شرکت MSI فعال سازی Smart Access Memory بروی RYZEN 3000 و Ryzen 4000G را تایید کرد

شرکت MSI به تازگی اعلام کرده است که ویژگی بسیار جذاب و کاربردی Smart Access Memory را بروی پردازنده های Ryzen 3000 Matisse و Ryzen 4000G Renoir در دسترس قرار می دهد. البته این ویژگی تنها با کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا قابلیت اجرا دارد.

برای کاربرانی که اطلاعی از ویژگی Smart Access Memory ندارد باید اینطور عنوان کنیم که این فناوری خاص که اولین بار توسط AMD جدی گرفته شد، به پردازنده اجازه می دهد تا به حافظه تصویری کارت گرافیک دسترسی کاملی داشته باشد. این دسترسی در نهایت عملکرد کلی را به طور چشمگیری افزایش داده به طوری که حتی اینتل هم نتوانست در مقابل این جذابیت خويشتن داری کند.

پس از آنکه فناوری هایی مانند Smart Access Memory و Resizable-Bar به مادربردهای قدیمی هم راه یافت، اینک نوبت به پردازنده های سری Ryzen 3000 Matisse و Ryzen 4000G Renoir است تا به این قابلیت مجهز شوند.


شرکت MSI قابلیت Resizable BAR را در مادربردهای سری 400 اینتل اضافه می کند


شرکت MSI هم مانند همیشه با پیشگام شدن، توانسته فعال سازی Smart Access Memory را با Ryzen 3000 و Ryzen 4000G ممکن سازد. البته نباید فراموش کنیم که این فعال سازی صرفاً با کارت گرافیک های سری RTX 30 انویدیا است. تولیدکنندگان مطرحی همچون MSI معمولاً بر خلاف ایده شرکت های اینتل و AMD ترجیح می دهند تا مشتریان و کاربران قدیمی خود را هم حفظ کنند. به نوعی این شرکت گسترده ترین پشتیبانی از Smart Access Memory را برای تعداد زیادی از مادربردها و پردازنده ها ممکن ساخته است.

در تصاویر زیر به راحتی می توان پشتیبانی پردازنده های AMD Ryzen 7 3700X و Ryzen 4700G را از این فناوری دوست داشتنی دید. پردازنده هایی که بروی مادربرد MSI X570 Unify اسمبل شده اند و البته مادربردی که به بایوس بهینه شده مجهز شده است.

این موضوع نشان می دهد که تولیدکنندگان مادربرد اماده هر گونه بروزرسانی بایوس برای مادربردها هستند و تنها انویدیا است که باید با بهینه سازی درایور مزایای عملکردی را برای کارت های خود ممکن سازد.

پس با این وجود کارت گرافیک های RTX 30 انویدیا قارد به پشتیبانی از Smart Access Memory در مادربردهای سری AMD 500 و سری Intel 400 هستند. مادربردهای AMD 400 هم مدتی است با بایوس های بهینه شده resizable-BAR را پشتیبانی می کنند. کارت گرافیک های سری RX 6000 شرکت AMD هم از روز نخست در کنار پردازنده های Ryzen 5000 با این ویژگی خوش درخشیدند. اینک به این لیست پردازنده های Ryzen 4000 یا Renoir و Ryzen 3000 یا Matisse و البته پردازنده های نسل 10 اینتل را هم اضافه کنید.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود