ویدئو جعبه گشایی و نگاهی نزدیک به هواوی میت 40 پرو

جدیدترین پرچمداران سری میت هواوی در قالب یه گوشی هوشمند هواوی میت 40، میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس با بهره بردن از مشخصات فنی قدرتمند بصورت رسمی معری شدند و توانستند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند. برای مثال هواوی میت 40 پرو با بهره بردن از سنسور های دوربین قدرتمند توانست بالاترین امتیاز را در میان گوشی های هوشمند دیگر از وب سایت معتبر دگزومارک کسب کند. در این مقاله نگاهی نزدیک تر خواهیم داشت به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این پرچمدار قدرتمند.

مشخصات هواوی میت 40 پرو

طراحی و صفحه نمایشی

طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند را می توان ترکیبی از طراحی میت 30 پرو و هواوی پی 40 پرو دانست. در نمای رو به رویی شاهد حضور صفحه نمایشی 6.67 اینچی با رزولوشن 2772×1344 پیکسلی از نوع اولد می باشیم که در قسمت های کنار خمیدگی های بسیار جذابی را نیز با خود به همراه دارد. هواوی نام Flex OLED را برای این صفحه نمایش در نظر گرفته است.

در بخش طراحی صفحه نمایش شتاهد حضور ناچ زیبای اینفینیتی O می باشیم که با توجه به اینکه هواوی میت 40 پرو به دوربین سلفی دوگانه ای مجهز شده، این طراحی ما را به یاد صفحه نمایشی هواوی پی 40 پرو می اندازد. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. با توجه به بهره بردن از پنل اولد شاهد قرار گیری قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشیم.

شاید توقع می رفت که پرچمداران جدید خانواده میت 40 به صفحات نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شوند اما این اتفاق رخ نداد. مدیر عامل هواوی در مراسم رونمایی اعلام کرد که براحتی می توانستیم صفحات نمایشی با نرخ 120 هرتز را برای پرچمداران جدید خود در نظر بگیریم، اما با توجه به مصرف انرژی بالای صفحات نمایش با نرخ بروزسانی 120 هرتز تصمیم گرفتیم که نرخ بروزرسانی 90 هرتز را برای صفحات نمایش پرچمداران جدید خود در نظر بگیریم.

دوربین

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم سنسور های دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند توانستند عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارند و چه در سنسور های دوربین سلفی و سنسور های دوربین اصلی بالاترین امتیاز را از وب سایت دگزومارک به نسبت گوشی های هوشمند دی گر کسب کنند.

ناچ اینفینیتی O در نظر گرفته شده در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه نمایش دو سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و فاصله کانونی 12 میلی متری به همراه سنسور سنجش  عمق یا همان TOF سنسور های دوربین سلفی دوگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

سنسور اصلی در نظر گرفته شده توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را خواهد داشت. در کنار سنسور های دوربین سلفی شاهد حضور سنسور تشخیص چهره سه بعدی نیز بودیم که در کنار قابلیت امنیتی مطئنی که با خود به همراه دارد، قابلیت جذاب دیگری را نیز ارائه می کند.

از جمله قابلیت های جذاب این سنسور می توان به eye contorol اشاره کرد که برای مثال زمانی تماس ورودی دریافت می کنید با نگاه کردن به صفحه نمایش گوشی، صدای زنگ بصورت خودکار کم می شود و یا زمانی که صفحه نمایش قفل است و شما به صفحه نمایش نگاه می کنید اعلان هایی از جمله ساعت و اعلان هایی مهمی چون دریافت پیام برای شما نمایان می شود.

در قسمت پشتی نیز شاهد قرار گیری چهار سنسور با چیدمانی دایره ای شکل کنار یکدیگر هستیم. یک سنسور اصلی 50 با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.9 . فاصله کانونی 23 میلی متری به همراه سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f1.8 که قابلیت فبلمبرداری سینماتیک را نیز با خود به همراه خواهد داشت در کناری سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و سنسور TOF یا همان سنجش عمق، سنسور های دروبین چهارگانه هواوی میت 40 پرو را تشکیل می دهند.

پردازنده و باتری

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده شاهد حضور جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده اختصاصی هواوی، Kirin 9000 بودیم که اولین پردازنده 5 نانومتری این شرکت می باشد. 15.3 میلیار ترانزیستور برای این پردازنده قدرتمند در نظر گرفته شده و به ادعای هواوی توانایی عملکرد بهتر 30 درصدی به نسبت پردازنده A14 بایونیک اپل خواهد داشت.

پردازنده گرافیکی جدید و قدرتمند Mali-G78 MP24 نیز این پرچمدار را همراهی می کند. در بخش باتری اما شاهد حضور باتری با میزان ظرفیت 4400 میلی آمپر ساعتی بودیم که انتخاب بسیار درست و منطقی به نظر می رسد اما نکته اصلی شارژر های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد.

شارژر 66 واتی مجهز به شارژ سریع قدرتمندی این گوشی هوشمند را همراهی می کند که در میان پرچمداران حال و حاضر از این نظر هواوی میت 40 پرو پلاس قدرتمند ترین شارژر کابلی را با خود به همراه دارد. البته هنوز مشخصات قدرتمند در بخش شارژر تمام نشده و این پرچمدار می تواند از شارژر 50 واتی وایرلس مجهز به شارژ سریع نیز پشتیبانی کند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !