مشخصات پردازنده جدید مدیاتک مشابه با اگزینوس 1080 سامسونگ

در چند سال اخیر پردازنده های شرکت مدیاتک توانسته اند عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارند. این در حالی می باشد که پردازنده های این شرکت با کسب نتایج بسیار خوب از AnTuTu قیمت مقرون بصرفه ای را نیز با خود به همراه داشته اند و همین امر سبب شده تا شرکت های عرصه گوشی های هوشمند بیش از پیش مشتاق به همکاری با این شرکت می باشند. حال قرار راست بزودی شاهد رونمایی پردازنده جدید این شرکت باشیم که با توجه به اخبار منتشر شده گویا از مشخصات فنی مشابه با پردازنده اختصاصی اگزینوس 1080 بهره خواهد برد.

اگزینوس 1080 به عنوان اولین پردازنده 5 نانومتری شرکت سامسونگ معرفی شد و توانست عملکرد خوبی را نیز از خود به نمایش بگذارد. این در حالی می باشد که پیش از این پردازنده A14 بایونیک شرکت  اپل و همچنین پردازنده Kirin 9000 شرکت هواوی به عنوان اولین پردازنده ها با معماری 5 نانومتری معرفی شده بودند.

تا به امروز دیمنسیتی 1000 پلاس قدرتمند ترین پردازنده شرکت مدیاتک می باشد که در کنار پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 5G، نتایج بسیار خوبی را در تست های بنجمارک AnTuTu نیز کسب کرده است. مدیاتک اعلام کرد که پردازندهن جدید این شرکت نسخه بهبود یافته ای از دیمنسیتی 1000 پلاس می باشد که البته قرار است این بار با معماری 6 نانومتری معرفی شود.

این پردازنده به هشت هسته با معماری خوشه 1+3+4 مجهز شده. یک هسته قدرتمند Cortex-A78 با حداکثر فرکانس کاری 2.8 گیگاهرتز به همراه سه پردازنده Cortex-A78 با حداکثر فرکانس کاری 2.6 گیگاهرتز و 4 هسته ضعیف تر Cortex-A55 با فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده 6 نانومتری را تشکیل خواهند داد. البته احتمال دارد که در زمان رونمایی رسمی، حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز برای قدرتمند ترین هسته این پردازنده یعنی Cortex-A78 در نظر گرفته شود.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود