هواوی میت 40 به تکنولوژی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش مجهز نخواهد شد

جدیدترین پرچمداران هواوی یعنی خانواده میت 40 قرار است بزودی رونمایی شوند و تا به امروز چندان شایعاتی از مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این پرچمداران منتشر نشده است. اما امروز مطلع شده ایم که هواوی قصد ندارد از جدیدترین تکنولوژی خود یعنی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش برای این خانواده استفاده کند.

مدتی پیش بود که هواوی از جدیدترین تکنولوژی خود یعنی سنسور دوربین سلفی زیر صفحه نمایش پرده برداری کرد. بهره بردن از چنین تکنولوژی سبب حذف هرگونه ناچ و حاشیه ای در صفحه نمایش می شود. البته شاید تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ نیز چنین اتفاقی را رقم می زند اما توانایی پشتیبانی از استاندارد های IP را ندارد.

در حالی که گمان می کردیم گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 قرار است به چنین تکنولوژی مجهز شوند، امذور مطلع شده ایم که گویا به احتمال زیاد چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

سری گوشی های میت هواوی همواره از جدیدترین و قدرتمند ترین پردازنده های اختصاصی این شرکت بهره برده اند. طبق روال هر ساله هواوی از جدیدترین پردازنده های خود به همراه پردازنده های سری میت پرده برداری می کند. اما این بار گویا هواوی در این زمینه، این بار با مشکلات جدی رو به رو شده است.

بعد از تحریم های اعمال شده از سوی امریکا، بسیاری از کشور های دیگر و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز این شرکت معتبر چینی را تحریم کردند. این تحریم های به قدری سف و سخت بود که حتی هواوی برای مدتی از سمت گوگل نیز تحریم شد و دیگر حق استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید را نداشت.

اما جدیدترین تحریم های در نظر گرفته شده برای هواوی که باز هم رد پایی از امریکا در آن بود،تحریم هواوی از سمت شرکت معتبر و قدرتمند سازنده ریزتراشه های TSMC بود. با این اتفاق به طبع هواوی برای تولید پردازنده های خود با مشکل جدی رو به رو می شد.

سری میت گوشی های هوشمند هواوی همواره به جدیدترین پردازنده های این شرکت مجهز شده بودن. حال گوشی های هوشمند خانواده میت 40 نیز قرار بود با توجه به اخبار منتشر شده به جدیدترین پردازنده این شرکت یعنی Kirin 1020 l مجهز شود و حال تحریم های اعمال شده که سبب شده تا هواوی دیگر اجازه همکاری با شرکت TSMC را نداشته باشدف باعث شد تا رونمایی این پرچمداران جدید به تعویق بیفتد.

پست های مرتبط

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟