معرفی پردازنده مدیاتک هلیو پی 65 بر پایه پردازنده اصلی Cortex-A75

مدیاتک پردازنده جدید هلیو پی 65 خود را بصورت رسمی معرفی کرد. این بار مدیا تک قابلیت ها جدید را برای این پردازنده جدید خود در نظر گرفته و البته بنا بر گفته این شرکت سرعت بسیار بالاتری را نیز با خود به همراه خواهد داشت. پردازنده جدید هشت هسته ای بر پایه هسته Cortex-A75 از این پس برای محصولات میان رده مورد استفاده قرار می گیرد.

پردازنده مدیاتک هلیو پی 65 به 2 هسته قدرتمند Cortex-A75 و 6 هسته Cortex-A55 مجهز شده، این در حالی است که پردازنده های پی 60 و پی 70 از پیش از این از 4 هسته A73 و 4 هسته  A53 بهره می بردند. با این تفاصیل پردازنده جدید مدیا تک عملکرد بهتر و سریع تری را از خود نشان خواهد داد.

با توجه به ARM، پردانده Cortex-A75 به نسبت A73 افرایش سرعت 20 درصدی و پردازنده Cortex-A55 به نسبت A53 افزایش سرعت 18 درصدی را با خود به همراه خواهد داشت. سوای سرعت بالاتری که این پردازنده جدید با خود به همراه خواهد داشت، از این پس قابلیت پشتیبانی از سنسور دوربین قدرتمند 48 مگاپیکسلی و پشتیبانی از دوربین های اصلی چهار گانه را خواهد داشت.

با توجه به اینکه مدیاتک همواره پردانده هایی با قیمت های بسیار مناسب را روانه بازار کرده و این پردازنده جدید نیز با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند میات رده ساخته شده، پیش بینی می شود استقبال خوبی برای استفاده از این پردازنده جدید مدیاتک از طرف شرکت های عرصه گوشی های هوشمند شاهد  باشیم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود