تکلیف پردازنده های اختصاصی Kirin هواوی چه خواهد شد ؟

گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 به عنوان جدیدترین و قدرتمند ترین پرچمداران این شرکت معرفی شدند و توانستند با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند. یکی از این مشخصات قدرتمند در نظر گرفته شده حضور پردازنده Kirin 9000 به عنوان اولین پردازنده با معماری 5 نانومتری این شرکت بود که مشخصات فدرتمندی را نیز با خود به همراه داشت. اما با توجه به مشکلات به وجود آمده برای هواوی، این شرکت از این پس چه راهکاری برای تولید پردازنده اختصاصی Kirin خود در نظر خواهد گرفت؟

همانطور که می دانیم امریکا از سال میلادی گذشته هواوی و برخی از شرکت های چینی را به دلیل نقض پروتکل های امنیتی تحریم کرد و اجازه فروش و همکاری با هواوی را به هیچ کدام از شرکت های امریکایی نداد. با این اتفاق هواوی بصورت کامل بازار امریکا را از دست داد.

اما بعد از تحریم امریکا بر علیه هواوی، مشکلات جدی تر و اساسی تری نیز برای این شرکت چینی به وجود آمد. برای مثال سالیان سال بود که هواوی با همکاری شرکت امریکایی TSMC پردازنده های Kirin اختصاصی خود را برای گوشی های هوشمندش تولید می کرد. اما امریکا دیگر اجازه این همکاری را نداد.

همین امر سبب شد تا تا پیش از رونمایی گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40، مشخص نشود این پرچمداران جدید به چه پردازنده های مچهز خواهند شد. اما به هر نحوی بود این گوشی های هوشمند همانطور که اشاره کردیم به پردازنده Kirin 9000 مجهز شدند که اولین پردازنده 5 نانومتری اختصاصی هواوی هم نیز بود.

حال خبر هایی منتشر شده که هواوی قصد دارد از این پس بصورت کاملا انحصاری پردازنده های گوشی های هوشمند خود را تولید کند. اما برای دستیابی به تکنولوژی ها روز (تولید پردازنده هایی با معماری 5 نانومتری) نیاز به زمان زیادی دارد. در طی این مدت که هواوی بتواند پردازنده های گوشی های هوشمند خود را بصورت انحصاری تولید کند، گویا قرار است کوالکام مسئولیت تامین پردازنده های اسمارتفون های این شرکت را به عهده بگیرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !