آیا امریکا برای همیشه دست از تحریم هوآوی بر می‌دارد؟

مدتی می گذرد که رئیس جمهور آمریکا ترامپ، با بهانه نقص امنیتی محصولات شرکت های چینی هوآوی و زد تی ای را تحریم کرد. این در حالی بود که آمریکا بیشتر قصد داشت تا هوآوی را تحت فشار قرار دهد. اما مدتی است که بصورت موقت آمریکا دست از این تحریم ها کشیده است. اما بصورت قطعی هنوز مشخص نیست که دوباره آمریکا چنین دردسر عظیمی را برای هوآوی به وجود نیاورد یا خیر.
اگر بخواهیم کمی منصفانه تر به تحریم های آمریکا بر علیه چین دقت کنیم، متوجه می شویم که چنین اتفاقی به دلیل نقص امنیتی نبوده است. یکی از محتمل ترین دلایل تحریم چین و این دو شرکت معتبر، رشد چشم گیر آن ها بود.
با توجه به اینکه هوآوی توانسته بود جایگاه اپل را در رتبه دوم فروش گوشی های هوشمند جهانی را بگیرد، در سال میلادی جاری با هدف رسیدن به رتبه اول فروش برنامه های بسیار خوب و قدرتمندی داشت. حتی پیش از شروع این تحریم ها در حالی که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند اپل در چین واقع بود، به دستور ترامپ این شرکت نیز بسته شد.
بعد از تحریم های صورت گرفته، شاید مشکل اصلی هوآوی تنها از دست دادن بازار فروش آمریکا نبود، بعد از آمریکا بسیاری از کشور های دیگر و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز دست به تحریم این شرکت قدرتمند چینی زدند.
اما مشکلات تمامی نداشت، یکی از اصلی ترین مشکلات پیش آمده برای گوشی های هوشمند این شرکت چینی تحریم شدن توسط گوگل بود. چنینی اتفاقی سبب شد تا دیگر گوشی های هوشمند این برند محبوب چینی حق مجهز شدن به سیستم عامل محبوب اندروید را نداشت.
حال آمریکا توافقاتی را با مسئولین چینی برقرار کرده و در حال حاضر می توان گفت که تمام تحریم های صورت گرفته بر علیه این شرکت برطرف شده اما در بیانیه صادر شده، چنین اتفاقی موقت اعمال شده است. اما هوآوی دست روی دست نخواهد گذاشت و قطعا راه حل های درست و مطمئنی را برای به وجود نیامدن دوباره این مشکلات پیدا خواهد کرد.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد