مادربردهای MEG Z590 ACE GOLD EDITION و سری Z590 UNIFY معرفی شدند

ام اس آی امروز به طور رسمی سه مادربرد موفق خود را مبتنی بر چیپ ست Z590 معرفی کرد. مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION برای اولین بار در طول عمر سری ACE با ظاهری متفاوت رخ نمایی کرد و دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X برای به حداکثر رساندن جنون عملکردی قطعات، محصولات دیگری هستند که به سبد مادربردهای Z590 ام اس آی اضافه شدند.

مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION

مادربرد MEG Z590 ACE به عنوان یکی از پرچمداران مادربردهای MSI به تنهایی می تواند در صدر جدول عملکرد قرار گیرد حال در نظر بگیرید که این مادربرد خاص با ترکیبی از طلای 24 عیار تا چه میزان می تواند دلبری کند. ترکیب رنگ مشکی، نقره ای و طلایی در این محصول نشان از ساعت ها کار بی وقفه برای تولید یک محصول خاص دارد. مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION زیبایی خود را با پوشش پلاتینیوم و طلای 24 عیار و البته طراحی خاص، جذاب تر کرده است اما این طراحی بی نقص با خود جدیدترین فناوری ها را به همراه دارد تا کاربر به راحتی به بالاترین سطح عملکردی دسترسی داشته باشد.

این مادربرد برای تامین برق پردازنده به دو کانکتور 8 پین مجهز شده است که پس از عبور از مدار قدرت 16 فاز 90 آمپر به سوکت LGA 1200 و پردازنده های نسل 11 یا نسل 10 اینتل می رسد. ساختار 8 لایه PCB به همراه ایزوله سازی های مختلف، این مادربرد را به یکی از بهترین ها برای اورکلاکرها و کاربران پر توقع تبدیل کرده است.

خنک کننده ای بی نظیر

علاوه بر ظاهر بسیار دوست داشتنی MEG Z590 ACE GOLD EDITION، هیت سینک بزرگ مدار قدرت با طراحی اختصاصی و وجود یک هیت پایپ به عنوان دفع سریعتر حرارت، بخشی از ضمانت نامه پایداری این مادربرد است. در بخش های مختلف این مادربرد می توان به وضوح تلاش تیم طراحی برای خنک سازی بهتر را مشاهده کرد. از هیت سینک بزرگ VRM تا خنک کننده PCH و سینک های M.2 تنها برای رسیدن به قله افتخار در نظر گرفته شده اند. ام اس آی حتی در بخش پدهای حرارتی سیستم خنک کننده هم کم کاری نکرده تا جایی که این مادربرد به پدهایی با قدرت انتقال حرارت بالا با توان 7 وات بر کلوین متر مجهز شده است.

بهترین ها در بخش اتصالات و ارتباطات

مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION دارای 4 اسلات DIMM است که می تواند نهایت فرکانس کاری 5600 مگاهرتز را پشتیبانی کند. همچنین 4 درگاه M.2 با پشتیبانی از سالیدهای نسل 4 و 3 در این مادربرد دیده می شود که هر چهار درگاه به شیلدهای فلزی مجهز هستند تا این قطعات کوچک اما داغ را حتی در بارکاری بالا خنک و پایدار نگه دارد. پورت LAN اینتل با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه در کنار شبکه بی سیم پر سرعت Wi-Fi 6E، نهایت سرعت را در کنار تاخیر کم و پهنای باند بالا به کاربر هدیه می دهد. همچنین پورت HDMI 2.0b و دو پورت Thunderbolt 4 به عنوان USB 4 از MEG Z590 ACE GOLD EDITION یک نخبه سخت افزاری ساخته است که برای به حداکثر رساندن سرعت قطعات و ارتباطات بهترین گزینه برای سخت پسندان است.

مادربرد MEG Z590 Unify

مانند همیشه مادربردهای سری Unify با ظاهری تمام مشکی پا به میدان رقابت می گذارند. در مجموع این سری از مادربردهای MSI برای رکوردشکنی و گیمرهای سخت پسند طراحی شده اند. مادربرد MEG Z590 Unify هم این قاعده مستثنی نیست. این مادربرد همچون دیگر عضو خانواده خانواده سری Unify به عملگرایی تاکید دارد و تنها عملکرد نهایی برای آن مهم است. از این رو سری Unify به نورپردازی RGB مجهز نشده اند تا تمرکز اصلی بروی قسمت های اصلی مادربرد کشانده شود.

قدرتمند تر از همیشه

مادربرد MEG Z590 Unify دارای مدار قدرت 16 + 2 + 1 فاز 90 آمپر است تا از پس اورکلاک هر پردازنده قدرتمندی از نسل 11 و 10 اینتل بر آید. این مجموعه VRM در کنار قدرت بالا و آمپراژ عالی، به چوک های تیتانیومی نسل سوم مجهز شده است تا در پایداری یک محصول ایده آل باشد. هر دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X با کانکتورهای دوگانه 8 پین، مدار قدرت عالی و فناوری Core Boost آماده هستند تا جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل را به سر حد جنون برسانند.

قدرتمند اما کاربردی

تمام مادربردهای سری MSI 500 با پردازنده های نسل 11 اینتل قادر به پشتیبانی از PCIe 4.0 M.2 هستند. هر دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X از ویژگی های اتصال چهارگانه M.2 با شیلدهای فلزی یا Shield Frozr برای عملکرد بهتر منابع ذخیره سازی برخوردار هستند. نسل جدید درگاه های M.2 نهایت سرعت 64 گیگابایت بر ثانیه را در کنار پیکربندی های متعدد برای گیمرها و کاربران خاص پسند فراهم می کند.

رکورد جهانی با MEG Z590 Unify-X

مادربرد MEG Z590 Unify-X تنها داری دو اسلات DIMM است. این نوع ساختار برای رسیدنه به حداکثر فرکانس کاری ماژول های رم در نظر گرفته شده است. با این وجود اورکلاکرها می توانند از تمام ظرفیت رم استفاده کرده و پس از عبور از محدودیت های پیش رو، رکوردهای جهانی را جابجا کنند. به عنوان مثال اورکلاکر Toppc چند روز گذشته توانست با مادربرد MEG Z590 Unify-X و رم Kingston HyperX Predator رکورد جهانی اورکلاک رم با فرکانس 7200 مگاهرتز را ثبت کند.


باز هم شکستن رکورد جهانی اورکلاک رم با مادربردی از دیار UNIFY ام اس آی


پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود