیمت

مدل 41 میلی متری ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 با قیمت 429 دلار و مدل 45 میلی متری آن با قیمت 459 دلار روانه بازار خواهد شد.

 

مشخصات ساعت هوشمند گلکسی واچ 3
نمایشگر *45 میلی متری-1.4 اینچ

*41 میلی متری-1.2 اینچ

*نمایشگر AMOLED

*گوریلا گلس DX

ابعاد نسخه 45 میلی متری 45×46.2×11.1 میلی متر
ابعاد نسخه 41 میلی متری 41×42.2×11.3 میلی متر
وزن با بند استیل 53.8 گرم

با بند چرمی 43 گرم

باتری 45 میل متری: 340 میل آمپر

41 میلی متری: 247 میل آمپر

پردازنده Exynos 9110

دو هسته ای

1.15 گیگاهرتز

رم 1 گیگابایت
حافظه داخلی 8 گیگابایت
ارتباطات LTE

بلوتوث 5.0

Wi-Fi b/g/n

NFC

A-GPS/GLONASS/Beidou 7

سنسورها شتاب سنج

ژیروسکوپ

فشارخون

ضربان قبل نوری

ECG

سنسور نور محیط

سیستم عامل تایزن 5.5

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !