ام اس آی مادربردهای مبتنی بر چیپ ست B460 اینتل را معرفی کرد

چیپ ست میان رده اینتل برای پردازنده های نسل 10 مدتی قبل معرفی شد و اکنون تولیدکننده های مادربرد محصولات خود را مبتنی بر این چیپ ست رونمایی می کنند. ام اس آی هم از چهار مادربرد B460 خود پرده برداری کرد که در ادامه به آن می پردازیم.

شرکت تایوانی MSI مادربردهای مبتنی بر چیپ ست B460 خود را برای خانواده i7 و i5 پردازنده های نسل 10 اینتل، معرفی کرد. بهره وری از فرکانس بالای این پردازنده ها در کنار مادربردهای خوب، باعث شده تا با پلتفرمی مناسب برای بازی ها روبرو باشیم. در این بین چهار مادربرد مبتنی بر چیپ ست B460 ام اس آی بر پایه فرم فکتور ATX و mATX روانه بازار می شوند. مادربرد MAG B460 TOMAHAWK در ابعاد ATX، مادربرد MAG B460M MORTAR در ابعاد mATX، مادربرد MAG B460M MORTAR WIFI در ابعاد mATX و مادربرد MAG B460M BAZOOKA با ابعاد mATX عضو این خانواده چهارتایی هستند.

مادربرد MAG B460 TOMAHAWK

مادربرد MAG B460 TOMAHAWK مجهز به راهکار خنک سازی MSI Extended Heatsink است تا از افزایش احتمالی دما در بار کاری جلوگیری کند. زبان طراحی جدید در کنار هیت سینک های بهبود یافته از جمله مواردی است که به سرعت خودنمایی می کند. بجز این موارد، درگاه M.2 با شیلد فلزی یا M.2 shield Frozr باعث بهوبد و پایداری عملکرد سالیدها می شود. تراشه ASMedia 3241 از دیگر موارد قابل ذکر است که سرعت 20 گیگابیت در ثانیه را برای انتقال داده با پورت USB-C به ارمغان می آورد. همچنین پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و مدار قدرت 1+1+12 فاز پردازنده با پایداری در عملکرد از جمله موارد قابل ذکر در این مادربرد است.

مادربرد MAG B460M MORTAR و MAG B460M MORTAR WIFI

مادربردهای دیگر ام اس آی مبتنی بر چیپ ست B460 با فرم فکتور mATX روانه بازار می شوند. سه مادربرد MORTAR / MORTAR WIFI / BAZOOKA دارای زبان طراحی جدید، راهکارهای بهبود یافته حرارتی و مدار قدرت مناسب هستند. شیلدهای فلزی بروی درگاه M.2، سرعت بالای شبکه، کنترلر دیجیتال قدرتمند در کنار فناوری Core Boost و DDR4 Boost و شیلد یکپارچه پنل ارتباطی از ویزگی های این محصولات است. همچنین مادربرد MAG B460M MORTAR WIFI به فناوری WIFI 6 اینتل مجهز شده تا در بخش ارتباط بی سیم با سرعت 2.4 گیگابیت در ثانیه، عملکردی بسیار بهتر از شبکه های بی سیم فعلی را ارئه کند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات کلی سه مادربرد MAG B460 TOMAHAWK / MAG B460M MORTAR / MAG B460M MORTAR WIFI.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود