فروش خوب گوشی هواوی نوا 5 / تزلزل جایگاه اول سامسونگ

گوشی های هواوی نوا 5 در قالب سه گوشی هوشمند تقریبا یک ماه پیش رونمایی شدند. حال بعد از گذشت چهار هفته از فروش این گوشی های میان رده، هواوی توانسته آمار فروش 2 میلیون دستگاهی را به خود اختصاص دهد. این در حالی می باشد که پیش از این هواوی در زمینه گوشی های میان رده خود در سال میلادی جاری، آمار فروش خوبی را کسب کرده بود.

پرفروش ترین گوشی این خانواده، هواوی نوا 5 بود. مدل استاندارد این گوشی های هوشمند از نظر صفحه نمایش و سنسور های دوربین اصلی و سلفی در نظر گرفته شده و حتی میزان باتری، هیچ تفاوتی با مدل پرو خود ندارد. اما این گوشی هوشمند برای اولین بار به پردازنده جدید Kirin 810 مجهز شده که چندی پیش هواوی خبر استفاده از این پردازنده تازه وارد خود را برای این محصول داده بود.

اما یکی از اصلی ترین نکات این خبر، رقابت سخت سامسونگ و هواوی برای ثبت بالاترین رکورد در زمینه فروش گوشی های هوشمند می باشد. همانطور که می دانیم، سامسونگ رتبه اول فروش جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار دارد. هواوی نیز در سال گذشته توانست، جایگاه دوم فروش گوشی های جهانی را به خود اختصاص دهد و جای اپل را بگیرد.

در شروع سال جدید، هواوی با هدف کسب رتبه اول برنامه ریزی سال 2019 خود را انجام داد. بعد از تحریم های موقت اعمال شده، فروش گوشی های هوشمند این شرکت قدرتمند چینی به مشکلات اساسی برخورد. این مشکلات در صورت ادامه داشتند، نه تنها باعث از دست رفتن جایگاه دومی هواوی می شد، بلکه امکان ورشکستگی نیز وجود داشت.

اما حال هواوی با دیدی درست و با ارائه گوشی های هوشمند میان رده توانسته، سود بسیار خوبی را برای خود به همراه داشته باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !