پردازنده گیمینگ مدیاتک هلیو جی 70 معرفی شد

مدیاتک گویا با شروع سال میلادی جدید برنامه ویژه ای را مد نظر دارد. در نمایشگاه CES 2020 بود که مدیاتک از پردازنده دیمنسیتی 800 پرده برداری کرد. حال اما جدید ترین پردازنده گیمینگ خود را با نام هلیو جی 70 معرفی کرده. با توجه به قیمت مقرون بصرفه پردازنده های این شرکت، در میان گوشی های هوشمند میان رده طرفداران ویژه ای دارد.

فعالیت پردازنده های مدیاتک آنقدر خوب بود که حتی سامسونگ اعلام کرده برای سال میلادی جاری قصد دارد تا از پردازنده های این شرکت برای گوشی های هوشمند میان رده خود استفاده کند.

هلیو جی 70 با معماری 12 نانومتری به هشت هسته تقریبا قدرتمند مجهز شده. دو هسته قدرتمند Cortex-A75 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز به همراه 6 هسته ضعیف تره Cortex-A55، هشت هسته این پردازنده را تشکیل می دهند.

پردازنده هلیو جی 70 قادر خواهد بود تا حداکثر میزان سنسور 64 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. اما در حالی که سال 2020 را باید دسال شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G بدانیم، این پردازنده توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نخواهد داشت. پشتیبانی از شبکه های اینترنتی 4G و LTE از دیگر قابلیت های این پردازنده 12 نانومتری می باشد.

ISP در نظر گرفته شده برای هلیو جی 70 در کنار پشتیبانی از سنسور 64 مگاپیکسلی قادر خواهد بود تا دو سنسور 16 مگاپیکسلی را بصورت همزمان پشتیبانی کند. توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 1080 پیکسلی و سرعت 60 فریم در ثانیه از دیگر قابلیت های این پردازنده گیمینگ می باشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !