آموزش عیب یابی گوشی های هوشمند اندرویدی در حالت safe mode

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در هنگام استفاده از گوشی هوشمند اندرویدی خود، شاهد کند شدن عملکرد مخصوصات هنگام اجرای برخی از نرم افزار های خاص و برقراری تماس تصویری باشید. یکی از بهترین راهکار ها برای پیدا کردن مشکل کند شدن گوشی، روشن کردن حالت safe mode می باشد. در ادامه با ما همراه باشد تا نحوه فعال و غیر فعال کردن این قابلیت را به شما آموزش دهیم و بیینیم چگونه این قابلیت می تواند در عیب یابی گوشی هوشمند اندرویدی شما، کمک کننده باشد.

یکی از اصلی ترین دلایل کند شدن گوشی های هوشمند اندرویدی، اجرای برنامه های شخص ثالث می باشد. شاید اینطور تصور کنید که با بستن برخی از نرم افزار های که اخیرا اجرا شده است، آن نرم افزار بصورت کامل غیر فعال می شود. اما برخی از نرم افزار ها حتی در این حالت هم به فعالیت خود ادامه می دهند.

اجرای حالت safe mode برای گوشی های هوشمند اندرویدی سبب می شود تا نرم افزاری های اجرا شده در بک گراند بصورت کامل غیر فعال شوند. بعد از اجرای این حالت اگر مشاهده کردید که سرعت اجرایی گوشی هوشمند اندرویدی شما افزایش پیدا کرده است، پس اجرای برنامه ثالثی در بک گراند دلیل کند شدن می باشد. برای فعال کردن این حالت مراحل زیر را دنبال کنید. دو روش را در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

  1. ابتدا دکمه پاور را نگه دارید
  2. دکمه Power Off را نگه دارید
  3. بعد از نگه داشتن Power Off، حالت safe mode برای شما نمایان می شود
  4. با لمس دکمه safe mode گوشی ری استارت می شود و با حالت سیف مود اجرا می شود

فعال سازی حالت safe mode با استفاده از دکمه های فیزیکی

  1. ابتدا دکمه پاور را نگه دارید
  2. گوشی را ری استارت کنید
  3. دکمه کم شدن صدا را نگه دارید و در این حالت گوشی اندرویدی شما در حالت safe mode اجرا می شود

برای غیر فعال کردن این حالت کافی است تا گوشی خود را ری استارت کنید و اعلان دریافتی برای غیر فعال کردن این حالت را انتخاب کنید. در صورتی که مشکل کند شدن از اجرا شدن برنامه ثالث باشد، می توانید با حذف نرم افزار مربوطه، مشکل را برطرف کنید. اما اگر در حالت safe mode هم شاهد کند شدن فعالیت گوشی بودید، به احتمال خیلی زیاد، مشکل مربوط به بخش سخت افزاری می باشد.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

کارگاه آموزشی قسمت دوم : هدفون گیمینگ مناسب پخش موزیک نیست !

کارگاه آموزشی قسمت اول: امپدانس هدفون