نحوه حذف، بایگانی و نصب مجدد بازی های دیجیتال در Nintendo switch

اگر که یک کارت microSD برای ذخیره تمام داده های بازی Nintendo switch خود ندارید، ممکن است قبلاً حافظه داخلی کنسول را پر کرده باشید. این مساله بزودی مشکل ساز می شود چون اجازه دالود و ذخیره فایل های جدید را به شما نمی دهد.

اگر می‌خواهید برای Mario Kart 8 Deluxe یا هر عنوان دیجیتال دیگری فضایی در نینتندو سوییچ خود ایجاد کنید، می‌توانید بازی‌ها را از سوییچ خود حذف کنید. وقتی فضای ذخیره‌ سازی بیشتری دریافت کردید، یا اگر می ‌خواهید یک بازی دیجیتال را دوباره روی سوییچ خود نصب کنید، می‌توانید آن را دوباره از فروشگاه الکترونیکی دانلود کنید.

مدیریت گسترده روی یک کنسول دستی

1- از صفحه اصلی، روی بازی که می‌خواهید حذف کنید نگه دارید و سپس دکمه + را در سمت راست Joy-Con  یا دکمه در سمت چپ Joy-Con را فشار دهید تا منوی گزینه‌های بازی فراخوانی شود.

2- از منوی سمت چپ گزینه Manage Software را انتخاب کنید.

3-  Delete Software را انتخاب کنید.

4- وقتی از شما خواسته شد تایید کنید که می خواهید بازی را حذف کنید، Delete  را انتخاب کنید.

این کار باعث حذف نصب بازی و حذف نماد بازی از صفحه اصلی می شود. اما داده‌های ذخیره‌شده بازی را حذف نمی‌کند، به این معنی که هر زمان که می ‌خواهید بازی را به سوییچ خود برگردانید، می‌توانید از جایی که متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

تفاوت بین حذف و بایگانی در یک چیز خلاصه می شود: وقتی یک بازی را بایگانی می کنید، نماد آن به عنوان میانبری برای دانلود مجدد آن در صفحه اصلی شما باقی می ماند. اگر می خواهید میانبر یک بازی را در صفحه اصلی خود نگه دارید، به جای حذف آن، آن را بایگانی کنید. اگر می خواهید به یک کارت microSD بزرگتر ارتقا دهید، باید داده های ذخیره شده را از یک microSD به دیگری منتقل کنید.

1- از صفحه اصلی، روی بازی که می‌خواهید حذف کنید حرکت کنید و سپس دکمه + در سمت راست Joy-Con یا دکمه – در سمت چپ Joy-Con را فشار دهید تا منوی گزینه‌های بازی فراخوانی شود.

2- از منوی سمت چپ گزینه Manage Software را انتخاب کنید.

3- نرم افزار آرشیو را انتخاب کنید.

4- وقتی از شما خواسته شد تایید کنید که می خواهید بازی را بایگانی کنید، Archive  را انتخاب کنید

با این کار، بازی حذف نصب می‌ شود، اما نماد بازی را روی صفحه اصلی خود نگه می ‌دارید تا اگر زمانی خواستید دوباره آن را دانلود کنید، به سرعت آن را پیدا کنید. داده‌های ذخیره ‌شده بازی را حذف نمی ‌کند، به این معنی که هر زمان که می ‌خواهید بازی را به سوییچ خود برگردانید، می‌توانید از جایی که متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

چگونه داده های ذخیره بازی را از سوییچ نینتندو خود حذف کنیم؟

1- اگر به ذخیره پیشرفت در بازی‌ای که می‌خواهید حذف کنید اهمیتی نمی‌ دهید، می‌توانید داده‌های ذخیره آن را نیز از سوییچ خود حذف کنید. این بیشترین فضا را خالی می کند و به این معنی است که اگر دوباره بازی کردید باید از ابتدا شروع کنید.

1- تنظیمات را از صفحه اصلی در نینتندو سوییچ خود انتخاب کنید.

2- از منوی سمت چپ گزینه Data Management را انتخاب کنید.

3- Delete Save Data را انتخاب کنید.

4- بازی را که می خواهید اطلاعات ذخیره شده آن را حذف کنید انتخاب کنید.

5-  پروفایلی را که می خواهید داده های ذخیره بازی را حذف کنید انتخاب کنید یا برای این نرم افزار Delete All Save Data  را انتخاب کنید.

6- هنگامی که از شما خواسته شد تایید کنید که می خواهید داده های ذخیره بازی را حذف کنید، گزینه Delete Save Data  را انتخاب کنید.

هنوز هم می‌توانید بازی‌های دیجیتال خود را در سوییچ دوباره دانلود و بازی کنید، اما پیشرفت از بین می‌رود و باید از نو شروع کنید.

چگونه یک بازی را در سوئیچ نینتندو خود دوباره دانلود کنید

وقتی بالاخره به خرید کارت microSD رسیدید و فضای ذخیره‌سازی بیشتری برای بازی‌های دیجیتال خود دارید، می‌توانید به عقب برگردید و بازی‌هایی را که با حساب Nintendo خود خریداری کرده‌اید، دوباره دانلود کنید.

توجه: فقط می‌توانید بازی‌ها را با استفاده از حساب فعال نینتندو خود بارگیری کنید. اگر اکانت نینتندو شما در سوییچ غیرفعال شده است، باید قبل از دانلود مجدد بازی ها، آن را دوباره فعال کنید.

1-  EShop را از صفحه اصلی در نینتندو سوییچ خود انتخاب کنید.

2- پروفایلی را که در ابتدا بازی دیجیتال را با آن خریداری کرده اید انتخاب کنید.

3- نمایه خود را در گوشه سمت راست بالای صفحه eShop انتخاب کنید

4- از منوی سمت چپ گزینه Redownload را انتخاب کنید.

5- آیکون ابر دانلود بازی را که می خواهید دوباره دانلود کنید انتخاب کنید.

6- وقتی دانلود مجدد بازی را تمام کردید، در صفحه اصلی شما ظاهر می شود.

خوب حالا با انجام این مراحل می توانید مدیریت بهتری روی نینتندوسوییچ خودتان داشته باشید.

پست های مرتبط

کنسول Nintendo Switch 2 از بازی‌های زیادی پشتیبانی خواهد کرد

بازی Prince of Persia: The Lost Crown احتمالاً برای مک، آیپد و آیفون پورت شود

کامپیوتکس 2024 : کنسول دستی ZONE شرکت ZOTAC در ماه سپتامبر سال 2024 عرضه می‌شود