همکاری هواوی و روسیه برای راه اندازی شبکه 5G / کور سوی امید در تاریکی تحریم

همکاری هواوی و روسیه برای راه اندازی شبکه 5G، در میان تحریم های سفت و سخت اعمال شده امریکا برای هواوی، می تواند امید را به این شرکت قدرتمند چینی برگرداند. بعد از تحریم های امریکا بر علیه چین روسیه بار دیگر نشان داد که در هیچ زمینه ای همکاری در راستای اهداف امریکا انجام نخواهد داد.

همکاری هواوی و روسیه / مشت محکم پوتین

امروز رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با همتای چینی خود شی جینپینگ، جشن 70 سالگی همکاری های اقتصادی دو کشور را برگزار کردند. در خلال این مراسم گئو پینگ مدیر اجرایی هواوی با الکسی کورنیا مدیر عامل شرکت MTC با یکدیگر دیداری داشتند.

در این دیدار توافقاتی برای شروع راه اندازی شبکه های اینترنتی نسل پنجم در این کشور صورت گرفت. پیش از این سه کشور سوئیس، انگلستان و ایتالیا به عنوان سه کشور اروپایی به شبکه های اینترنتی نسل پنجم مجهز شده بودند و حال روسیه قرار است به چنین فناوری مجهز شود و نکته تمایز راه اندازی شبکه های 5G در روسیه به نسبت دیگر کشور ها ارتباط این کشور با شرکت هواوی می باشد.

کشور های دیگر اروپایی پیرو تحریم های امریکا، غول چینی هواوی را نیز تحریم کردند. اما پوتین بار دیگر در مقابل سیاست های سلطه طلبی امریکا ایستاده و روابط خود را جدی تر از همیشه با  چین و دومین برند پر فروش گوشی های هوشمند جهانی ادامه خواهد داد.

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در این مراسم پرسیده شد این بود که با توجه به ادعای امریکا به عدم امنیت گوشی های هوشمند هواوی، چرا روسیه تصمیم دارد با این شرکت همکاری کند.

پوتین در جواب این سوال بیان کرد که چنین معیار های از دید امریکا و کشور های متحد با این کشور قابل قبول می باشد و هیچ کدام از این اتهامات را قبول نمی کند و حال که 70 سال از ارتباط این دو کشور می گذرد، روسیه پشت چین را در این شرایط بد اقتصادی پیش آمده، خالی نکرد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد