چرا اینتل پردازنده های Comet Lake را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی نکرد؟

چرا اینتل پردازنده های Comet Lake را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی نکرد؟

بسیاری از کاربران و دوستداران اینتل در انتظار معرفی نسل جدید پردازنده های Comet Lake بودند، اما خبری از معرفی آنها در نمایشگاه CES 2020 نبود. اکنون خبری در خصوص دلیل عدم معرفی پردازنده های Comet Lake اینتل منتشر شده که نشان می دهد، اینتل با مشکلاتی برای رونمایی از محصولات جدید خود مواجه است.

پردازنده های Comet Lake که تحت خانواده Core 10000 تولید خواهند شد و از مادربرد هایی مجهز به سوکت LGA 1200 بهره خواهند برد، آماده رونمایی در نمایشگاه CES 2020 بودند. با وجود بهینه سازی های اینتل از جمله افزایش تعداد هسته ها و رشته های پردازشی به 10 هسته و 20 رشته، اما فناوری ساخت Comet Lake همانند نسل گذشته و از نوع 14 نانومتری است.

به همین دلیل و با توجه به افزایش تعداد هسته ها، تعداد رشته و همچنین افزایش فرکانس کاری شاهد بالا رفتن توان مصرفی هستیم. به صورتی که یک پردازنده قدرتمند Comet Lake بین 250 تا 300 وات (در یک بازه زمانی کوتاه) توان مصرفی خواهد داشت و اینتل از شرم خود نسبت به این واقعه و بازنگری در تولید محصولات جدید، از معرفی آنها در نمایشگاه CES 2020 سر باز زد.

به عنوان مثال پردازنده Core i9-10900K از Power Level 2 به میزان 250 وات برخوردار بوده و حداکثر توان مصرفی آن در یک بازه زمانی بسیار کوتاه نیز به 300 وات خواهد رسید. هر چند توان مصرفی پردازنده های Comet Lake در حالت استاندارد به حداکثر 125 وات در طول عمر دائم خلاصه می شود، اما این پارامتر در برخی موارد افزایش قابل توجهی می یابد.

با توجه به روند رو به پیشرفت AMD و ارائه محصولاتی بی نظیر توسط این برند، اینتل نمی توان با فناوری ساخت 14 نانومتری و فقط افزایش برخی پارامتر به جنگ با AMD بپردازد و با این وضعیت، بازنده بزرگ بازار پردازنده در سال 2020 لقب خواهد گرفت. دوست داران اینتل نسبت به بهینه سازی پردازنده های Comet Lake نباید خوش بین باشند به این دلیل که پروسه بهینه سازی پردازنده بر پایه فناوری ساخت 14 نانومتری به ماه ها زمان و صرف هزینه ای هنگفت نیاز دارد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !