نحوه اجرای بازی های Steam در کروم بوک

Steam یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازی در سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس است. اگر اخیراً یک کروم بوک جدید خریداری کرده اید، ممکن است کمی احساس کنید که از این غافله گیمرها جا مانده اید، اما به نظر می رسد که در واقع چندین روش برای اجرای Steam در سیستم عامل کروم وجود دارد. برخی از این گزینه ها می توانند کمی پیچیده باشند، اما اگر می خواهید یک تجربه بازی عالی داشته باشید، ارزشش را دارد.

در این آموزش، همه چیزهایی را که برای اجرای Steam در Chromebook خود نیاز دارید، بصورت گام به گام برای اجرای آن اجرا می ‌کنیم.

آیا Chromebook شما می‌تواند Steam را اجرا کند؟

اگر می‌خواهید از Chromebook خود برای بازی استفاده کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که مشخصات آن مطابقت دارد. در حالت ایده آل شما باید یک پردازنده Core i5 یا i7 برای بازی های Steam داشته باشید. توجه داشته باشید که کروم‌ بوک‌های مبتنی بر ARM با استفاده از اکثر روش‌های این آموزش از Steam  پشتیبانی نمی‌کنند. در واقع، اجرای Steam بر روی یک دستگاه مبتنی بر ARM بدون پخش جریانی از رایانه شخصی دیگر بسیار دشوار است. همچنین خوب است که حداقل 8 گیگابایت رم داشته باشید. قبل از هر یک از روش‌های موجود در این مقاله، لیست ما از مشخصات ایده‌آل مورد نیاز برای کروم‌ بوک‌ها را بخوانید تا ایده‌ای در مورد آنچه نیاز دارید به دست آورید.

در مرحله بعد، باید تأیید کنید که Chromebook شما می ‌تواند برنامه‌های Android و Linux را اجرا کند. ساده ‌ترین روش‌ها برای اجرای Steam در Chromebook شما به پشتیبانی از لینوکس یا برنامه اندروید نیاز دارد. اگر یک Chromebook مدرن دارید، این نباید مشکلی ایجاد کند، اما ارزش این را دارد که سریعاً بررسی کنید که دستگاه شما این شرایط اولیه را برآورده می‌کند.

اجرای Steam در Chromebook از طریق Steam Link ساده ترین روش

سریعترین راه برای اجرای Steam در Chromebook خود استفاده از برنامه Android Steam Link  است. متأسفانه، این روش مستلزم داشتن یک رایانه شخصی است که Steam را در همان شبکه Chromebook  خود اجرا می کند. برنامه Steam Link می‌تواند بازی‌های Steam را به هر دستگاه تلفن همراهی پخش کند، یعنی Chromebook شما، اگر از برنامه‌های Android پشتیبانی می‌کند.

این به وضوح یک روش محدود کننده است، زیرا نمی توانید تجربه بازی را در هنگام سفر در جاده به ارمغان بیاورید. با این حال، اگر فقط می‌خواهید چند بازی معمولی را روی مبل خود با یک کروم‌بوک نازک و سبک انجام دهید، این کار می‌تواند برای شما مفید باشد. برای استفاده از SteamLink در Chromebook  خود، این مراحل سریع را دنبال کنید.

فروشگاه Google Play را باز کنید و Steam Link را نصب کنید.

Chromebook  خود را به همان شبکه رایانه دیگر خود و با استفاده از همان حساب Steam متصل کنید.

برنامه Steam Link را باز کنید و وارد حساب Steam خود شوید.

یک کنترلر سازگار با Steam را جفت کنید (یا از صفحه کلید خود برای برخی بازی ها استفاده کنید).

به کامپیوتر محلی خود وصل شوید.

برای پخش جریانی بازی ها در سیستم عامل Chrome آماده اید.

این روش همچنین مستلزم داشتن رایانه دیگری است که مطمئناً برای هر کاربر Chromebook میسر نیست. با این حال، اگر سخت افزار مورد نیاز را دارید، تنظیم آن کمتر از دو دقیقه طول می کشد. علاوه بر این، این تنها روش ساده ای است که برای کروم بوک های مبتنی بر ARM کاربردی است.

Steam را در Chromebook از طریق برنامه های لینوکس اجرا کنید

برای آن دسته از شما که رایانه شخصی اضافی برای پخش جریانی به Chromebook خود در خانه ندارید، همچنان می‌توانید Steam را با استفاده از پشتیبانی برنامه لینوکس اجرا کنید. این روش فقط برای کروم ‌بوک‌هایی که مبتنی بر ARM نیستند کار می‌کند. این شامل تمام کروم‌ بوک‌های محبوب اینتل می‌شود.

ابتدا باید برنامه های لینوکس را در Chromebook خود فعال کنید. برای انجام این کار، این مراحل سریع را دنبال کنید:

1. تنظیمات سیستم عامل Chrome را باز کنید (با کلیک بر روی ناحیه زمانی در گوشه سمت راست پایین دسکتاپ و سپس کلیک کردن روی نماد تنظیمات چرخ دنده شکل).

2. روی تب Advanced کلیک کرده و Developers را انتخاب کنید.

3. گزینه لینوکس (بتا) که در منوی زیر مشاهده می شود را روشن کنید. در حال حاضر لینوکس در حال آزمایش بتا بر روی سیستم عامل کروم است ، اما گوگل می گوید به زودی از نسخه بتا خارج می شود.

4. برای نصب لینوکس در Chromebook خود، اعلان های روی صفحه را دنبال کنید. در طول فرآیند نصب، یک نام کاربری برای محیط لینوکس انتخاب خواهید کرد. نام کاربری می تواند تقریباً هر چیزی باشد، بنابراین زیاد نگران این موضوع نباشید. همچنین باید تصمیم بگیرید که چه مقدار از فضای ذخیره‌ سازی موجود خود را به لینوکس اختصاص دهید، اما می‌توانید بعداً آن را تغییر دهید. نصب چند دقیقه طول می کشد، بنابراین در این مرحله کمی صبر لازم است.

5. هنگامی که نصب به پایان رسید، یک پنجره ترمینال مانند شکل زیر خواهید دید. اکنون در نهایت آماده دانلود و نصب برخی از برنامه های لینوکس هستید.

اکنون ما آماده نصب Steam هستیم. با استفاده از این اسکریپت نصب، Steam و همچنین سایر کتابخانه‌های لازم برای اجرای صحیح آن در Chromebook شما نصب می‌شود. برای دانلود و اجرای برنامه نصب، ترمینال لینوکس را باز کنید. می‌توانید آن را در راه‌انداز برنامه Chrome OS خود با نام Terminal  پیدا کنید.

دستور زیر را Paste کنید. این کار با برجسته کردن کل کد، کلیک راست و کلیک روی کپی انجام می شود. برای چسباندن آن در ترمینال، در هر نقطه از ترمینال کلیک راست کنید (کلیک 2 انگشتی روی صفحه لمسی) و کد را جایگذاری می کند. به خاطر داشته باشید که میانبرهای سنتی کپی و پیست در ترمینال به درستی کار نمی کنند.

/usr/bin/curl -L «https://chromium.googlesource.com/chromiumos/platform/dev-util/+/master/contrib/gfx/crostini-steam-setup.sh?format=TEXT» | /usr/bin/base64 -d > /tmp/crostini-steam-setup.sh; /bin/chmod a+x /tmp/crostini-steam-setup.sh; /usr/bin/sudo /tmp/crostini-steam-setup.sh

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود و باید نماد Steam را در لانچر خود پیدا کنید. ممکن است لازم باشد دستور steam را در ترمینال برای به‌روزرسانی بسته‌ها قبل از راه‌اندازی برنامه اجرا کنید. اکنون برای شروع بازی آماده هستید.

اگر کروم بوک مبتنی بر ARM دارید، ممکن است بتوانید Steam را با استفاده از شبیه ساز x86 اجرا کنید، اما در کل تجربه بسیار ضعیفی خواهد بود. اکثر بازی‌های Steam برای معماری x86 ساخته شده‌اند، بنابراین این مشکلی است که واقعاً نمی‌توانید آن را حل کنید.

اگر Chromebook شما از برنامه‌های لینوکس پشتیبانی نمی‌کند چه باید کرد؟

اگر Chromebook دارید که از برنامه‌های لینوکس پشتیبانی نمی‌کند، ابتدا به‌ روزرسانی سیستم‌ عامل Chrome را بررسی کنید تا مطمئن شوید نمی‌توانید دسترسی را فعال کنید. همچنین ممکن است بتوانید به کانال بتا سیستم عامل Chrome بپیوندید تا دسترسی برنامه های لینوکس را به اجبار در Chromebook خود فعال کنید.

اگر هیچ یک از این گزینه ها کار نمی کند، هنوز راه هایی برای اجرای Steam در Chromebook شما وجود دارد. ابتدا، می توانید Steam را از یک رایانه محلی با استفاده از ویژگی دسترسی از راه دور Chrome استریم کنید. این گزینه عالی نیست زیرا احتمالاً در طول جلسات بازی تاخیر قابل توجهی را تجربه خواهید کرد.

گزینه بهتر این است که نسخه کامل لینوکس را روی کروم بوک خود (( بوت )) کنید. این به شما امکان می دهد علاوه بر سیستم عامل کروم، یک سیستم عامل لینوکس کامل را روی دستگاه خود اجرا کنید. همچنین می توانید به سرعت بین سیستم عامل ها جابه جا شوید. نقطه ضعف این روش این است که باید حالت برنامه نویس را در Chromebook خود فعال کنید. فعال کردن حالت برنامه‌ نویس دستگاه شما را به طور کامل پاک می‌کند، بنابراین مطمئن شوید که از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید.

پس از فعال شدن حالت برنامه نویس، مراحل زیر را برای نصب اوبونتو در کروم بوک خود دنبال کنید:

1. کروتون را از اینجا دانلود کنید.

2. یک پوسته را باز کنید (Ctrl+Alt+T، پوسته را تایپ کنید و اینتر را بزنید)

3. با اجرای sudo install -Dt /usr/local/bin -m 755 ~/Downloads/crouton، نصب کننده را در یک مکان اجرایی کپی کنید.

4. اکنون که قابل اجرا است، خود نصب کننده را اجرا کنید.

5. صبورانه منتظر بمانید و مانند یک فرد خوب به درخواست ها پاسخ دهید.

6. با خروج از Xfce از chroot خارج شوید.

هنگامی که این فرآیند به پایان رسید، هم سیستم عامل کروم و هم اوبونتو را در کروم بوک خود خواهید داشت. با فشردن کلیدهای Ctrl + Alt + Shift + Back و Ctrl + Alt + Shift + Forward می‌توانید بین سیستم‌عامل جابه‌جا شوید. اگر به طور پیش‌فرض از اوبونتو خارج شوید، به سیستم عامل کروم بازگردانده می‌شوید. با تایپ دستور sudo startunity در پوسته به اوبونتو بازگردید.

حالا شما یک سیستم عامل لینوکس آماده دارید، Steam به راحتی قابل نصب است. ترمینال را باز کنید و دستور sudo apt install steam را وارد کنید تا Steam را در Chromebook خود نصب کنید.

همانطور که می بینید، چند راه وجود دارد که می توانید Steam را در Chromebook خود اجرا کنید. ساده ترین روش مطمئناً استفاده از برنامه اندروید SteamLink در سیستم عامل کروم است، اما محدودیت هایی دارد که بسیاری از کاربران نمی توانند با آن زندگی کنند. اگر یک کروم بوک مدرن با پردازنده اینتل یا سایر پردازنده های غیر ARM دارید، می توانید Steam را به عنوان یک برنامه لینوکس نصب کنید و از بازی در سیستم عامل Chrome لذت ببرید. در نهایت، اگر به اندازه کافی ماجراجو هستید که یک سیستم عامل لینوکس کامل را بر روی کروم بوک خود نصب کنید، می توانید برنامه Steam را نیز به این روش نصب کنید.

برای کسانی که دستگاه‌های ARM دارند، گزینه‌ های ایده‌آل زیادی برای انجام بازی‌های Steam در Chromebook شما وجود ندارد. ممکن است شبیه‌ سازهایی در آنجا پیدا کنید، اما تجربه قطعاً پایین ‌تری است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024