معرفی قدرتمند ترین پردازنده هواوی به همراه گوشی های سری میت 30

هواوی اولین شرکتی بود که پردازنده 7 نانومتری Kirin 980 اختصاصی خود را معرفی کرد. اما این اپل بود که توانست اولین گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده های نسل جدید را روانه بازار کند. بعد از آن شاهد رونمایی گوشی های هوشمند خانواده میت 20 هواوی بودیم که به پردازنده قدرتمند Kirin 980 مجهز شدند. حال در اخبار منتشر شده گویا پردازنده جدید Kirin 990 این شرکت قرار است به همراه گوشی های سری میت 30 رونمایی شود.

در حالی که شایعات بسیاری را در چند روز گدشته از گوشی های سری میت 30 هواوی شنیدیم، تا دو روز دیگر شاهد رونمایی رسمی این پرچمداران قدرتمند خواهیم بود. این گوشی های هوشمند برای اولین بار در تاریخ قرار است از معماری دایره ای شکلی برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی بهره مند شوند.

گوشی های سری میت 30 با پردازنده 7 نانومتری جدید

هرچند چنین طراحی چندان باب طبع کاربران این شرکت قرار نگرفته، اما قطعا شاهد استفاده از چنین طراحی خواهیم بود. امروز نیز در حالی که تنها دو روز تا رونمایی رسمی این گوشی های هوشمند زمان باقی است. مطلع شدیم که پردازنده 7 نانومتری جدید Kirin 990 نیز در این رویداد بزرگ حضور خواهد داشت.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، این دومین پردازنده 7 نانومتری هواوی می باشد. هواوی این بار دیگر رونمایی این پردازنده را با معرفی پرچمداران جدید مجهز به چنین پردازنده قدرتمند در نظر گفته.

در میان پردازنده های 7 نانومتری شاید هواوی و اپل توانسته باشند که اولین پردازنده های نسل جدید را رونمایی کنند، اما این کوالکام بود که با رونمایی پردازنده اسنپدراگون 855 خود توانست امتیاز های بنچمارک بهتری را به خود اختصاص دهد. حتی کوالکام بعد از آن توانست که دومین پردازنده 7 نانومتری خود با نام اسنپدراگون 855 پلاس و با هدف استفاده گوشی های هوشمند گیمینگ را معرفی کرد. لازم به ذکر است که این پردازنده قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نیز خواهد داشت.

حال باید منتظر بود و دید که آیا Kirin 990 توانایی رقابت و کسب امتیاز بنچمارک های بهتری را به نسبت پردازنده های 7 نانومتری کوالکام خواهد داشت یا خیر.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد