چگونه می توان یک ماوس پد خوب انتخاب کرد؟

در حالی که ماوس پد بیش از نیم قرن مورد استفاده جهانیان قرار گرفته است، اما اکنون با طراحی اول در سال 1969 بسیار متفاوت است. وقتی صحبت از بازی شود، مطمئناً یک ماوس پد مناسب می تواند عملکرد و تجربه بهتری ارائه کند. با این حال، در میان تمام پدهای مختلف، چگونه می توان یک ماوس پد خوب را برای خود انتخاب کنید؟

متریال ماوس پد

در ماوس پدها متریال مختلفی دیده می شود. به عنوان مثال متریالی مانند پارچه، مواد سیلیکونی، آلومینیوم و حتی شیشه تا کنون در ماوس پدها مختلف قرار گرفته اند. اما در ابتدا باید نوع بازی خود یا نوع کاربری خود و در نهایت سرعت DPI ماوس را مشخص کنید تا انتخاب در بین بهترین متریال ماوس پد آسان تر شود.

متداول ترین متریال ماوس پد، پارچه است. ماوس پدهای گیمینگ معمولا با متریال پارچه یا ابریشم در سطح عملیاتی و لاستیک های ضد لغزش در زیر ماوس پد ساخته می شوند. از مزیت های این نوع ساختار می توان به ردیابی سریعتر و با دقت ماوس اشاره کرد و البته در نهایت باعث می شود قیمت تمام شده برای تولیدکننده و مصرف کننده مناسب تر باشد. به طور مثال ماوس پدهای GD21/GD30/GD70 ام اس آی که در اختیار رسانه بنچیمو قرار گرفت همه از متریال پارچه ابریشمی هستند تا سطح کاربردی با ردیابی بالا را در اختیار کاربر قرار دهد.

ابعاد ماوس پد

ابعاد و اندازه ماوس پد به محیط میز شما، قطعات مورد استفاده و نوع پلتفرم انتخابی شما بستگی دارد. اگر میز کار بزرگی دارید بهتر است ماوس پد انتخابی شما هم بزرگ باشد. در مرحله بعدی باید انتخاب کنید که آیا صفحه کلید و ماوس را می خواهید بروی ماوس پد قرار دهید یا نه؟ و در آخر نوع پلتفرم انتخابی شما بین لپ تاپ یا کامپیوتر می تواند انتخاب نهایی را برای شما متفاوت کند.

اما در مجموع بهتر است ماوس پدی را انتخاب کنید که سطح بیشتری برای گردش ماوس در اختیارتان قرار دهد و البته در استفاده های طولانی مدت دست شما را خسته نکند.

ویژگی های اضافه

در این روزها که حتی صندلی گیمینگ هم به نورپردازی RGB مجهز شده است، قطعا وجود ماوس پد با نورپردازی RGB می تواند محیط میز کار شما را جذاب تر کند و البته از نظر ذهنی هیجان بیشتری را برای شما فراهم کند. ماوس پد GD60 ام اس آی یکی از این ماوس پدهای جذاب است که در اختیار رسانه تخصصی بنچیمو قرار گرفت. نورپردازی زیبای RGB با قابلیت مدیریت افکت ها، شدت روشنایی و انتخاب رنگ های مختلف، در کنار متریال گرید +A برای ردیابی بهتر ماوس و لاستیک های ضد لغزش در زیر ماوس پد از مهمترین ویژگی های GD60 ام اس آی بود.

در پایان

در نهایت شاید ماوس پد اولین گزینه انتخابی برای کاربران نباشد اما یک ماوس پد خوب به طور محسوس می تواند تجربه کاربری شما را بهتر کند. اگر از ماوس های با DPI بالا استفاده می کنید، یک ماوس پد خوب می تواند عملکرد بالای ماوس را شکوفا سازد. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که تنها گیمرها نیستند که به یک ماوس خوب و ماوس پد خوب نیاز دارند. حتی در کارهای پزشکی و صنایع حساس هم دقت بالای ماوس و ماوس پد می تواند نتیجه نهایی را تغییر دهد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !