نحوه اتصال Playstation 4 به شبکه وای فای 5 گیگاهرتز برای افزایش سرعت

اگر در حال حاضر از سرعت اینترنت سریعتر یک روتر وای فای 5 گیگاهرتزی لذت می برید، ممکن است تعجب کنید که آیا می توانید دستگاهی مانند Playstation 4 را به شبکه خود متصل کنید. خوشبختانه، تا زمانی که مدل پلی استیشن 4 مانند PS4 Slim یا PS4 Pro  را داشته باشید، انجام این کار آسان است.

یک PS4 سریعتر

برای اتصال PS4 به شبکه وای فای 5 گیگاهرتزی، باید PS4 Slim یا PS4 Pro داشته باشید، در غیر این صورت، می توانید تجهیزات اضافی برای دسترسی به 5 گیگاهرتز خریداری کنید. اتصال به شبکه 5 گیگاهرتز تنها یکی از راه های افزایش سرعت اتصال به اینترنت پلی استیشن است.

دسترسی به شبکه وای فای 5 گیگاهرتز یکی از بهترین و جدیدترین ابزارهایی است که مصرف کنندگان برای افزایش کیفیت اتصال به اینترنت خود در اختیار دارند. اتصال PS4 شما به یک شبکه 5 گیگاهرتزی به این معنی است که داده های شما می توانند سریعتر از طریق شبکه فرکانس بالاتر منتقل شوند. اگر علاقه مند به اتصال PS4 خود به شبکه Wi-Fi 5 گیگاهرتزی خود هستید یا به دنبال نکات دیگری برای کمک به بهبود سرعت اینترنت خود در حین بازی هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

نحوه اتصال به شبکه های وای فای 5 گیگاهرتز در PS4 Slim  یا Pro

اتصال PS4 Slim یا Pro به نقطه دسترسی شبکه 5 گیگاهرتزی (شبکه بی سیم) یک فرآیند نسبتاً ساده است که در صورت داشتن تنظیمات مناسب، زمان زیادی را نمی گیرد. ابتدا باید مطمئن شوید که از هر جایی که PS4 شما قرار دارد به شبکه خود دسترسی دارید.

برخلاف باندهای فرکانس پایین تر، 5 گیگاهرتز برای عبور از اجسام جامد مانند دیوار مشکل دارد. مطمئن شوید که روتر شما نزدیک و بدون مانع باشد تا از اتصال حداکثر استفاده را ببرید.

هنگامی که مشخص کردید به شبکه خود دسترسی دارید، باید:

1- به تنظیمات بروید

2-  Network را پیدا کنید و Setup Internet Connection را پیدا کنید

3- از اینجا گزینه Use Wifi را انتخاب کنید و سپس Easy setup را پیدا کنید.

4- در مرحله بعد، باید دکمه Options را پیدا کرده و باندهای فرکانس Wi-Fi را انتخاب کنید.

5- اکنون فقط 5 گیگاهرتز را انتخاب کنید.

6- راه‌اندازی باید به پایان برسد و اکنون باید به شبکه سریع‌ تر دسترسی داشته باشید.

کدام مدل های PS4 از وای فای 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می کنند؟

شبکه‌های وای ‌فای 5 گیگاهرتز در حال محبوب ‌تر شدن هستند زیرا مشکلات کمتری با تداخل دارند. تعداد زیادی از دستگاه‌های Wi-Fi محدوده فرکانس 5 گیگاهرتز را اشغال نمی ‌کنند، به این معنی که می ‌تواند پهنای باند با ترافیک کمتری را فراهم کند که روان ‌تر با سرعت مطمئن ‌تر اجرا شود.

به زبان ساده، فضای بیشتری برای عملکرد سیستم ها وجود دارد، زیرا دستگاه های کمتری در آن باند فرکانسی وجود دارد.

یک شبکه استاندارد 2.4 گیگاهرتز برای بسیاری از دستگاه ها کافی است (اگرچه کمی کند است)، اما اگر به دنبال اتصال پایدارتر و سریع تر هستید، ممکن است محدوده فرکانس بالاتری را انتخاب کنید.

برای دستگاه‌هایی که به اتصال مطمئن‌تر و سریع ‌تر نیاز دارند (مانند بازی آنلاین)، دسترسی به باند 5 گیگاهرتز می ‌تواند کیفیت استفاده را بهبود بخشد.

معمولاً مردم نمی دانند که آیا 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز بهترین انتخاب در هنگام بازی است. 5 گیگاهرتز معمولاً بهترین گزینه است زیرا سرعت های بسیار سریع تری را ارائه می دهد، اما اگر قدرت سیگنال در جایی که کنسول بازی شما قرار دارد کم است، ممکن است 2.4 گیگاهرتز گزینه بهتری باشد.

این مورد برای کنسول های بازی مانند PS4 Slim نیز صلدق است. متأسفانه، دسترسی 5 گیگاهرتز اخیراً تبدیل به یک ویژگی استاندارد برای دستگاه های وابسته به شبکه مانند PS4 شده است.

به همین دلیل و عمر طولانی کنسول بازی سونی، بسیاری از PS4 ها به استثنای PS4 Slim و PS4 Pro به صورت بومی از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند.

تفاوت بین PS4 Slim و PS4 Pro

با ورود به نسل نهم هنوز کنسولهای PS4 Slim و PS4 Pro محبوبیت خاص خود را دارند و هنوز هم به فروش خود در بازار ادامه می دهند. تفاوت قابل توجه بین این دو مدل این است که Slim از خروجی ویدیوی 4K پشتیبانی نمی کند، که اگر قبلاً تلویزیون 4K  داشته باشید می تواند یک نقطه ضعف قابل توجه باشد.

در حالی که هر دو از اتصالات Wi-Fi 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند، در کیفیت اجزای هر مدل تفاوت وجود دارد. این در قیمت منعکس می شود زیرا Slim در قیمت مناسب تری نسبت به نسخه Pro کنسول قرار دارد.

با استفاده از آداپتور وای فای 5 گیگاهرتز

اگر نمی توانید به یک شبکه 5 گیگاهرتز متصل شوید زیرا PS4 شما مدل صحیحی برای پشتیبانی از این ویژگی به صورت بومی نیست، نگران نباشید. هنوز گزینه هایی برای امتحان کردن شما وجود دارد. در بیشتر موارد، می توانید تجهیزات اضافی را برای کارکردن بخرید.

برای دسترسی به یک شبکه وای فای 5 گیگاهرتزی، باید یک توسعه دهنده وای فای خریداری کنید که دارای پورت اترنت باشد. یکی مانند TP-Link AC1200 WiFi Extender که هنوز هم کاربران زیادی دارد.

این دستگاه ها با اجازه دادن به آداپتور برای اتصال به شبکه شما کار می کنند و به شما یک اتصال اترنت برای ایجاد پل بین آداپتور و PS4 می دهند.

PS4  شما مستقیماً به شبکه 5 گیگاهرتز وصل نمی‌شود، اما در عوض با استفاده از کابل اترنت (معروف به “کابل LAN” و با استفاده از اتصال Wi-Fi روی آداپتور برای انتقال داده به آداپتور متصل می‌شود.

اگر روتر وای فای شما از فرکانس 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند، می تواند یک گزینه عالی باشد و نمی خواهید یک اتصال تا آخر به روتر برقرار کنید.

نکات دیگر برای اینترنت سریعتر در PS4 شما

اگر سرعت اتصال کم هنوز شما را آزار می دهد، هنوز کارهای زیادی برای بهبود اتصال شبکه PS4 خود می توانید انجام دهید. این نکات می تواند برای هر دو اتصال 5 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز اعمال شود.

به جای استفاده از اتصال بی سیم، می توانید اتصال اترنت سیمی را انتخاب کنید. این نه تنها قابل اطمینان تر خواهد بود، بلکه اتصال مستقیم به روتر به این معنی است که بالاترین سرعتی را که می تواند تحمل کند، دریافت می کنید.

هنگام تلاش برای استفاده از اتصال PS4، مطمئن شوید که هیچ سرویس پخش ویدیویی را اجرا نمی کنید. اینها می توانند پهنای باند را کاهش دهند و اتصال شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اگر از برنامه‌های پشتیبان ‌گیری یا همگام‌ سازی ابری استفاده می ‌کنید، ممکن است با همان مشکل استفاده از سرویس‌های استریم مواجه شوید. این ویژگی ها از پهنای باندی که روتر شما در دسترس است استفاده می کند.

بازی را در ساعات غیر اوج مصرف امتحان کنید، که می‌ تواند به میزان قابل توجهی میزان رقابت برای پهنای باند را تنها با استفاده از اتصال در زمانی که دیگران نیستند کاهش دهد. سعی کنید از ساعات شب و آخر هفته خودداری کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

هرچه به اکسس پوینت خود نزدیکتر باشید ، روتر اتصال شما بهتر خواهد بود. این مورد به ویژه برای اتصال با فرکانس بالاتر مانند 5 گیگاهرتز صادق است

به یاد داشته باشید که قدرت اتصال بی سیم شما به میزان شفافی از انسداد روتر برای PS4 شما بستگی دارد. اگر دیوارها، سقف‌ها، مبلمان یا پنجره‌ها در مسیر وجود داشته باشد، این امر می ‌تواند اتصال شما را کندتر کند.

با این حال، بهترین گزینه برای بهبود سرعت اینترنت، استفاده از اتصال 5 گیگاهرتز است. از آنجایی که این محدوده فرکانس جمعیت کمتری دارد، شانس بهتری برای دسترسی به یک شبکه بدون تداخل زیاد خواهید داشت.

شایان ذکر است که اگرچه نکات بالا ممکن است راه حل های سریع خوبی باشند، اما گزینه هسته ای استفاده از یک برنامه تست سرعت شبکه مانند fast.com Netflix است تا ارائه دهنده خود را پاسخگو نگه دارید و مطمئن شوید که سرعتی که دارد ارائه می کند. قرارداد به.

و به یاد داشته باشید که ممکن است به سادگی به سرعت اینترنت بالاتری نیاز داشته باشید و شاید در نهایت به سقف کاری که سرویس شما می تواند انجام دهد رسیده باشید و نیاز به ارتقا داشته باشید.

دستگاه هایی که باعث وقفه در اتصال Wi-Fi می شوند

یکی دیگر از مواردی که ارزش در نظر گرفتن دارد تداخل و وقفه است که اغلب ناشی از سایر وسایل الکترونیکی خانگی و تاسیساتی است که افراد عادی از بسیاری از آنها کاملاً بی اطلاع هستند.

اکثر مصرف ‌کنندگان نمی‌دانند انواع دستگاه‌هایی وجود دارند که می‌توانند در اتصال وای فای شما اختلال ایجاد کنند، از جمله موارد زیر:

دستگاه های بلوتوث

سایر شبکه های Wi-Fi در منطقه

مایکروویو

مانیتورهای کودک

رادیوهای CB یا واکی تاکی

با این اوصاف، هنگام استفاده از شبکه 5 گیگاهرتز، کمتر احتمال دارد که مشکلات تداخل داشته باشید. اگر PS4 شما یک مدل قدیمی است، مطمئن شوید که یا اتصال سختی دارید یا از آداپتوری مانند Powerline استفاده می کنید، که راهی عالی برای دور زدن این مشکلات است.

به طور کلی، آگاهی از اینکه تداخل چیست و چرا اتفاق می‌افتد، می‌تواند به کاهش بسیاری از مشکلات دیگری که ممکن است با دستگاه‌های Wi-Fi یا بلوتوث خود داشته باشید کمک کند.

آیا یک شبکه 5 گیگاهرتز به طور قابل اعتماد سرعت شما را افزایش می دهد؟

وای فای 5 گیگاهرتز در حال تبدیل شدن به استاندارد برای بسیاری از دستگاه ها است. همانطور که دستگاه‌های بیشتری به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند، باندهای طیف رادیویی که برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند، پرجمعیت می‌شوند.

یکی از نقاط ضعف اصلی فناوری 5 گیگاهرتز این است که بیشتر مستعد تداخل مواد است زیرا سیستم از فرکانس بالاتری برای برقراری ارتباط استفاده می کند.

فرکانس بالاتر نمی تواند مانند 2.4 گیگاهرتز از موادی مانند آجر، بتن یا دیوار خشک عبور کند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که نزدیک روتر خود هستید یا حداقل مسیری بدون مانع به دستگاه خود دارید.

اتصال PS4 به شبکه 5 گیگاهرتزی شما می تواند ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. اگر صاحب یک مدل Slim یا Pro از کنسول بازی هستید، باید بتوانید بدون دردسر زیاد به آن متصل شوید.

اگر مدل قدیمی ‌تری دارید، همچنان می‌توانید به شبکه خود متصل شوید، اما به سخت‌افزار اضافی نیاز خواهید داشت. همچنین راه های زیادی وجود دارد که می توانید سرعت بازی خود را افزایش دهید.

این را می توان با تغییر عادات بازی و آگاهی از دستگاه هایی که پهنای باند شبکه شما را اشغال می کنند انجام داد. اگر همه چیز شکست خورد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که سرعت اینترنت خود را با ارائه دهنده خدمات خود ارتقا دهید.

آیا می توانید PS4 را به هات اسپات بی سیم وصل کنید؟

خیلی سریع، اجازه دهید در مورد نقطه اتصال بی سیم به عنوان یک راه حل بالقوه صحبت کنیم. چرا این را در نظر می گیرید؟ شاید بسیاری از دیوارهای بتنی جامد کنسول شما را از روتر Wi-Fi موجود جدا می کند، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید خودتان مقداری Wi-Fi را به اتاق وارد کنید؟

بنابراین، می توانید از دستگاه تلفن همراه خود خارج شوید، یک هات اسپات بی سیم ایجاد کنید و سپس یک اتصال Wi-Fi در PS4 خود را به هات اسپات ایجاد کنید. این اتصال چندان قابل اعتماد نخواهد بود (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد)، اما از قدرت سیگنال بسیار بالایی برخوردار است زیرا دستگاه پخش کننده Wi-Fi در همان اتاق است.

مزیت اصلی در اینجا این است که شما نقطه دسترسی بی سیم را به خود دستگاه نزدیک می کنید. امیدواریم این یک اتصال اینترنتی سریع، با سیگنال Wi-Fi قوی ‌تر باشد.

در طیف قابلیت اطمینان، شما فکر می کنید، پس، یک هات اسپات تلفن همراه باید حتی با یک اتصال سیمی که به هر حال، طبق تعریف از دورتر می آید، به خوبی رقابت کند.

با این حال، اساساً این فقط مشکلات مشابه اما کمی متفاوت خواهد داشت: شما هیچ شبکه 2.5 یا 5.0 گیگاهرتزی برای مدیریت در این مورد ندارید، بنابراین مهم نیست که چه اتصال گیگاهرتزی ایجاد می کنید، نمی توانید ترافیک را کنترل کنید. بنابراین به طور غیرمنتظره ای از نظر پهنای باند و شاید حتی تأخیر محدود خواهید شد.

اگر واقعاً می‌خواهید یک اتصال بی‌سیم داشته باشید، اما عملکرد خوبی از روتر بی ‌سیم یا نقطه اتصال بی ‌سیم فعلی خود دریافت نمی ‌کنید، باید ادامه دهید و خرید یک روتر جدید با سرعت بیشتر یا، بهتر از آن، یک شبکه مش را در نظر بگیرید.

آیا می توانید از هات اسپات های بی سیم برای بازی به طور کلی استفاده کنید؟

خب، هات اسپات بی سیم مطمئنا خودش را به عنوان راه حلی برای این نوع مشکلات معرفی می کند. شاید بتوانید PS Pro خود را بردارید و به سادگی آن را به هات اسپات بی سیم گوشی خود وصل کنید؟ به هر حال: PS اصلی یا هر کنسول بازی قدیمی را بدون اینکه Wi-Fi قادر به انجام این کار باشد فراموش کنید.

بنابراین، بیایید بگوییم که شما متصل می شوید … فقط سرعت را در نظر بگیرید. شما از داده های سلولی، طبق تعریف بی سیم استفاده می کنید، و بنابراین در اینجا و آنجا با مشکلات پایداری مواجه خواهید شد.

می ‌توانید با یک نقطه اتصال بی‌سیم برای چیزهایی که به پینگ خوب نیاز ندارند، مانند دانلود یک بازی تک ‌نفره یا به‌روزرسانی کنسول، آزمایش کنید. در غیر این صورت، چند نفره یا هر چیزی را که نیازهای رفلکس بلادرنگ دارد را فراموش کنید.

آیا یک اتصال بی سیم 5 گیگاهرتز از اتصال اترنت خارج می شود؟

اجازه دهید به طور خلاصه در مورد گزینه دیگر شما صحبت کنیم: به سادگی از یک کابل اترنت برای ایجاد اتصال اترنت به مودم یا روتر خود استفاده کنید. یک روتر بی سیم ممکن است یک شبکه 2.4 گیگاهرتز یا یک شبکه 5.0 گیگاهرتز یا هر دو داشته باشد، اما صرف نظر از قابلیت های Wi-Fi Ghz روتر، احتمالاً دارای پورت های اترنت در پشت خواهد بود که می توانید اتصال اترنت را در آنجا برقرار کنید.

بنابراین، شما می توانید از اتصال بی سیم عبور کنید. خب، هیچ مشکلی در وای فای در سطح اساسی وجود ندارد، اما اگر مشکلاتی دارید که 5 گیگاهرتز آنها را حل نمی کند، ممکن است نیاز به گسترش دامنه داشته باشید.

راه اندازی کابل اترنت کار سختی است، اما ممکن است بهترین گزینه برای سرعت های بیشتر باشد. منظور از سرعت بیشتر در اینجا هم کاهش تاخیر و هم سرعت دانلود سریعتر است. بنابراین ما به طور کلی در مورد یک اتصال پایدارتر و سریعتر صحبت می کنیم.

اما همانطور که در بالا گفته شد، اجرای کابل اترنت در سراسر خانه کار سختی است. آنچه را که واقعاً نیاز دارید در نظر بگیرید: اگر بین روتر Wi-Fi و کنسول بازی شما اجسام جامد وجود دارد، مطمئناً اترنت ممکن است بهترین راه حل برای پیاده سازی شما در اینجا باشد. روترهای جدید دارای سیگنال ها و ویژگی های قوی تری هستند که ممکن است نتایج بهتری را سریعتر به شما ارائه دهند.

پست های مرتبط

کنسول Nintendo Switch 2 از بازی‌های زیادی پشتیبانی خواهد کرد

بازی Prince of Persia: The Lost Crown احتمالاً برای مک، آیپد و آیفون پورت شود

کامپیوتکس 2024 : کنسول دستی ZONE شرکت ZOTAC در ماه سپتامبر سال 2024 عرضه می‌شود